داستان حضوری شدن مدارس

از اول آذر قرار بر این بود که حضوری شدن مدارس در تمام مقاطع تحصیلی آغاز شود و علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش‌وپرورش در امر بازگشایی مدارس دراین‌باره گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار مدرسه مجوز بازگشایی دریافت کرده‌اند و تا آخر هفته همه مدارس مجوز بازگشایی دریافت می‌کنند.

مدارس حضوری شدند

با حضوری شدن مدارس، زنگ آغاز سال تحصیلی که همیشه اول مهر در مدارس نواخته می‌شد، امسال اول آذر با حضور دانش‌آموزان در هوایی بارانی و سرد به صدا درآمد.

دیروز خیلی از دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سر کلاس‌های درس نشستند، برخی معلمان هم بعد از ۲۱ ماه تعطیلی با شور و شوق بار دیگر آموزش حضوری با دانش‌آموزان را تجربه کردند، البته با توجه به دستورالعمل‌های اعلام‌شده همچنان بوفه‌های مدارس تعطیل است.

حضوری شدن مدارس تهران

حسن محمدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش شهر تهران در خصوص اینکه تاکنون چه تعداد از مدارس شهر تهران مجوز بازگشایی را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: نکته مهم و مغفول شده این است که مفهوم دریافت مجوز این نیست که لزوماً قرار است همه مدارس کلاس حضوری برگزار کنند بلکه معنای این مجوز این است که هر مدرسه لازم است مجوزی دریافت کند تا فرایند آموزش دانش‌آموزانش مشخص شود که با توجه به شرایط فیزیکی مدرسه آیا می‌تواند آموزش را به‌صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی آغاز کند یا به خاطر نداشتن استانداردهای لازم باید آموزش‌ها را به‌صورت غیرحضوری دنبال کند.

وی ادامه داد: البته شرایط اکثر مدارس در تهران به‌گونه‌ای است که با این مجوز می‌توانند شیوه ترکیبی را انتخاب کنند؛ یعنی بخشی از آموزش‌ها همچنان در فضای مجازی خواهد بود و بخشی از آموزش‌ها در فضای کلاس‌ها و به‌صورت حضوری. همه این‌ها نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ است که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تعیین کرده است. درواقع یک سری الزامات بسیار سخت‌گیرانه‌ای را مدنظر داریم که در صدر آن‌ها داشتن تهویه مناسب در مدارس و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

محمدی بیان کرد: در این شرایط به‌صورت خودبه‌خود ما دیگر نمی‌توانیم شاهد برگزاری کلاس‌های ۳۰ تا ۳۵ نفره باشیم که به‌طورمعمول در کلاس‌های درس در مدارس پیش از کرونا شاهد بودیم. ضمن اینکه نخواهیم توانست همه‌روزه برای همه دانش‌آموزان کلاس حضوری داشته باشیم. خصوصاً در دبیرستان‌ها، تنوع دروس این مسئله را دشوارتر خواهد کرد.

حضوری شدن مدارس فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد اسماعیلی امروز طی نشستی در آموزش‌وپرورش اعلام کرد: بر اساس شیوه‌نامه ۰۶ ستاد ملی مبارزه با کرونا، شورای مدرسه نسبت به امکانات مدرسه برای تعیین تعداد حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری کرده و از منطقه آموزش و پروش مربوط، برای حضوری شدن مدارس مجوز دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه نیازی به حضور همه دانش‌آموزان در مدرسه نیست، افزود: با حضوری شدن مدارس، در هر کلاس، تعداد محدودی دانش‌آموز حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر تعطیلی مدارس گفت: علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس، دانش‌آموزان باید خوراکی‌ها و آب آشامیدنی موردنیاز را همراه داشته باشند، زیرا بوفه‌های مدارس تعطیل است.

حضوری شدن مدارس اصفهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آذر کیوان امیر پور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در خصوص روند واکسیناسیون دانش‌آموزان متوسطه، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم انجام شده است و شاهد رشد خوبی در این زمینه بوده‌ایم و پوشش ۸۵ درصد دانش‌آموزان برای واکسینه شدن را مدنظر داریم و امیدواریم طی هفته‌های آینده با تسریع این برنامه به آمار موردنظر برسیم.

او افزود: مطابق ابلاغ ستاد ملی کرونا، مدارس متوسطه اول و مقطع ابتدایی بر مبنای فرم خود اظهاری مدیران مدرسه و گرفتن مجوز از اداره مناطق و مطرح کردن موضوع با شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به شیوه‌نامه «۰۶» از اول آذرماه با ظرفیت حداکثر هر کلاس ۱۵ دانش‌آموز با فاصله‌گذاری حداقل یک و نیم متر به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

حضوری شدن مدارس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در مورد حضوری شدن مدارس، تأکید کرد: دانش‌آموزان متوسطه دوم هم از ۱۵ آبان ماه با ظرفیت کلاس‌هایی حداکثر ۱۵ نفر و با فاصله‌گذاری یک و نیم تا دو متر با گروه‌بندی به مدت سه روز در هفته به‌صورت اختیاری در مدارس حضور دارند و در فصل سرما برای تهویه هوای کلاس‌ها هم هر نیم ساعت یک‌بار به مدت پنج دقیقه پنجره کلاس‌ها باز می‌شود تا چرخش هوا انجام شود و شیوه‌نامه این کار هم به مدارس ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با بیان اینکه اگر ازنظر شورای مدرسه شرایط برای بازگشایی مهیا نباشد، آن مدرسه بازگشایی نمی‌شود، بیان کرد: اسامی همه دانش‌آموزان در سامانه درخواست سرویس فعال شده است. اسماعیلی افزود: هماهنگی لازم با شهرداری انجام شده و دانش‌آموزانی که به سرویس نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را همانند سال‌های پیشین در سامانه ثبت کنند.

حضوری شدن مدارس خراسان رضوی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی درباره حضوری شدن مدارس گفت: بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز خراسانی در مقطع ابتدایی و ۳۰۰ هزار نفر در مقطع متوسطه اول مداری این استان تحصیل می‌کنند. قاسمعلی خدابنده افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبتنی بر مصوبه همین ستاد از نخستین روز آذرماه تا انتهای سال تحصیلی جاری مدارس در همه مقاطع تحصیلی با هر تعداد دانش‌آموز به‌صورت حضوری فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: فعالیت حضوری مدارس عشایری، روستایی و نیز کلاس‌های مهارتی مقاطع متوسطه دوم پیش‌تر از ابتدای مهرماه امسال آغاز شده بود. مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: همه دانش‌آموزان متوسطه نظری شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز از نیمه آبان ماه گذشته در مدرسه حاضر و از آموزش به‌صورت حضوری در کلاس بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس همه جمعیت دانش‌آموزان در تمامی مقاطع ازاین‌پس با محوریت آموزش حضوری روند تعلیم و تربیت رسمی را طی می‌کنند. خدابنده همکاری و مشارکت والدین را با برنامه آغاز آموزش حضوری فرزندان دانش‌آموزشان در مدارس پس از حدود دو سال آموزش مجازی امری بسیار مهم، تعیین‌کننده و ضروری برای موفقیت تحصیلی توصیف و بیان کرد: دوری از کلاس و معلم در دوران مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا موجب بروز آسیب‌های فراوان برای دانش‌آموزان شده است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *