خدمات اینترنتی پلیس راهور

پلیس راهور در جهت سهولت در انجام امور، کاهش هزینه‌ها و همگام بودن با فناوری، اقدام به ارائه برخی از خدمات خود در بستر اینترنت ارائه کرده است . در این میان  شیوع ویروس کرونا در کشور نیز عامل مهم دیگری بود که به این اقدامات سرعت بخشیده. در ادامه به معرفی خدمات اینترنتی پلیس راهور می‌پردازیم. 

خدمات اینترنتی پلیس راهور

استعلام تخلفات رانندگی

 از طریق وب سایت پلیس راهور می‌توان برای استعلام تخلفات رانندگی اقدام کرد. کافیست پس از مراجعه به سایت پلیس راهور به بخش استعلام تخلفات رانندگی بروید. سپس باید بارکد ۸ رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود و کلمه امنیتی را وارد و روی دکمه جستجو کلیک نمایید، تا نتایج به شما نشان داده شود.

پرداخت الکترونیکی جرایم

علاوه بر استعلام تخلفات در سایت پلیس راهور، می توانید برای پرداخت این جرایم نیز اقدام کنید. کافیست به قسمت پرداخت الکترونیکی جرایم مراجعه کنید. و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت استعلام‌شده از طریق مورد قبل، قبض جریمه را پرداخت کنید.
همچنین امکان پرداخت جرایم و خلافی خودرو را در سایت خرید شارژ فراهم آورده‌ایم. در این مورد بیشتر بخوانید. 

استعلام تصادفات رانندگی

اگر در تصادفی، کروکی همراه با کد ملی  ثبت شده باشد. راننده می‌تواند برای استعلام تصادف از طریق سایت پلیس راهور به بخش استعلام تصادفات رانندگی مراجعه کند. در این صفحه تنها کافی است تا شماره VIN خود را وارد و بعد از آن کروکی ثبت شده خود را دریافت کند.
توجه داشته باشید که این اطلاعات برای تصادف‌هایی که با پلاک غیرملی رخ داده یا تصادف‌های سازشی و توافقی موجود نیست.

استعلام وضعیت پلاک فک شده

هرگاه خودرویی به صورت وکالتی معامله شود. فروشنده باید حتما وضعیت پلاک را پیگیری کند و از فک پلاک مطمئن شود. چون اگر خریدار فک پلاک نکرده باشد و مرتکب جرمی شود، این فروشنده است که باید از لحاظ قانونی پاسخگو باشد.
یکی دیگر از خدمات اینترنتی پلیس راهور، این امکان را برای شما فراهم آورده است. برای این کار در سایت راهور به بخش استعلام وضعیت پلاک فک شده مراجعه کنید. سپس کد ملی خود و یا صاحب فعلی خودرو و کلمه امنیتی نشان داده شده را وارد کنید. اگر فک پلاک به‌ درستی انجام شده باشد اطلاعات آن برای شما نمایش داده خواهد شد.

رهگیری مدارک سازمانی

برای رهگیری مرسولات سازمانی (شناسنامه خودرو، کارت خودرو، کارت سوخت، گواهینامه، اسناد موتور سیکلت، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری) می‌توانید از طریق وب‌سایت پلیس راهور به بخش رهگیری مدارک سازمانی رفته. سپس از منوی موجود، سند مورد نظر خود را انتخاب و اطلاعات خواسته شده در این بخش را تکمیل کنید. بعد از کلیک روی دکمه  جستجو، وضعیت مرسوله خود را مشاهده خواهید کرد.

استعلام نمره منفی

در بعضی از تخلفات رانندگی پرخطر، علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی  نیز به راننده تعلق می‌گیرد. برحسب میزان نمره منفی کسب شده، راننده دچار محرومیت‌هایی مانند ضبط تا ابطال گواهینامه خواهد شد.

با توجه به اهمیت اطلاع از میزان نمره منفی، استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت اینترنتی، از طریق مراجعه به سایت راهور امکان‌پذیر است. برای این کار به بخش استعلام نمره منفی مراجعه کنید. سپس باید شماره گواهینامه و  واژه امنیتی را وارد کنید و استعلام نمره منفی گواهینامه خود را بگیرید.

نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری

شلوغی و ازدحام مراکز تعویض پلاک و شیوع ویروس کرونا، باعث شد تا پلیس راهور اقدام به  ایجاد سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری کند. با مراجعه به این سامانه و انتخاب خدمت مورد نظر می‌توانید به صورت اینترنتی نوبت دریافت کنید.

نکات

  • علاوه بر خدمات اینترنتی پلیس راهور معرفی شده، به مناسبت هفته نیروی انتظامی سال جاری، از پروژه‌های هوشمندسازی دیگر پلیس، مانند استعلام خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی هم  رونمایی شد. که در صورت آغاز به کار این سامانه‌ها، با به‌روزرسانی این مطلب، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. 
  • سایت راهور ۱۲۰ برای آی‌پی‌های خارج از کشور در دسترس نیست.


دیدگاه‌ها (۱ دیدگاه)


  1. ُسلام.
    صدورکارت حودرو بسیار طولانی و غیرعادی است.خواهشمنداست اقدام عاجل مبذول دارید …وضعیت کادت خودرو در خریدوفروش بغرنج برای طرفین شده.
    درصورت عدم وجود مواداوایه کارت الکترونیکی بایستی با همان فرنت و کارت قدیمی صادر شود و این معضل برطرف شود
    با اروزی اقرام سریع
    تشکر و سپاس


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *