بخشی از دارندگان ای‌نماد بدون ستاره محدودیت تراکنش ندارند

بخشی از دارندگان ای‌نماد بدون ستاره محدودیت تراکنش ندارند

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تأکید کرده که صدور ای‌نماد بدون ستاره تنها با یک شناسنامه امکان‌پذیر است و این موضوع که تمامی دارندگان این نوع ای‌نماد با محدودیت‌های تراکنش روبرو هستند را رد کرده است. به گفته او برخی از دارندگان ای‌نماد بدون ستاره هیچ‌گونه محدودیت تراکنشی نخواهند داشت و بخش دیگر نیز پس از رد کردن سقف تراکنش‌های مجاز خود در ماه، فرصتی کافی برای اخذ ای‌نماد اصلی خود خواهند داشت. او مدت‌زمان این فرصت کافی را در حال حاضر ده روز اعلام کرده است.

دارندگان ای‌نماد بدون ستاره محدودیت تراکنش ندارند

«علی رهبری» مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست آسیب‌شناسی ای‌نماد اجباری پس از شنیدن انتقادات بخش خصوصی نسبت به این روند، قویاً به اجباری بودن ای‌نماد تأکید کرد و گفت باید به‌جای برخورد احساسی واقع‌بینانه وارد فرایند حل مسئله شد: «ای‌نماد توسعه فعالیت داده و بسیاری از راهکارها را تست کرده و دغدغه‌ها را می‌شنود. ما می‌خواهیم ذهن‌هایمان بیشتر به هم نزدیک شود.»

او با ذکر این نکته که در این مرکز فرایند کاغذی حذف شده و در حال حاضر هفتاد درصد ای‌‌نمادها بدون دخالت انسانی صادر می‌شود به مسئله ای‌نماد بدون ستاره تأکید کرد که تنها با یک شناسنامه و در عرض چند دقیقه قابل دریافت است. او در پاسخ به انتقادات فعالین درباره وجود محدودیت در تراکنش‌ها گفت: «در ای‌نماد بدون ستاره، کسب‌وکارها به دو بخش پر ریسک و کم ریسک تقسیم می‌شوند. کسب‌وکارهای کم ریسک که تعدادشان هم کم نیست اصلاً سقفی برای تراکنش ندارند و کسب‌وکارهای پر ریسک نیز پس‌ازآنکه از سقف اعلام‌شده گذر کردند، فرصت زیادی دارند تا ای‌نماد خود را از حالت بی‌ستاره خارج کنند و درجا درگاهشان مسدود نمی‌شود.»

دارندگان ای‌نماد

رهبری تأکید کرد که رقم اعلام‌شده برای محدودیت میزان یا تعداد تراکنش‌ها در این کسب‌وکارها نیز «وحی منزل» نیست و می‌توان درباره آن با خود کسب‌وکارها و فعالین صنفی آن دسته مذاکره کرد و تغییراتی در آن ایجاد کرد.

پیش‌ازاین اعلام‌شده بود که ای‌نماد بدون ستاره محدودیت‌هایی در انجام تراکنش خواهد داشت و این محدودیت‌ها شامل کسب‌وکار خرد است؛ کسب‌وکاری است که تعداد تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد. حال رهبری تأکید کرده که این محدودیت در همه دارندگان ای‌نماد بدون ستاره اعمال نمی‌شود و تنها فروشگاه‌های پر ریسک شامل این محدودیت خواهند شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *