درگاه پرداخت تلفنی چیست؟

درگاه پرداخت تلفنی یکی از جدیدترین شیوه‌های پرداخت است که به تازگی توسط کسب‌وکارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از کسب وکارها با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه‌های پی در پی، به ناچار شیوه فروش و کسب‌وکار خود را تغییر داده و به فعالیت در فضای مجازی و استفاده از روش‌های نوین مانند فروش اینترنتی و … روی آوردند. یکی از روش‌های نوین که به کسب‌وکارها در این شرایط کمک می‌کند درگاه پرداخت تلفنی است. در ادامه به معرفی درگاه پرداخت تلفنی و شیوه کار آن می‌پردازیم.

درگاه پرداخت تلفنی چیست؟

درگاه پرداخت تلفنی چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارها پس از شیوع ویروس کرونا به سمت فروش آنلاین رفته و به استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی روی آوردند.اما این شیوه معایبی را نیز به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. درگاه‌های پرداخت تلفنی را می‌توان به عنوان یک جایگزین و همچنین یک مکمل در کنار درگاه‌های پرداخت اینترنتی دانست که می‌تواند برخی از این معایب را پوشش داده و به کسب‌وکارها در فروش مجازی کمک کند.

با استفاده از درگاه پرداخت تلفنی، تیم فروش می‌تواند پس از تمام شدن صحبت‌های خود با خریدار در همان لحظه تماس او را برای پرداخت به سامانه پرداخت متصل کند و پس از پرداخت نیز در همان لحظه به صورت برخط از نتیجه تراکنش مطلع شود.

درگاه پرداخت تلفنی چیست؟

درگاه پرداخت تلفنی بر بستر تلفن گویا طراحی شده می‌شود و مکانیزم عملکرد آن به این صورت است که درست میان سیستم تلفن گویا کسب و کار مربوط به دستگاه تلفن مشتریان قرار می گیرد.

سیستم‌های تلفن گویا برای هر کسب و کار به طور خاص طراحی می‌شود و مشتریان برای انجام عملیات پرداخت به صورت تلفنی با خط تلفن ثابت و غیرحضوری به درگاه بانک موردنظر متصل می شوند.

از مزایای این روش می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد که مشتری می‌تواند بدون معطلی به درگاه پرداخت متصل شده و پرداخت خود را سریعا انجام دهد. همچنین، قشر میانسال یا سالمندانی که با استفاده از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها مشکل دارند نیز می‌توانند با استفاده از این روش به راحتی پرداخت‌های خود را انجام دهند.

درگاه پرداخت تلفنی چیست؟

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی مانند انارتل، سِی‌منت، تلینا و هایفون به ارائه‌ی درگاه پرداخت تلفنی به مشتریان می‌پردازند که برای اطلاع از شرایط و تعرفه‌های هر شرکت می‌توانید به وبسایت شرکت مربوطه مراجعه کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *