نصب دستگاه های جدید هوشمند سوخت در پمپ‌بنزین‌ها

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت که دستگاه های کارت‌خوان سوخت منصوبه در جایگاه‌ها مستهلک شده اند و دستگاه های جدید هوشمند سوخت در راه است.

دستگاه های جدید هوشمند سوخت در راه پمپ‌بنزین‌ها

اسدالله قلیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نوسازی جایگاه‌ها، اظهار کرد: از دو سال قبل که با خرابی‌های مکرر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت مواجه شدیم، همگان به دنبال ایجاد تغییرات و نوسازی این سیستم بودند ولی متأسفانه تأخیرهایی اتفاق افتاد که منجر به زیان جایگاهداران شده و مردم هم از روال فعلی ناراضی هستند.

وی ادامه داد: ما علی‌رغم اینکه مسئولیتی در مورد تجهیزات و نوسازی نداریم، برای کمک عملیاتی به دولت و مسئولین نفتی فراخوانی صادر کردیم و خوشبختانه چهار بانک اعلام آمادگی رسمی کردند که به‌صورت رقابتی و با توافقاتی نسبت به نوسازی و استقرار تجهیزات جدید و دستگاه های جدید هوشمند سوخت چه در حوزه سامانه هوشمند سوخت و چه در مورد پرداخت الکترونیک اقدام نمایند که موارد در حال نهایی شدن است.

نصب دستگاه های جدید هوشمند سوخت در پمپ‌بنزین‌ها

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور در مورد حذف یا حفظ کارت سوخت و روش فعلی گفت: ادامه روش سوخت‌گیری با کارت سوخت و یا حذف آن به تصمیمات مسئولین ارشد کشور در آینده بستگی دارد ولی تمامی تلاش‌ها بر این اصل استوار است که تغییرات و نصب تجهیزات جدید برای هر دو حالت جوابگوی نیاز باشد.

قلیزاده با بیان اینکه در توافقات و تفاهمات ضمن هماهنگی با مسئولین کشور و عدم تحمیل هزینه بر دوش جایگاه‌های سوخت به دنبال نوسازی، استفاده از تکنولوژی نوین، کاهش زمان سوخت‌گیری، امنیت اطلاعات، حل مشکلات جایگاه‌ها در بخش‌های مالی، کمک به معیشت کارکنان و درنهایت ارتقای کیفیت خدمات توزیع سوخت به مردم هستیم، گفت: یقیناً شرایط فعلی خصوصاً در موضوع خرابی کارت‌خوان‌های نازل‌های سوخت که در اثر بی‌توجهی سالیان اخیر رخ داده را مطلوب نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: بااینکه طبق قراردادها مسئولیت و دخل و تصرفی در موضوع نداشته‌ایم ولی در کنار دولت برای حل مشکل تلاش می‌کنیم.

قلیزاده در مورد زمان نصب دستگاه های جدید هوشمند سوخت گفت: در چند جایگاه سوخت تجهیزات مختلفی به‌صورت پایلوت نصب شده است و موفقیت‌هایی حاصل شده و البته دستگاه های دیگری نیز در نوبت تست هستند که درواقع همه این تجهیزات مشخصه‌های نزدیک به هم دارند و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده مردم این تغییرات را ملاحظه خواهند کرد و سهولت در سوخت‌گیری را مشاهده خواهد شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *