جریمه رانندگان واکسن نزده در تردد‌های بین استانی از ابتدای آذر

رانندگان واکسن نزده جریمه خواهند شد؟

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در تردد‌های بین استانی صاحبان خودرو‌هایی که ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند جریمه نخواهند شد. اما رانندگان واکسن نزده جریمه می‌شوند.

به گزارش خریدشارژ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، محسن فرهادی در برنامه روی خط خبر در تشریح چگونگی دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون هم گفت: ازآنجاکه اساس طرح بر مبنای سامانه و نرم‌افزارهای مختلف است و ممکن است برخی افراد تلفن همراه هوشمند نداشته باشند یا حتی خط تلفن همراه نداشته باشند این افراد می‌توانند از کارت واکسن استفاده کنند.

رانندگان واکسن نزده

وی افزود: باقی افراد باید با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت کارت واکسیناسیون دیجیتال خود را دریافت کنند که می‌توانند هم چاپ کنند و هم می‌توانند تصویر آن را در گوشی‌های خود ذخیره کنند.

جریمه رانندگان واکسن نزده

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در خصوص اصناف هم گفت: الزامات پنجگانه در این خصوص طراحی شده است که اولین آن کارکنان دولت هستند سپس اصناف و واحد‌های صنعتی، کارگاهی، تجاری، واحد‌های آموزشی و واحد‌های مرتبط با مناسبت‌ها و درنهایت تردد‌ها و تردد‌های بین استانی.

آقای فرهادی افزود: اصناف نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک گروه دوسویه هستند یعنی علاوه بر کارکنان، ارباب‌رجوع هم دارند مثل رستوران‌ها، تالار‌های پذیرایی، نانوایی‌ها و … که هر دو گروه یعنی هم کارکنان و هم مراجعان باید واکسینه باشند و دسته دوم هم یک‌سویه هستند که باید همه کارکنان آن واکسینه شده باشند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *