ردیابی گوشی سرقت ‌شده از طریق اپراتورها

ردیابی گوشی سرقت ‌شده از طریق اپراتورها چگونه است؟ سرقت گوشی حادثه‌ای غیرقابل پیش بینی است که ممکن است برای هرکدام از ما پیش بیاید. خوب است که با داشتن اطلاعات کافی در چنین موقعیت‌هایی، رفتاری عقلانی از خود نشان دهیم. با ما همراه باشید تا روش‌های ردیابی گوشی در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل را با هم بررسی کنیم.

ردیابی گوشی سرقت ‌شده

کد IMEI چیست؟

برای ردیابی گوشی از طریق اپراتورها شما نیاز به کد IMEI دارید. این کد شماره‌ای ۱۵ رقمی منحصربه فرد برای گوشی شماست که بر روی باتری یا جعبه گوشی نوشته شده است. اگر گوشی شما گم شود یا به سرقت برود با استفاده از این کد می‌توانید گوشی خود را ردیابی کنید.

می‌توانید قوانین ریجستری گوشی همراه را در این پست بخوانید.

ردیابی گوشی سرقت شده در هر کدام از اپراتورها

ردیابی گوشی سرقت ‌شده

همراه اول

برای پیگیری گوشی سرقت شده از طریق اپراتور همراه اول ابتدا باید سیم‌کات خود را بسوزانید. سوزاندن سیم‌کارت همراه اول را می‌توانید به راحتی انجام دهید. سپس شماره IMEI گوشی را با یکی از دو روش زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال کنید.

۱- از طریق شماره گیری کد # شماره سریال *۲۱۴۱* ۱۱۱*

۲- از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی سرقتی یا مفقود شده می‌پردازد و نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد. اگر جست‌وجو نتیجه بخش بود شما می‌توانید سایر مراحل را از مراجع ذی‌ربط پیگیری کنید. در صورت عدم موفقیت، شما مجددا می‌توانید سامانه ردیابی گوشی خود را فعال کنید.

ایرانسل

برای پیگیری گوشی سرقت شده از طریق اپراتور ایرانسل باید مراحل زیر را طی کنید.

۱- ابتدا باید درخواست سوزاندن یا مسدودی سیم‌کارت خود را به اپراتور بدهید.

۲- پنج روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری کنید. (دقت کنید که حتما باید ۵ روز از مسدود شدن خط شما گذشته باشد) هزینه استفاده از این سرویس هزارتومان برای هر درخواست است که از موجودی خطی که با آن شماره‌گیری کرده‌اید کم خواهد شد.

۳- شماره سریال ۱۵ رقمی درج شده روی گوشی (کد IMEI) را وارد کنید.

۴- پس از ثبت درخواست ردیابی گوشی، نتیجه درخواستتان ظرف مدت ۴۸ ساعت برایتان ارسال خواهد شد.

۵- اگر نتیجه ردیابی شما مثبت بود، پیامکی حاوی تاریخ ردیابی و کد پیگیری برای شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید برای انجام مراحل قانونی و دریافت دستور قضایی به مراجع قضایی مراجعه کنید. سپس باید اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل دهید و نتیجه را از مراجع قضایی پیگیری کنید. اما اگر نتیجه ردیابی شما منفی بود، می‌توانید ۵ روز بعد دوباره درخواست جدیدی ثبت کنید.

رایتل

برای ردیابی گوشی گم شده یا سرقت شده رایتل باید مراحل زیر را طی کنید.

۱- ابتدا باید سیم‌کارت رایتل خود را مسدود کنید.

۲- باید کد IMEI را به شماره ۶۱۰۱ ارسال کنید.

۳- پس از ثبت شماره سریال از شما درخواست می‌شود تا در صورتی‌که در زمان مفقودی دستگاه از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره‌ آن را ارسال و در غیر اینصورت، عدد ۰ را ارسال فرمایید.

۴- سپس باید یکی از بازه‌های زمانی اشاره شده در زیر را جهت ردیابی دستگاه خود انتخاب کنید:

عدد ۱: از ۱۰ روز گذشته تا ابتدای روز جاری (هزینه ۱۰۰۰ ریال)
عدد ۲: از ابتدای روز جاری تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۰،۰۰۰ریال)
عدد ۳: از ۱۰ روز گذشته تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۱،۰۰۰ ریال)

 با ارسال عدد ۱ نتیجه ردیابی بعد از ۲۴ ساعت برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی‌که عدد ۲ یا ۳ را انتخاب کنید هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت شود، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر بعد از ۱۰ روز پاسخ اعلام می‌شود.

۵- بعد از کسر هزینه، درخواست شما جهت ردیابی در سیستم ثبت خواهد شد.

۶- اگر نتیجه ردیابی مثبت بود، کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد. سپس با مراجعه به مراجع قضایی می‌توانید درخواست خود را پیگیری کنید. اما اگر نتیجه درخواستتان منفی بود، می‌توانید مجددا درخواست ردیابی گوشی خود را ثبت کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *