روش‌های سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت حضوری و غیر حضوری

روش‌های سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت حضوری و غیر حضوری همه اپراتورها چیست؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هر دلیلی نیاز داشته باشید سیم‌ کارت خود را بسوزانید یا مسدود کنید.

برای رفع مسدودی سیم کارت می‌توانید این یادداشت را بخوانید.

روش‌های سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت حضوری و غیرحضوری

روش‌های سوزاندن و یا مسدود کردن سیم کارت

گاهی اوقات سوزاندن سیم‌ کارت اقدامی بسیار ضروری است، مخصوصا اگر گوشی شما را ربوده باشند؛ چراکه ممکن است فرد سارق به‌ وسیله سیم‌ کارت شما مرتکب جرم شود و شما به‌عنوان صاحب سیم‌ کارت باید پاسخگو باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های سوزاندن و یا مسدود کردن حضوری و غیر حضوری سیم‌ کارت همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل را با هم بررسی کنیم.

همراه اول

روش‌های سوزاندن و یا مسدود کردن سیم کارت

حضوری

می‌توانید با مراجعه کردن به یکی از مراکز زیر، برای سوزاندن یا مسدود کردن خطوط همراه اول خود به‌صورت حضوری اقدام کنید:

توجه کنید برای مراجعه حضوری به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • برگه مشخصات سیم کارت
  • اصل قبض پرداختی دوره آخر (برای مشترکین دائمی)
  • ارائه اصل وکالتنامه و کپی آن (در صورت مراجعه وکیل)

غیرحضوری

  • تماس تلفنی و کد دستوری

برای سیم‌ کارت اعتباری همراه اول با شماره‌گیری ۴۴۴، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید. فقط دقت داشته باشید که در این روش نیاز به کد PUK2 سیم‌کارت دارید. (PUK2 روی پوکه سیم‌کارت درج شده است).

همچنین شما می‌توانید با شماره‌گیری ۹۹۹۰ از خطوط اعتباری و دائمی همراه اول، و شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ از سایر خطوط برای مسدود کردن سیم‌کارت همراه اول خود تماس بگیرید. در این قسمت باید خدمات غیرحضوری را انتخاب کرده و پس از وارد کردن شماره و احراز هویت، می‌توانید سیم کارت همراه اول خود را مسدود کنید.

یکی دیگر از راه‌های مسدود کردن خط همراه اول استفاده از کد دستوری #۲*۱۳۱* است.

  • سامانه اینترنتی

با ورود به سایت همراه اول و سامانه خدمات آنلاین همراه من به راحتی می‌توانید خط خود را بسوزانید. فقط کافی است در این سامانه ثبت نام کرده باشید سپس با استفاده از خدمات غیرحضوری همراه اول اقدام به سوزاند خط کنید.

نکات

  • روش‌های بالا سیم کارت شما را به مدت ۳ ماه مسدود می‌کند و بعد از آن سیم کارت شما سلب امتیاز خواهد (یعنی هر شخص دیگری می‌تواند آن سیمکارت را خریداری کند).
  • بعد از مسدود کردن سیم کارت تا ۲۰ روز وقت دارید سیم کارت خود را برگردانید. برای این کار شما یا وکیل قانونی‌تان می‌تواند اقدام کند.
  • اقوام درجه یک شما (پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر) هم با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی، اداره‌های مربوط به مشترکین و یا مراکز خدمات تلفن‌ثابت (مخصوص تهران) و با ارائه مدارک مورد نیاز شامل اصل و تصویر شناسنامه صاحب سیم کارت و مراجعه کننده، می‌توانند نسبت به رفع مسدود سیم کارت شما اقدام کنند.
  • اگر تابه حال سیم کارت خود را در دفتر خدمات ارتباطی قطع کرده‌اید تنها با مراجعه به همان دفتر می‌توانید سیم کارت خود را تعویض فرمایید. در صورت مسدود کردن سیم کارت در یکی از شهرها، می‌توانید سیم کارت جدید خود را در ادارات مشترکین مراکز استان‌ها در سراسر کشور دریافت کنید.
  • اگر با استفاده از خدمات غیرحضوری همراه اول اقدام به سوزاندن سیم کارت کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و با ارائه اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی،‌ از سیم کارت جدید بهره‌مند شوید. خوب است بدانید که در صورت استفاده از سیم کارت اعتباری، صدور سیم کارت جدید پس از سوزاندن سیم کارت قبلی به طور آنی انجام می‌شود.

ایرانسل

روش‌های سوزاندن و یا مسدود کردن سیم کارت

حضوری

برای سوزاندن حضوری خطوط ایرانسل کافی است به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کرده و فرم ثبت درخواست مسدود کردن سیم کارت ایرانسل را پر کنید. سپس این فرم را باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی ببرید تا امضا و اثر انگشت شما ثبت شود. بعد از دریافت گواهی فرم را به همان مرکزی که فرم را تحویل گرفته‌اید ارجاع داده و اپراتور، سیم کارت مورد نظر شما را سلب مالکیت می‌کند. (این کار طی یک بازه ۳ هفته‌ای انجام خواهد شد)

لازم به ذکر است همراه داشتن مدارک شناسایی برای سوزاندن سیم کارت ضروری است.

غیرحضوری

  • تماس تلفنی

با شماره‌‌گیری ۷۰۰ از خطوط ایرانسل و با شماره‌ تلفن‌ ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط می‌توانید برای سوزاندن خط خود اقدام کنید. همچنین برای تعلیق و رفع تعلیق سیم کارت ایرانسل می‌توانید با شماره‌گیری ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و شماره ۰۹۳۷۷۷۰۳۳۰۰۰ اقدام کنید.

توجه داشته باشید که حضور مالک سیم کارت و اطلاعات شناسایی مالک هنگام ثبت درخواست مسدود کردن سیم کارت به صورت تلفنی لازم است.

هزینه مسدود کردن مسدود کردن سیم کارت ایرانسل ۲۵۰۰ تومان است.

رایتل

روش‌های سوزاندن و یا مسدود کردن سیم کارت

حضوری

برای سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت رایتل به طور حضوری کافی است به یکی از دفاتر نمایندگی رایتل (لیست دفاتر نمایندگی رایتل در کشور) مراجعه کنید و با ارائه مدارک شناسایی نسبت هب سوزاندن خط خود اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای مراجعه حضوری:

  • اصل کارت ملی یا شناسنامه مالک سیم کارت،وکیل و یا نماینده مشترک حقوقی
  • در صورت مراجعه وکیل قانونی؛ اصل تصویر وکالتنامه
  • ارائه پوکه سیم کارت
  • چنانچه قطعه فیزیکی سیم کارت وجود دارد، ارائه آن اجباری است.

غیرحضوری

  • تماس تلفنی

شما می‌توانید با شماه‌گیری ۲۰۰ از خطوط رایتل و ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط، نسبت به سوزاندن خط رایتل خود اقدام کنید. کافی است بعد از برقراری تماس به پشتیبانی متصل شوید و درخواست مسدودی یا سوزاندن سیم کارت رایتل خود را ثبت کنید.

  • رایتل من

از دیگر راه‌های غیر حضوری سوزاندن سیم کارت رایتل استفاده از سایت رایتل من است.

سامانه رایتل من: برای مسدود کردن سیم کارت از طریق سامانه رایتل من کافی است از نوار بالا گزینه مدیریت سیم کارت‌ها را انتخاب کرده و سپس وارد بخش اعلام مسدودی سیم کارت شوید. (البته اگر برای اولین بار می‌خواهید وارد این سایت شوید باید ابتدا ثبت نام کرده و هویت صاحب سیم کارت را احراز کنید) در این بخش علت درخواست سوزاندن سیم کارت را مشخص کرده و موارد گفته شده را تایید کنید.

شاتل موبایل

روش‌های سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت حضوری و غیر حضوری 1

حضوری

شما با مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان شاتل، به‌راحتی می‌توانید به طور حضوری سیم کارت شاتل موبایل خود را بسوزانید. برای این کار مدارک شناسایی مالک خط را باید به همراه داشته باشید.

غیرحضوری

  • تماس تلفنی

برای سوزاندن سیم کارت به طور غیرحضوری از طریق تماس تلفی کافی است با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید. سپس از طریق پشتیبانی سیم کارتتان را مسدود کنید.

  • شاتل من

شما می‌توانید با استفاده از سایت یا اپلیکیشن شاتل من سیم کارت خود را مسدود کنید. کافی است در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

نکات

  • اگر خودتان سیم کارت را سوزانده باشید می‌توانید آن را رفع مسدودی کنید. برای این کار می‌توانید یادداشت رفع مسدودی سیم کارت را بخوانید. اما اگر سیم کارتتان به دلیل مشکلات حقوقی، نقص مدارک، بدهی و… مسدود شده باشد، باید به یکی از نمایندگی‌های شاتل مراجعه کنید.
  • اگر درخواست مسدودی سیم کارت را بدهید، سیم کارت شما تنها ۳۰ روز مسدود می‌ماند و بعد از آن به طور خودکار وصل خواهد شد. اگر می‌خواهید سیم کارت شما طولانی‌تر مسدود باشد، باید دوباره برای مسدودی سیم کارت اقدام کنید.
  • هزینه سوزاندن سیم کارت به درخواست مالک خط ۲۵۰۰ تومان و هزینه صدور مجدد سیم کارت در صورت مفقود شدن ۷۰۰ تومان است.



دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *