سرویس موبایل سازمانی یا MVPN چیست؟

سرویس موبایل سازمانی یک راهکار برای حل مشکلات ایجاد ارتباط و هماهنگی میان اعضا و کارمندان یک سازمان است. احتمالاً شما هم با شروع دوران سخت کرونا و قرنطینه، مجبور به دورکاری شده‌اید و با مشکلات هماهنگی بین کارمندان از طریق پیام‌رسان‌ها یا ایمیل و… آشنا هستید. با ما باشید تا درباره سرویس موبایل سازمانی یا MVPN بیشتر بدانید.

دورکاری در سازمان‌ها به‌خصوص سازمان‌های بزرگ، باعث شده که ارتباط بین کارمندان و تیم‌ها به‌آسانی گذشته نباشد و شرکت‌ها برای بهبود این ارتباط، از ابزارهایی مثل پیام‌رسان‌ها استفاده ­کنند. علاوه‌براین امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌های گسترده، تماس تلفنی کم‌هزینه، سریع و آسان برای ارتباط با کارمندانشان است.

اما چالشی که شاید با آن مواجه شوند این است که بعضی کارمندان ممکن است با به اشتراک گذاشتن شماره تلفن یا اکانت شخصی خود، برای ارتباطات کاری مشکل داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله، راهکار مؤثری را برای مدیریت و ارتباط درون‌سازمانی به شما معرفی می‌کنیم.

MVPN چیست؟

موبایل سازمانی یا MVPN (Mobile virtual private network) یک شبکه خصوصی و مجازی موبایل است که امکان ارتباط پایدار بین کارمندان شرکت‌ها را فراهم می‌کند. از طریق این شبکه می‌توانید برای هر یک از کارکنان، سیم‌کارت سازمانی با شماره‌‌ای مخصوص در نظر بگیرید تا مثل تلفن‌های ثابت و داخلی شرکت‌ها، کارکنان از طریق تلفن همراه خود، به‌راحتی و با گرفتن یک کد چندرقمی با یکدیگر در تماس باشند. شبکه اختصاصی تلفن همراه MVPN مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های ارتباطات همراه است که به‌صورت یک گروه تعریف‌شده و خدمات بیشتری را نسبت به سیم‌کارت‌های رایج، در اختیار اعضای گروه قرار می‌دهد. خدمات همراه سازمانی MVPN که متشکل از مجموعه سیم‌کارت‌های سازمانی است این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند که میزان مکالمات و حجم اینترنت مصرفی کارمندان را متناسب با شغل و یا سمتشان کنترل کنند.

پیش‌ازاین امکان پیگیری مکالمات شخصی کارمندان به‌راحتی امکان‌پذیر نبود، اما حال با این روش شما می‌توانید بدون ورود به مسائل خصوصی افراد مکالمات شخصی را از کاری تشخیص دهید و تنها هزینه‌های کاری کارکنان را متقبل شوید. به این صورت که مکالمات میان افراد گروه را درون‌سازمانی و مابقی تماس‌ها را تماس شخصی در نظر بگیرید. با این اوصاف کاملاً مشخص است که تا چه اندازه می‌توان روند هزینه‌های جاری شرکت یا سازمان را کاهش داد. گفتنی است از طریق MVPN می‌توانیم شماره‌های ۳ یا ۴ رقمی را به افراد اختصاص دهیم و برای برقراری ارتباط از شماره‌های کوتاه استفاده کنیم.

سرویس موبایل سازمانی

مزایای سرویس موبایل سازمانی

کاهش هزینه‌ها

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های موبایل سازمانی، کاهش هزینه‌های کارکنان و سازمان‌ها است. در مورد کارکنان، این هزینه‌ها با جدا کردن تماس‌های شخصی و کاری کاهش پیدا می‌کند. در سازمان‌ها هم با رایگان شدن مکالمات درون‌سازمانی، هزینه‌های جاری کمتر می‌شود. به‌علاوه در شرکت‌های بزرگ و کارخانه‌های صنعتی، هزینه‌هایی که برای تجهیز و نگهداری ابزارهای ارتباطی بی‌سیم انجام می‌شود تا حد قابل‌توجهی کمتر می‌شود.

پوشش و آنتن دهی سرسری

به کمک سرویس موبایل سازمانی، کارکنان می‌توانند بدون توجه به میزان فاصله جغرافیایی حتی در نقاطی که میزان پوشش و تماس سخت است، با همدیگر تماس داشته باشند.

مناسب برای دورکاری

شبکه موبایل سازمانی در زمان‌های دورکاری، مثل وضعیتی که پس از شیوع کرونا به وجود آمد، بسیار کاربردی است. با داشتن شبکه موبایل سازمانی، هزینه‌ تماس‌های کاری کارکنان و میزان استفاده از اینترنت همراه برای هر کارمندی به‌طور اختصاصی قابل‌کنترل است.

حفظ اطلاعات سازمان‌ها

مالکیت‌ سیم‌کارت‌های سازمانی در اختیار شرکت‌ها است و اگر کارمندی قصد ترک شرکت‌ را داشته باشد، شماره‌ها و ارتباطات کاری از بین نمی‌رود و می‌توان آن را به کارمند جدید منتقل کرد.

قابلیت‌های سرویس موبایل سازمانی

امکان مدیریت هزینه‌ تماس‌ها

در سیم‌کارت سازمانی، تماس‌ها به دو نوع داخل شبکه و خارج از آن تقسیم می‌شوند. به کمک این قابلیت‌ امکان استفاده از تخفیف‌ها یا رایگان شدن مکالمات داخل شبکه فراهم می‌شود.

اختصاص شماره کوتاه برای تماس‌‌های درون‌سازمانی

همانند تلفن‌های داخلی، شرکت‌ها با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، می‌توانند یک کد کوتاه سه، چهار یا پنج‌رقمی به هر سیم‌کارت اختصاص ‌دهند.

حذف و اضافه کردن شماره به شبکه

مدیریت سیم‌کارت‌ها در این شبکه انعطاف دارد و قابل‌تغییر است. هر وقت بخواهید سیم‌کارتی را به شبکه یا گروه‌های خود اضافه کنید یا شماره‌ای را حذف کنید این امکان برای مدیریت سازمان‌ وجود دارد.

محدود کردن تماس‌ها و اینترنت همراه

مدیریت شبکه، امکان گذاشتن محدودیت‌هایی مثل منع تماس خارج از کشور یا گذاشتن سقف استفاده از اینترنت همراه برای هرکدام از سیم‌کارت‌ها یا گروه‌ها را دارد.

تفکیک تماس‌های کاری و شخصی

با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، کارکنان شرکت‌ها هزینه‌ای بابت تماس‌های کاری نمی‌پردازند و تماس‌های کاری و درون‌شبکه‌ای آن‌ها، با تخفیف‌ یا رایگان محاسبه می‌شود.

ایجاد گروه‌های مختلف بر اساس هر بخش

در شبکه موبایل سازمانی می‌توان بر اساس کارکرد هرکدام از واحدهای فعال در شرکت، کارکنان آن‌ها را در قالب یک گروه وارد کرد تا مدیریت تماس‌ها، سریع‌تر و راحت‌تر شود.

سرویس موبایل سازمانی

چطور سرویس MVPN را راه‌اندازی کنیم؟

اپراتورهای تلفن همراه، سرویس MVPN را در بستر سیم‌کارت‌های سازمانی خود ارائه می‌دهند. این سیم‌کارت‌ها در بیشتر مواقع به شکل دائمی، اعتباری و پیام‌رسان به سازمان‌ها ارائه می‌شود و سازمان‌ها با پرداخت مبلغ کمی به‌عنوان آبونمان، می‌توانند ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت، تماس رایگان و نامحدود را در داخل شبکه‌های مجازی موبایل خود داشته باشند.

در حال حاضر چندین اپراتور از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل به ارائه خدمات سرویس موبایل سازمانی می‌پردازند. همچنین شما می‌توانید از طریق وبسایت خریدشارژ به‌راحتی به پرداخت قبوض و خرید شارژ برای اپراتور انتخاب شده بپردازید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *