سهمیه‌بندی برق صنایع تائید شد

گاز صنایع از اواسط آذرماه سهمیه‌بندی شده است؛ اما انجمن سیمان و انجمن فولاد گفتند که برق صنایع ذکر شده نیز سهمیه‌بندی شده است. البته سخنگوی صنعت برق ابتدا این ادعا را تکذیب کرد اما امروز گفت که برق این صنایع از هفته پیش سهمیه‌بندی شده است.

جزئیات سهمیه‌بندی برق صنایع

به گزارش تجارت‌نیوز، سهمیه‌بندی برق و قطع آن برای صنایع فولادی و سیمانی، مشکلاتی برای این صنایع به وجود آورده بود. به‌طوری‌که عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان هشدار می‌دهد: درصورتی‌که مشکل برق صنایع هفته آینده هم حل نشود، قیمت سیمان افزایش می‌یابد. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق سهمیه‌بندی صنایع را همان هفته اول که برق صنایع سهمیه‌بندی شد، تکذیب کرد.

برق صنایع از چه زمانی سهمیه‌بندی شد؟

سخنگوی صنعت برق دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: از سوم بهمن محدودیت‌های برق برای صنایع سیمانی و فولادی آغاز شد. این محدودیت‌ها، با هماهنگی وزارت صمت اعمال شد. البته انجمن فولاد و سیمان گفت که سهمیه‌بندی از اواسط دی آغاز شد.

محدودیت‌های برق صنایع تا کی ادامه دارد؟

به گفته رجبی مشهدی، این محدودیت‌ها تا ۱۲ بهمن ادامه دارد. انجمن سیمان هم می‌گوید اگر محدودیت‌ها تا این هفته رفع نشود، قیمت سیمان گران می‌شود.

رجبی مشهدی، سهمیه‌بندی برق را این‌گونه توجیه می‌کند: میزان مصرف انرژی در بخش صنایع خوب است اما به‌هرحال مجبوریم برای تأمین پایدار برق شبکه، برق را نوبت‌بندی کنیم؛ اما ما با وزارت صمت مشورت کردیم که برق کدام صنایع را سهمیه‌بندی کنیم تا آسیب کمتری به صنایع برسد.

برق صنایع

آن‌طور که رجبی مشهدی می‌گوید، با توجه به محدودیت‌هایی که از اواخر هفته پیش اعمال شد و سردی هوا، مجبور شدیم برق صنایع را نوبت‌بندی کنیم. به نظر می‌رسد محدود کردن صنایع برای تأمین برق بخش خانگی است. تابستان امسال هم زمانی که شبکه کشور قادر به تأمین برق بخش خانگی نبود، برق بخش صنایع محدود شد تا این‌گونه روشنایی بخش خانگی حفظ شود.

این اتفاق در زمستان سال پیش و تابستان امسال، موجب چند برابر شدن برخی از کالاها شد. برای مثال سیمان در خردادماه امسال، ۴۰ درصد گران شد و دبیر انجمن سیمان گفت که دلیل گران شدن سیمان قطع برق و افزایش قیمت هزینه‌های حمل آن بود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *