چگونه از خدمات شرکت پست ایران شکایت کنیم؟

شرکت پست ایران با هدف جلب رضایت مشتریان خود، سامانه‌ ثبت و پاسخگویی به شکایات را جهت دریافت شکایات راه‌اندازی کرده است. ثبت شکایت از پست در این سامانه یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها است که طی چند مرحله کوتاه می‌توانید درباره موضوعات مختلفی مانند تأخیر در تحویل مرسوله، آسیب‌دیدگی مرسوله، رفتار بد کارمند پست و … شکایت خود را ثبت کنید.

نحوه شکایت از خدمات شرکت پست ایران

برای شکایت از اداره پست بایستی به سامانه ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات این شرکت مراجعه کنید. سپس روی گزینه ثبت شکایت کلیک کنید تا به صفحه جدید بروید.

در این سامانه برای ثبت شکایت افراد مختلف، بخش‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است. اگر مشتری شرکت پست هستید و قصد ثبت شکایت دارید بایستی گزینه «مشتریان» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد توضیحاتی درباره تعهدات شرکت پست ایران برای توزیع و ارسال دقیق و به‌موقع مرسولات پستی نمایش داده می‌شود.

در صورت گذشت کمتر از ۷۲ساعت از ارسال مرسوله شما، این سامانه پیشنهاد می‌کند تا از طریق سامانه رهگیری مرسولات، وضعیت بسته پستی خود را جویا شوید.

خدمات شرکت پست ایران

اما درصورتی‌که بیشتر از ۷۲ ساعت از ارسال مرسوله‌تان می‌گذرد یا به دنبال ثبت شکایت درباره موضوع دیگری هستید، تیک عبارت «بیشتر از ۷۲ ساعت از ارسال مرسوله من می‌گذرد و مایل به ثبت شکایت می‌باشم؛ یا شکایت دیگری دارم» را بزنید.

سپس گزینه ثبت شکایت برای شما فعال شده و باید آن را انتخاب کنید.

در صفحه جدید ابتدا بایستی شماره موبایل خود را وارد کرده و سپس منتظر دریافت پیامک تأییدیه بمانید. با دریافت این پیامک، کد تائید ارسال‌شده را در باکس پایینی وارد و گزینه «بررسی و ادامه» را بزنید.

در این مرحله بایستی اطلاعات پستی مرسوله و موضوع و شرح شکایت خود را درج کنید.

تأخیر در ارسال و توزیع مرسوله، آسیب‌دیدگی بسته، برخورد نامناسب کارمند شرکت پست، تحویل مرسوله به گیرنده غیر اصلی و … ازجمله مواردی است که می‌توانید شکایت خود را درباره آن‌ها ثبت کنید.

پس از تکمیل فرم به مرحله بعدی رفته و نوبت به درج اطلاعات هویتی و سکونتی شما می‌رسد. درصورتی‌که نیاز به ضمیمه کردن تصویر از مرسوله یا توضیحات دیگری وجود دارد می‌توانید در قالب PDF یا تصویر بارگذاری کنید.

در پایان با کلیک روی «مرحله بعد»، کد پیگیری به شما نمایش داده‌شده که می‌توانید از طریق همین سایت، شکایت خود را پیگیری کنید.

خدمات شرکت پست ایران

شکایت از پست

درحالی‌که در این سامانه مدت‌زمان بررسی شکایات حدود ۲۴ ساعت بیان ‌شده اما به‌طورمعمول حداقل ۴۸ ساعت زمان می‌برد. پس از پاسخگویی به شکایت شما نیز پیامکی جهت آگاهی از این موضوع برایتان ارسال خواهد شد.

چگونه نتیجه شکایت از پست را پیگیری کنیم؟

برای پیگیری شکایت ثبت‌شده خود بایستی حداقل پس از گذشت ۲۴ ساعت، مجدداً به سامانه ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات شرکت پست مراجعه کنید. سپس گزینه «پیگیری» را انتخاب کنید.

در این مرحله بایستی کد ملی و شماره پیگیری خود را ثبت و پس از درج عبارت امنیتی، گزینه جستجو را انتخاب کنید.

پیگیری شکایت از پست

سپس مشخصات درخواست شما نمایش داده‌شده و در صورت تائید و ارجاع آن به بخش مربوطه، پاسخ دریافت شده به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورت عدم اقناع از پاسخ داده‌شده می‌توانید با شماره تلفن‌های مربوطه تماس حاصل کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *