آغاز پرواز‌های زیارتی از شیراز به نجف از ۱۲ بهمن

مدیر سازمان حج و زیارت استان فارس از آغاز پرواز‌های زیارتی شیراز به نجف از ۱۲ بهمن خبر داد.

آغاز پرواز‌های زیارتی از شیراز به نجف

علیرضا زینلی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، گفت: هم‌زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی از ١٢ بهمن‌ماه، پرواز‌های حرم تا حرم به مقصد نجف اشرف، با نظارت حج و زیارت فارس از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز انجام می‌شود. او افزود: پرواز‌ها با ظرفیت ۱۴۰ نفر سه‌شنبه هر هفته از فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به مقصد نجف اشرف انجام می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت استان فارس با بیان این‌که در ۲ سال گذشته به علت شیوع کرونا و بسته شدن مرز‌های زمینی، سفر به عتبات عالیات امکان‌پذیر نبود، گفت: اکنون با همکاری مسئولان استان و پیگیری تعداد‌ی از دفاتر سیاحتی و زیارتی زیرمجموعه حج و زیارت استان فارس، پرواز‌های هوایی با عنوان حرم تا حرم از ایستگاه پروازی شیراز تدارک دیده شده و اولویت با زائرانی است که زود‌تر اقدام به ثبت‌نام کرده اند.

آغاز پرواز‌های زیارتی از شیراز به نجف از ۱۲ بهمن

زینلی با بیان اینکه ثبت‌نام به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود، اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به‌صورت مستقیم به دفاتر و شرکت‌های زیارتی و یا از طریق سامانه و سایت عتبات به نشانی http://atabat.haj.ir مراجعه کنند.

او ادامه داد: داشتن اصل گذرنامه و دو قطعه عکس سه در چهار برای ثبت‌نام الزامی است. مدیر سازمان حج و زیارت فارس گفت: با توجه به توافق ستاد ملی کرونا، افراد‌ی که قصد سفر زیارتی خارجی دارند باید دو دوُز واکسن کرونا را تزریق کرده و ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست PCR را انجام داده باشند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *