طرح خوداظهاری کنتور برق

طرح خوداظهاری کنتور برق یکی از طرح‌هایی است که با گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و مسائل بهداشتی از طرف مسئولان صنعت برق اعلام شد و به مرحله‌ی اجرا رسید. به دنبال این طرح مشترکین برق می‌توانند از این پس خوداظهاری کنتور برق را جایگزین قرائت حضوری مأموران کرده و با ورود به سایت و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری ساپا اقدام به ثبت عدد کنتور خود نمایند. در این مطلب به جزئیات طرح خوداظهاری کنتور برق و چگونگی اجرای آن می‌پردازیم.

طرح خوداظهاری کنتور برق

نحوه‌ی اجرای طرح

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این که ثبت کارکرد کنتورهای برق توسط مشترکان کاملا اختیاری بوده و ماموران این شرکت با رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی، همچون گذشته، با مراجعه به محل، کنتورهای برق را قرائت می‌کنند گفت: مشترکانی که در زمان مراجعه مامور قرائت کنتور، در محل حضور ندارند، پیامکی از سوی این شرکت دریافت خواهند کرد و پس از دریافت این پیامک، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این شرکت با وارد کردن شماره شناسه قبض خود، اقدام به ثبت کارکرد کنتور کنند.

او در ادامه بیان کرد: «به تدریج برای تمامی مشترکان برق پیامک خوداظهاری کنتورهای برق ارسال می‌شود و در اجرای این طرح هیچ تفاوتی میان ساکنان شهرهای بزرگتر یا شهرستان‌ها در نظر گرفته نشده است.»

برای خوداظهاری کنتور برق مشترکین می‌توانند با مراجعه به وبسایت ساپا و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری ساپا و ورود به حساب کاربری خود، با وارد کردن شناسه قبض یا شماره موبایل، اقدام به ثبت عدد درج شده بر روی کنتور خود کرده و یا تصویر کنتور خود را در آنجا بارگذاری نمایند.

سامانه آنلاین پرداخت الکترونیک (ساپا)

نحوه‌ی قرائت کنتور

در اپلیکیشن و وبسایت ساپا بخشی مخصوص آموزش قرائت کنتورهای برق به تفکیک استان‌های مختلف و در نظر گرفتن انواع کنتورها آورده شده است. مشترکین می‌توانند با ورود به این قسمت و دانلود فایل مربوط به استان خود به راحتی کنتور خود را تشخیص داده و نحوه‌ی قرائت آن را نیز در این قسمت پیدا کنند.

نحوه قرائت کنتورهای برق

در این روزهای سخت شیوع ویروس کرونا، طرح خوداظهاری کنتور برق شاید یکی از راه‌هایی باشد که بتوانیم با آن میزان رفت و آمدهای غیرضروری را کاهش داده و به فاصله‌گذاری اجتماعی و کم شدن بیماری نیز کمکی کرده باشیم.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *