از قیمت گذاری سیم‌ کارت‌ چه می‌دانید؟

زمانی که بحث قیمت گذاری سیم‌ کارت‌ به میان می‌آید، برخی تنها به دنبال پیدا کردن ارزش واقعی سیم‌کارت خود هستند و افراد دیگر نیز قصد فروش سیم‌کارت خود را دارند. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به بیان موارد مهم در هنگام قیمت گذاری سیم‌کارت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

همواره در تمامی کسب‌وکارها کالا و یا خدمات ارائه‌شده از جنبه‌های مختلف بررسی و درجه‌بندی می‌شوند تا بتوان برای آن‌ها قیمت مناسبی تعیین کرد، بازار خریدوفروش خط و قیمت گذاری سیم‌ کارت‌ نیز از این قاعده مستثنا نیست. با نگاهی به تاریخچه ورود سیم‌ کارت یا به‌نوعی تلفن همراه در ایران می‌توانیم بگوییم که سرنوشت خریدوفروش سیم‌کارت در ایران فرازوفرودهای بسیاری داشته، گاهی در اوج و گاهی در پایین‌ترین نقطه ذلت بوده است.

قیمت گذاری سیم‌ کارت‌

نخستین مرحله از راه‌اندازی فناوری تلفن همراه در سال ۷۳ با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران آغاز شد. برای اولین بار که عرضه رسمی سیم‌کارت در ایران آغاز شد و برای نخستین بار اولین آگهی‌ها برای معرفی تلفن همراه با عنوان شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل‌نصب در خودرو یا به‌صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورداستفاده قرار گیرد نقش بست.

سیم‌کارت در ایران به‌نوعی، به بازاری برای دلال‌ها بدل شد و این ماجرا به میان مردم هم کشیده شد تا آنجایی که یک خانوار برای خرید سیم‌کارت بیشتر تمام اعضا را پشت صف خرید سیم‌کارت به خط می‌کرد؛ و همین باعث شد تا برای قیمت گذاری سیم‌کارت‌ها از روش‌های جدید و بر اساس توجه به عوامل مؤثری چون نوع رند بودن آن خط صورت گیرد.

عوامل مؤثر در قیمت گذاری سیم‌ کارت‌ کدام‌اند؟

رند بودن سیم‌کارت

در مرحله اول قیمت گذاری سیم‌ کارت‌، کارشناس نوع رند و کدهای شماره را بررسی می‌کند. بعد از بررسی این دو مورد، لزوماً باید به یک پایگاه اطلاعاتی گسترده که شامل انواع شماره‌ها باشد، دسترسی پیدا کرد. در این مرحله کارشناس شماره‌های مشابه این سیم‌کارت را پیدا کرده و قیمت‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند. دقت کنید تنها مقایسه یک شماره با شماره دیگر برای به دست آوردن محدوده قیمت آن کفایت نمی‌کند و حتماً باید بعد از شناخت دقیق سیم‌کارت، آن را با تعداد زیادی دیگر از سیم‌کارت‌های همان دسته مقایسه کرد.

نکته

در این مرحله باید دقت داشته باشید پایگاهی که از آن به‌عنوان مرجع قرار است استفاده کنید، باید توسط کارشناسان حرفه‌ای قیمت گذاری شده باشد. اگر این کار توسط فرد یا افراد غیرحرفه‌ای انجام شده باشد، آنالیز قیمت سیم‌کارت دچار اشکال خواهد شد.

۰۹۱۲ بودن سیم‌کارت

فاکتور دوم قیمت گذاری سیم‌ کارت‌ به ۰۹۱۲ مربوط می‌شود، باید بدانید سیم‌کارت ۰۹۱۲ گران‌ترین و باارزش‌ترین کد سیم‌کارت در ایران است.

ایجاد ضریب روی قیمت پایه

بعدازآنکه قیمت پایه را پیدا کردیم، باید با توجه به نوع رند شماره، ضریبی از قیمت پایه را به آن اضافه کنیم. در این مورد، باید بدانید که هر نوع رند، ارزش به خصوصی دارد که بیشتر با کسب تجربه به دست می‌آید. به همین دلیل، بدون دانش کافی در این زمینه، نمی‌توانید ضریب لازم برای اضافه کردن به قیمت پایه را پیدا کنید.

قیمت گذاری سیم‌ کارت‌

صفر یا کارکرده بودن سیم‌کارت

فاکتور سوم و مؤثر در قیمت گذاری سیم‌ کارت‌ صفر یا کارکرده بودن آن است حتماً این موضوع را در نظر بگیرید که صفر بودن سیم‌کارت می‌تواند تا ۱۰۰٪ در قیمت سیم‌کارت مؤثر باشد.

وضعیت بازار

ازجمله عواملی که می‌توانند به‌صورت غیرمستقیم روی قیمت سیم‌کارت تأثیر بگذارند، می‌توان به قیمت سکه، طلا، دلار، مسکن، خودرو و موارد دیگر اشاره کرد. شاید ازنظر منطقی قیمت سیم‌کارت و قیمت خودرو با یکدیگر مرتبط نباشند؛ اما تجربه نشان داده که نوسان در هر یک از این بازارها، می‌تواند باعث ایجاد نوسان در بازار سیم‌کارت شود. دلیل آن هم تغییر در نرخ تورم بازار است که روی قیمت هر کالایی اثر می‌گذارد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *