آیا قرار است مبلغ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد؟

افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۱: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، مبلغ جرائم رانندگی در سال آینده ۵ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش پنج درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی در سال بعد

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایسنا، بر اساس بند (ج) تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور که به امور قضایی، دفاعی، انتظامی اختصاص دارد، مبلغ جرائم رانندگی در سال ۱۴۰۱ افزایشی پنج‌درصدی خواهد یافت.

در این بند آمده است:‌ «در سال ۱۴۰۱ مبلغ جریمه‌های رانندگی پنج درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به ردیف درآمد ۱۵۰۱۰۱ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

مبلغ جریمه‌های رانندگی

معادل مبلغ جریمه‌های رانندگی افزایش‌یافته به شرح زیر اختصاص پیدا می‌کند:

« ۱. مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی

۲. مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال جهت اصلاح راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه‌خیز بین‌شهری (هوشمند سازی تصویری جاده‌ها) و راه‌های مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه‌ و شهرسازی

۳. مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای حوادث جاده‌ای و تجهیزات موردنیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی

۴. مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای کمک خرید تجهیزات و امکانات اتاق تشریح درد اختیار سازمان پزشکی قانونی.»

همچنین بر اساس بند (ح) همین تبصره نیز تخلفات و جریمه‌های رانندگی بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود و اپراتورهای تلفن‌های همراه موظف‌اند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آن‌ها دریافت کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *