آیا محدودیت تردد شبانه برداشته شده است؟ سیر تا پیاز ماجرا

با انجام واکسیناسیون به‌صورت گسترده در سراسر کشور و روند نزولی بیماری کرونا، برقراری محدودیت تردد شبانه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به بررسی این موضوع می‌پردازیم و وضعیت فعلی مبتلایان کرونا در کشورمان و شهرهای قرمز را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

حجم ترافیک و محدودیت تردد

به گزارش خریدشارژ به نقل از تابناک البرز، سرپرست پلیس راهور کرج با اشاره به اینکه ناچاریم در برخی از ساعات که حجم ترافیک بیش از ظرفیت یک معبر است، بخش‌هایی از محور عظیمیه را ببندیم گفت: در بلوار شریعتی کرج ۱ خط پارک و ۲ خط حرکتی داریم.

سرهنگ علی‌محمد آقاجانی افزود: متأسفانه در منطقه عظیمیه اغلب کسانی که در ساعات محدودیت حضور پیدا می‌کنند، از ساکنین یا کسبه نیستند و اصلی‌ترین محل دور دور خودروها بلوار شریعتی عظیمیه است. وی با اشاره به اینکه معبر کشش ندارد و ناچار به اجرای محدودیت هستیم، اظهار داشت: جنوب استقلال ۴ خط عبوری برای دور زدن دارد و با ایجاد ترافیک قفل می‌شود درنتیجه ناچاریم طول سفر را تا زیر پل جانبازان طولانی کنیم.

آقاجانی تصریح کرد: اجرای محدودیت غروب پنج‌شنبه‌ها در میدان طالقانی به‌واسطه مسائل امنیتی است که نیروی انتظامی مدنظر دارد، طی چند سال اخیر یک‌طرفه شدن بلوار شریعتی توسط راهور به شورای ترافیک پیشنهاد داده شده است. وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما این بود که میدان طالقانی به سمت استقلال یک‌طرفه شود تا حجم خیابان‌ها افزایش پیدا کند، گفت: محدودیت شبانه همچنان از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد ادامه دارد، جریمه افرادی که شبانه واکسن تزریق می‌کنند در سیستم حذف می‌شود.

محدودیت تردد

آقاجانی با تأکید بر اینکه اگر موضوع انتقال فردی به بیمارستان مطرح شد، در صورت ارائه نسخه به راهنمایی و رانندگی، بخش اجرائیات جریمه را حذف خواهد کرد، افزود: دوربرگردان مصلی پیش‌ازاین به دلیل عملیات عمرانی بسته شد و ترافیک به حداقل رسید. وی در خاتمه اظهار داشت: سپاه موضوعات امنیتی را در شورای ترافیک مطرح کردند و دوربرگردان باز شد اما باعث گره ترافیکی و تصادفات خسارتی شده است، به دنبال این هستیم که با توجه به نزدیکی این مسیر با پل شهید آجرلو، دوربرگردان را ببندیم.

لغو محدودیت تردد شبانه؟

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایرنا، محسن منصوری روز دوشنبه در یک گفت‌وگو تلویزیونی درباره شایعه لغو محدودیت تردد شبانه افزود: برداشتن محدودیت تردد بستگی به شرایط شیوع کرونا دارد. وی ادامه داد: درباره محدودیت تردد شبانه، هفته گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا مطالب و نظراتی مطرح شد که این هفته در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.منصوری خاطرنشان کرد: فعلاً تصمیمی برای حذف ممحدودیت تردد شبانه نداریم اما موضوع در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا یک سری محدودیت تردد شبانه برای خودروها اعمال شد که بر اساس آن تردد از ساعت ۲۲ تا سه صبح ممنوع شده است و متخلفان جریمه ۲۰۰ هزارتومانی می‌شوند. همچنین ثبت تخلف تردد شبانه خودروها تنها به‌صورت مکانیزه و از طریق دوربین‌های شهری انجام می‌شود.

شهرهای با وضعیت قرمز

شمار شهرهای ایران که در وضعیت قرمز ازلحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارند به ۲۲ شهرستان افزایش یافت. بر اساس اعلام وزارت کشور ایران، رنگ‌بندی جدید شهرهای ایران ازلحاظ وضعیت شیوع کرونا از روز چهارشنبه پنجم آبان ماه اعمال خواهد شد.

وزارت بهداشت ایران، وضعیت ۲۲ شهرستان را قرمز، ۱۲۸ شهرستان را نارنجی، ۲۱۵ شهرستان را زرد و ۸۳ شهرستان را آبی اعلام کرده است. در تازه‌ترین وضعیت اعلامی برای شهرهای ایران، علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، سرچهان (استان فارس)، آبیک (استان قزوین)، شهربابک (استان کرمان)، آشتیان و تفرش (استان مرکزی) و اردکان (استان یزد) هم در وضعیت قرمز قرار گرفتند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *