کدام اپراتورها سیم‌کارت ارائه می‌دهند و نحوه خرید سیم‌کارت

در این مطلب از خریدشارژ به آموزش نحوه خرید سیم‌کارت و معرفی انواع اپراتورهای داخلی ارائه دهنده‌ی سیم‌کارت خواهیم پرداخت.

نحوه‌ خرید سیم‌کارت و معرفی انواع اپراتورهای ارائه دهنده‌

برای خرید سیم‌کارت در داخل کشور انتخاب‌های مختلفی وجود دارند و اپراتورهای گوناگون به ارائه‌ی خدمات در این زمینه مشغولند. هر کدام از این اپراتورها با خدمات و ویژگی‌های خاص خود انتخاب‌های گوناگونی را در پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند. به طور کلی می‌توان این اپراتورها را به دو دسته‌ی اپراتورهای اصلی و اپراتورهای مجازی تقسیم کرد. از اپراتورهای اصلی می‌توان به همراه اول، ایرانسل و رایتل و تالیا اشاره کرد. در این میان اپراتورهای مجازی نیز به تازگی حضور پررنگ‌تری از خود نشان داده‌اند و اپراتورهایی مانند شاتل موبایل، سامانتل، آپتل و … پا به عرصه گذاشته اند. در ادامه به معرفی و آموزش نحوه خرید سیم‌کارت هر کدام از این اپراتورها خواهیم پرداخت.

همراه اول

همراه اول به ارائه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری و همچنین سیم‌کارت‌های ویژه مناسبتی به مشترکان خود می‌پردازد. برای خرید سیم‌کارت‌های همراه اول می‌توانید از طریق وبسایت همراه اول و یا دفاتر پیشخوان منتخب همراه اول اقدام کنید

نحوه‌ خرید سیم‌کارت همراه اول

سیم‌کارت دائمی

در حال حاضر تنها مدل زمردی سیم‌کارت دائمی همراه اول، با قیمت ۱۰۰هزار تومان و بسته‌ی خوش‌آمد ۳۰گیگابایت اینترنت یک ماهه و ٪۵۰ تخفیف مکالمه درون شبکه به همراه ۱۰۰ پیامک رایگان ماهیانه (به مدت ۶ ماه) در وبسایت این شرکت موجود است. مدل فیروزه‌ای و عادی این سیم‌کارت فعلا امکان خرید ندارند.

سیم‌کارت اعتباری

سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در سه مدل فیروزه‌ای، زمردی و عادی توسط این شرکت ارائه می‌شوند.

سیم‌کارت فیروزه‌ای

سیم‌کارت اعتباری فیروزه‌ای همراه اول با قیمت ۵۵هزار تومان و بسته‌ی خوش‌آمد ۲۰گیگابایت ۳۰ روزه و ۲۴گیگابایت ۶ ماهه (هرماه ۴گیگابایت ۷ روزه) به همراه ۴هزار تومان شارژ اولیه و ۱۰هزار تومان شارژ هدیه برای مکالمات درون شبکه ارائه می‌شود.

سیم‌کارت اعتباری زمردی

سیم‌کارت اعتباری زمردی همراه اول کمی ارزان‌تر از مدل فیروزه‌ای و با قیمت ۳۰هزار تومان و بسته‌ی خوش‌آمد ۴ گیگابایت اینترنت ۷ روزه و ۲۴گیگابایت اینترنت ۶ ماهه، به همراه ۴هزار تومان شارژ اولیه و ۱۰هزار تومان شارژ هدیه برای مکالمات درون شبکه ارائه می‌شود.

سیم‌کارت اعتباری عادی

سیم‌کارت اعتباری عادی که با قیمت ۲۰هزار تومان، ارزان قیمت‌ترین سیم‌کارت همراه اول نیز محسوب می‌شود، با بسته‌ی خوش‌آمد ۱ گیگابایت اینترنت ۱ ماهه و ۱۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه به همراه ۲۴ گیگابایت اینترنت ۶ ماهه توسط همراه اول ارائه می‌شود.

سیم‌کارت ویژه

همراه اول علاوه بر سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری معمول خود به ارائه‌ی سیم‌کارت‌های ویژه، تحت عنوان سیم‌کارت تاریخ تولد و سیم‌کارت جوانان نیز می‌پردازد. سیم‌کارت جوانان به افراد با سن ۱۸ تا ۲۵ سال تعلق میگیرد که در حال حاضر سیم‌کارت دائمی همره اول ندارند. هر فرد تنها یک بار می تواند از این طرح استفاده کند و در صورت خرید بیشتر امکان فعال سازی وجود نخواهد داشت. قیمت این سیم‌کارت ۸۰هزار تومان بوده و به همراه ۱۰ گیگابایت + ۳۰ گیگابایت اینترنت (یک ماهه) و ٪۵۰ تخفیف مکالمه درون شبکه + ۱۰۰ پیامک رایگان ماهیانه (به مدت ۶ ماه) ارائه می‌شود.

برای خرید این سیم‌کارت‌ و سایر سیم‌کارت‌های همراه اول علاوه بر روش غیرحضوری و مراجعه به فروشگاه اینترنتی همراه اول می‌توانید به دفاتر و نمایندگی‌های همراه اول نیز مراجعه کنید.

ایرانسل

اپراتور ایرانسل علاوه بر سیم‌کارت‌های دائمی (آی‌سیم) و اعتباری خود، سیم‌کارت گردشگر و سیم‌کارت مختص مودم‌های TD-LTE را نیز به مشترکان خود ارائه می‌کند. برای خرید سیم‌کارت‌ ایرانسل می‌توانید به یکی از روش‌های زیر عمل کنید

نحوه‌ خرید سیم‌کارت ایرانسل

سیم‌کارت دائمی ایرانسل

سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در هفت مدل مختلف به کاربران عرضه می‌شوند. این مدل‌ها به دو دسته‌ی سیم‌کارت دائمی و سیم‌کارت حرفه‌ای‌ها تقسیم می‌شوند، سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در سه مدل عرضه می‌شوند که به شرح زیرند:

  • سیم‌کارت دائمی ایرانسل به قیمت ۶۰هزار تومان
  • سیم‌کارت دائمی نقره‌ای ایرانسل به قیمت ۱۰۰هزار تومان
  • سیم‌کارت دائمی طلایی ایرانسل به قیمت ۲۰۰هزار تومان

و همچنین چهار مدل سیم‌کارت حرفه‌ای‌ها که به شرح زیرند:

  • سیم‌کارت حرفه‌ای‌ها – برنزی به قیمت ۳۰۰هزار تومان
  • سیم‌کارت حرفه‌ای‌ها – نقره‌ای به قیمت ۵۰۰هزار تومان
  • سیم‌کارت حرفه‌ای‌ها – طلایی به قیمت ۷۰۰هزار تومان
  • سیم‌کارت حرفه‌ای‌ها – پلاتینیوم به قیمت ۱میلیون تومان

تفاوت این سیم‌کارت‌ها در بسته‌ها و هدایای اولیه و همچنین پیش‌شماره‌ها و رند بودن شماره‌های سیم‌کارت‌های حرفه‌ای است. برای اطلاع بیشتر در مورد هرکدام از سیم‌کارت‌ها و بسته‌ها و هدایای اولیه، و همچنین مشاهده‌ی شماره‌ها و خرید سیم‌کارت می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

سیم‌کارت اعتباری ایرانسل

سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل که در حال حاضر با تخفیف ۵۰ درصدی و با قیمت ۱۰هزار تومن ارائه می‌شوند، دارای بسته‌ی اولیه‌‌ی ۱.۵ گیگابایتی اینترنت و ۱۰۰ دقیقه مکالمه رایگان ایرانسلی (با اعتبار ۲۰ روز) خواهند بود. همچنین ۴ گیگابایت اینترنت رایگان ۷ روزه (در هر ماه، تا ۶ ماه) و ۴۰۰۰ تومان اعتبار اولیه نیز بر روی این سیم‌کارت‌ها منظور خواهد شد.

همچنین ایرانسل سیم‌کارت کوشا را نیز برای دانش‌آموزان و با دسترسی پیشفرض به اینترنت داخلی (قابل تغییر به اینترنت بین‌الملل) و اینترنت رایگان ویژه استفاده در اپلیکیشن شاد، به مشترکان خود ارائه می‌کند.

سیم‌کارت گردشگر

«سیم‌کارت گردشگر» یک نوع سیم‌کارت اعتباری است که در هنگام سفر به ایران می‌توانید آن را تهیه کنید. برای تماس با خارج از کشور نیازی به تهیه سیم‌کارت بین‌المللی و هزینه‌های بالای آن نیست. با استفاده از سیم‌کارت گردشگر می‌توانید با داخل و خارج از ایران تماس بگیرید، پیامک بفرستید و از اینترنت نسل چهارم در ایران استفاده کنید.

شما می‌توانید به محض ورود به ایران سیم‌کارت گردشگر را به راحتی از فرودگاه خریداری کنید. این سیم‌کارت بلافاصله پس از قرار گرفتن در گوشی همراه شما قابل استفاده است. برای خرید «سیم‌کارت گردشگر» به شماره گذرنامه خود نیز نیاز دارید.

رایتل

نحوه‌ خرید سیم‌کارت رایتل

رایتل نیز در کنار سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری خود، طرح‌های ویژه‌ای برای سیم‌کارت اولی‌ها، دانشجوها و جوانان در نظر گرفته است. برای خرید سیم‌کارت رایتل پس از ورود به فروشگاه رایتل و ارائه کد ملی و شماره همراه یک کد برای شما پیامک می‌شود که با وارد کردن آن می‌توانید وارد سامانه شده و سیم‌کارت مورد نظر خود و همچنین بسته‌ی آغازین سیم‌کارت خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید. همچنین برای خرید حضوری می‌توانید به فروشگاه‌های رایتل و نمایندگان رایتل مراجعه کنید.

سیم‌کارت دائمی رایتل

سیم‌کارت دائمی رایتل در حال حاضر با ۵۰ درصد تخفیف و با قیمت ۶۰هزار تومان به فروش می‌رسند. این سیم‌کارت‌ها دارای ۱ گیگابایت اینترنت یک ماهه و همچنین تماس صوتی و پیامک درون شبکه‌ی نامحدود بوده و همچنین به همراه یک سیم‌کارت اعتباری رایتل به عنوان هدیه عرضه می‌شوند.

سیم‌کارت اعتباری رایتل

سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل با قیمت ۱۸هزار و سیصد تومان و با دو بسته‌ی آغازین به فروش می‌رسند که مشترکان می‌توانند در هنگام خرید بسته‌ی مورد نظر خود را نیز از میان این بسته‌ها انتخاب کنند. بسته‌ی نخست شامل ۷ گیگابایت اینترنت ۷ روزه و بسته‌ی دوم شامل ۱.۵ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه، تماس صوتی درون شبکه‌ی نامحدود و ۴۵۰۰ تومان اعتبار اولیه است. همچنین هر دو بسته یک سیم‌کارت اعتباری هدیه نیز به همراه دارند.

طرح دانشجو و جوان رایتل

تمامی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال، امکان شرکت در طرح جوان رایتل و دانشجویان، طلاب و فراگیران علوم دینی، با ارایه کارت دانشجویی معتبر، امکان شرکت در طرح دانشجو را خواهند داشت. در طرح جوان رایتل می‌توانید با پرداخت ۲۰هزار تومان علاوه بر سیم‌کارت، از ۱۵ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه و همچنین ۲۰۰ مگابایت اینترنت در هر جمعه به مدت یک ‌سال بهره‌مند شوید. در طرح دانشجوی رایتل نیز با پرداخت ۲۰هزار تومان یک سیم‌کارت به همراه ۲۵ گیگابایت اینترنت ۹۰ روزه (۳ دوره ۳۰ روزه) و ۲۰۰ مگابایت اینترنت در هر جمعه به مدت یک ‌سال و همچنین پیامک درون‌شبکه‌ی نامحدود ۹۰ روزه بهره‌مند شوید.

برای ثبت‌نام و خرید سیم‌کارت در طرح دانشجو و جوان رایتل می‌توانید به فروشگاه اینترنتی رایتل مراجعه کنید.

تالیا

تالیا نیز سیم‌کارت‌های یوسیم (با تکنولوژی اینترنت پرسرعت 4.5G LTE) خود را در کنار خدمات سازمانی به مشترکان ارائه می‌کند. برای خرید سیم‌کارت‌های تالیا باید به مراکز فروش و خدمات تالیا در شهر یا استان خود مراجعه کنید.

شاتل موبایل

نحوه‌ خرید سیم‌کارت شاتل موبایل

سیم‌کارت‌ هوشمند با خدمات پیش پرداخت (اعتباری) شاتل موبایل با چهار بسته‌ی آغازین مختلف، بسته به انتخاب مشتریان ارائه می‌شود. قیمت این بسته‌ها برای سیم‌کارت‌های عادی شاتل موبایل از ۲۴هزار تومان شروع شده و تا ۴۵ هزار تومان ادامه دارد. همچنین مشتریان امکان انتخاب شماره‌های رند از یک ستاره تا هشت ستاره را نیز در هنگام خرید سیم‌کارت خواهند داشت که با توجه به رند بودن شماره‌ها قیمت سیم‌کارت نیز افزایش پیدا می‌کند.

اما برای سیم‌کارت عادی، بسته‌ی آغازین ۱، با قیمت ۲۴هزار تومان شامل بسته‌ی یک ماهه‌ی اینترنت همراه ۱.۵ گیگابایت، مکالمه درون شبکه ۱۰۰۰ دقیقه و برون شبکه ۱۰۰ دقیقه و پیامک نامحدود خواهد بود. بسته‌ی آغازین ۲، به قیمت ۳۰هزار تومان شامل ۲.۵ گیگابایت اینترنت، ۱۰۰۰دقیقه مکالمه درون شبکه و ۱۰۰ دقیقه برون شبکه و پیامک نامحدود خواهد بود. بسته‌ی آغازین ۳، به قیمت ۳۹هزار تومان شامل ۴ گیگابایت اینترنت، ۴۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه و ۲۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه و همچنین پیامک نامحدود خواهد بود.

کدام اپراتورها سیم‌کارت ارائه می‌دهند و نحوه خرید سیم‌کارت 1

بسته‌ی آغازین ۴ با قیمت ۴۵هزار تومان شامل ۳ گیگابایت اینترنت ۳ ماهه و ۳۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه (ماهیانه ۱۰۰۰ دقیقه)، ۳۰۰ دقیقه مکالمه برون شبکه (ماهیانه ۱۰۰ دقیقه) و پیامک نامحدود خواهد بود.

برای خرید سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل می‌توانید به فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل و یا نمایندگان فروش این شرکت مراجعه کنید.

سامانتل

سامانتل نیز به ارائه‌ی سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری به مشترکان خود مشغول است. برای خرید سیم‌کارت سامانتل می‌توانید به روش‌های زیر اقدام کنید:

نحوه‌ خرید سیم‌کارت سامانتل

سیم‌کارت دائمی سامانتل

سیم‌کارت دائمی سامانتل، با پیش‌شماره رند ۰۹۹۹۹۹ به مشترکین ارائه می‌شود. قیمت این سیم‌کارت ۱۲۰هزار تومان بوده وبه همراه بسته‌ی آغازین یک ماهه، شامل ۲۰ گیگابایت اینترنت همراه، ۹۹۹ دقیقه تماس درون‌شبکه و ۹۹۹ پیامک درون‌شبکه ارائه می‌شود.

ارائه می‌شود.

سیم‌کارت اعتباری سامانتل

سیم‌کارت اعتباری سامانتل نیز با قیمت ۲۰هزار تومان و به همراه بسته‌ی آغازین یک ماهه، شامل ۲ گیگابایت اینترنت همراه، ۹۹۹ دقیقه تماس درون‌شبکه و ۹۹۹ پیامک درون‌شبکه ارائه می‌شود.

مدارک لازم در هنگام خرید سیم‌کارت

در هنگام خرید سیم‌کارت نیاز است که موارد زیر را رعایت کنید:

۱-همراه داشتن اصل مدرک شناسایی معتبر ( کارت ملی یا شناسنامه جدید)

۲- حضور شخص صاحب مدرک شناسایی

۳- همراه داشتن یکی از سیم‌کارت‌های قبلی به نام فرد، و یا به نام فرد معرف، برای دریافت کد تایید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *