تلفن ابری می‌تواند ناجی کسب‌وکار شما باشد

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، حتما با مشکلاتی که نقل مکان و تغییر شماره شرکت به وجود می‌آورد روبه‌رو شده‌اید؛ تلفن ابری این مشکلات را برطرف خواهد کرد.
تلفن ابری چیست؟ چه تفاوتی با تلفن ثابت دارد؟ مزیت‌های آن چیست؟ با خرید شارژ همراه باشید.

تلفن ابری چیست؟

تلفن ابری یا تلفن VoIP مرکز تلفنی سنتی را با استفاده از رایانش ابری بر بستر اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع شما با خرید یک خط تلفن ثابت اینترنتی، صاحب یک خط تلفن ثابت مجازی می‌شوید که همیشه همراه شماست. با خرید یک خط تلفن مجازی، بدون نیاز به یک دستگاه تلفن ثابت، صاحب یک خط تلفن ثابت می‌شوید. شماره تلفن ابری با پیش‌شماره تمامی استان‌ها ارائه می‌شود.

تلفن VoIP چه‌گونه کار می‌کند؟

تلفن ابری

سیستم‌های تلفن سنتی، سیگنال‌های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ منتقل می‌کنند. بنابراین، برای برقراری تماس، نیاز به اتصال‌های سیمی دارند. در این شرایط، از یک سخت افزار تخصصی به نام Private Branch Exchange یا همان سانترال برای اتصال خطوط داخلی به شبکه تلفن عمومی، استفاده می‌شود.
ویپ (VoIP) مخفف عبارت “Voice over Internet Protocol” و به معنای “انتقال صدا از طریق پروتکل اینترنت” است. به زبانی ساده‌تر، ویپ به خدمات تلفنی اطلاق می‌شود که در بستر اینترنت (یا با تعریفی گسترده‌تر، شبکه‌های کامپیوتری) انجام می‌گیرند. اولین نکته که در رابطه با این فناوری قابل توجه به نظر می‌رسد، این است که در VoIP خبری از خطوط سنتی مخابرات نیست و صدا در بستر شبکه منتقل می‌شود.

مقایسه تلفن ابری و ثابت

تلفن ثابتتلفن ابری
استفاده از سانترالاستفاده از شبکه اینترنت
قابل استفاده روی دستگاه تلفن ثابتقابل استفاده روی لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت
نیاز به یک مکان ثابتهمراه همیشگی
برقرای تماس صوتیبرقرای تماس صوتی و تصویری و اشتراک‌گذاری انواع فایل

مزیت‌های تلفن ابری

  • ۷۰ درصد هزینه کمتر نسبت به خط تلفن ثابت سنتی: قابلیت مدیریت هزینه‌ها، کاهش هزینه تماس‌های بین‌المللی، بدون نیاز به دستگاه تلفن ثابت، ارائه خدمات پست صوتی و ایمیل به صورت رایگان
  • استفاده هم‌زمان چند کاربر: هم‌زمان می‌توانید با چندین دستگاه به سامانه تلفن ابری متصل شوید.
  • کیفیت بالای مکالمات
  • نصب و راه‌اندازی آسان

معایب تلفن ابری

  • عدم امکان ردیابی مکانی: اگر از این خط تلفن برای تماس‌های اضطراری استفاده کنید، امدادرسانی به شما به دلیل عدم امکان موقعیت‌یابی مکانی، با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
  • اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، با افت سرعت و کیفیت مواجه خواهید شد.

چرا خط تلفن VoIP بخرم؟

تلفن ابری

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار مجازی هستید که کارکنانتان به صورت دورکاری کار می‌کنند، یا محل شرکت شما مدام عوض می‌شود، بهتر است یک خط تلفن مجازی داشته باشید تا همه‌ی کارکنانتان بتوانند بدون محدود شدن توسط زمان و مکان از این خط تلفن استفاده کنند. لازم به ذکر نیست که تغییر شماره تلفن ثابت شرکت تا چه حد برند شما را ضعیف نشان می‌دهد و باعث می‌شود مشتریانتان را از دست بدهید. همچنین با دسترسی به خط تلفن ثابت در هر جا و هر زمان، هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

امکانات تلفن ابری

  • انتقال تماس
  • ضبط مکالمات
  • ایجاد کنفرانس‌های تصویری و صوتی
  • قابلیت باز کردن درب ورودی
  • نگه داشتن تماس و موزیک انتظار
  • یکپارچه کردن سازمان و کارمندان

ارائه‌دهندگان تلفن ابری

شرکت‌های پاناسونیک، یالینک و گرنداستریم از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تلفن تحت شبکه هستند. در ایران شرکت‌هایی مثل آسیاتک، پیشگامان، صبانت و شاتل این خدمات را ارائه می‌دهند.

فعال‌سازی مرکز تلفن ابری

برای فعال‌سازی این فناوری نیاز به هیچ سخت‌افزار و تجهیزاتی ندارید و تنها با یک گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ کار شما حل خواهد شد.
فعال سازی شماره تلفن ابری بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری زمان‌بر بوده تا سند مالکیت خط برای شما صادر شود و بعد از آن، در پنل شما قابلیت انجام تنظیمات دایورت تلفن فعال می‌شود و شما می‌توانید از شماره تلفن ابری با پیش شماره استان دلخواه خود استفاده نمایید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *