آیا پرداخت با رمزارزهای غیر ملی قانونی خواهد شد؟

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه رمزارز ملی در دستور کار است تاکید کرد به هیچ وجه هیچ قانونی وضع نخواهد شد که پرداخت را با رمز ارزهایی که مربوط به کشور نمی‌شود به رسمیت شناخته شوند.

رمزارز قانونی غیر ملی نخواهد شد

«رضا باقری اصل»، معاون وزیر ارتباطات و دبیر اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص اینکه گفته می‌شود ممکن است رمزارزهای رایج در حوزه پرداخت مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: «وقتی ما داریم روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم طبیعتا نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارزهای غیر ملی پرداخت صورت گیرد.»

او استفاده از رمز ارز خارجی را خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور دانست و تاکید کرد: «ما به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارزهایی که مربوط به خودمان نمی‌شود به رسمیت بشناسیم.»

ممنوعیت استفاده از رمزارزها غیر از رمزارز ملی در شبکه پرداخت

نگهداری، تولید و تبادل رمز ارز باید قاعده‌مند شود

معاون وزیر ارتباطات در خصوص آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال درباره رمز ارزها گفت:

«طبق جلسات قرار است نگهداری، تبادل، تولید و استخراج رمزارزها قاعده‌مند شود. مانند بسیاری از کشورها که نگهداری کردن رمزارزها دارای قاعده و قانون است، ما نیز این مهم را اجرایی خواهیم کرد و قواعدی برای نهادهایی که وظیفه نگهداری بر عهده آن‌هاست نیز تعیین خواهد شد. به هر حال با یک دارایی دیجیتال رو به رو هستیم و مردم نباید در این زمینه متضرر شوند. تبادل‌ها نیز مبتنی بر یک سری قواعد خواهد بود، مثل بورس و نظام بانکی که قاعده‌گذاری خاصی دارد، قطعا سکوهای تبادل رمز ارز نیز بایستی مقررات خود را داشته باشند.»

باقری اصل در واکنش به اختلاف‌هایی که پیش از این میان بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه رمزارزها وجود داشت، گفت: «همکاری خوبی بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات ایجاد شده و اختلافات گذشته حل شده است. کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس جمهور مدیریت می‌کند و در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند تصویب خواهد شد.»




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *