سهامداران عدالت چگونه می‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند؟

دارندگان سهام عدالت می‌توانند تا سقف مشخصی وام در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

وام سهام عدالت

اگر سهام عدالت دارید و هیچ میزان از سهم عدالت خود را نفروخته‌اید می‌توانید تا سقف ۷ میلیون تومان وام در کارت اعتباری سهام عدالت دریافت نمایید.

جهت دریافت سهام عدالت باید از طریق سامانه سجام احراز هویت شده و سپس در یکی از دو بانک‌های ملی و تجارت افتتاح حساب نمایید. پس از افتتاح حساب می‌توانید از طریق برنامه‌های موبایلی بانک ملی و تجارت درخواست وام سهام عدالت خود را ثبت کنید.

اگر بعد از یک ماه از دریافت وام، قصد تسویه وام خود را داشته باشید وام با سود صفر درصد برای شما محاسبه می‌شود در غیر این صورت باید وام سهام عدالت را با بازپرداخت سه‌ساله و سود ۱۸ درصد تسویه نمایید.

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت شما می‌بایست ابتدا در سامانه سجام احراز هویت شوید که در ادامه توضیحات لازم را ارائه خواهیم کرد.

کارت اعتباری سهام عدالت

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

۱. متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در گام اول باید با ثبت‌نام در سامانه سجام احراز هویت شوند که این فرآیند به‌صورت غیرحضوری قابل انجام است.

۲. پس از ارائه درخواست به بانک‌ها و دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص‌شده، اقدام به خرید تا سقف در نظر گرفته در کارت اعتباری خود کنند.

۳. ضمانت این کارت‌های اعتباری، برگه‌های سهام عدالت است و نیازی به سایر مدارک جهت ضمانت و توثیق کارت نیست. به‌عبارت‌دیگر جایگزین ضامن در این پروسه برای دریافت کارت اعتباری، مانده اوراق سهام عدالت افراد است.

۴. سهامداران برای احراز شرایط دریافت کارت‌های اعتباری به‌هیچ‌عنوان نیاز به مراجعه حضوری با بانک‌ها مراجعه ندارد و تمامی فرایندهای لازم در این زمینه به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

۵. میزان اعتبار این کارت‌ها برای خرید، ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد است.

۶. چنانچه سهامداران نتوانند به تعهدات خود در قبال بازپرداخت مبالغ کارت‌های اعتباری عمل کنند، سهام عدالت آن‌ها توسط بانک به فروش می‌رسد. این در حالی است که در صورت بازپرداخت اقساط این کارت‌ها توسط افراد به شکل منظم، اصل سهام آن‌ها که در وثیقه است، باقی می‌ماند و عوایدی مانند سود سالیانه، حضور در مجمع و حق رأی متعلق به سهامدار عدالت پابرجا بوده و توسط سهامداران عدالت قابل‌استفاده خواهد بود.

۷. اگر سهامداران توانستند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود، اما اگر از یک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکردند، این اعتبار به تسهیلات سه‌ساله تبدیل خواهد شد.

۸. در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت به‌صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت، کارت اعتباری ارائه می‌دهند. برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به‌صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت اعتباری برای سهام‌داران صادر خواهد شد.

۹. تمهیداتی در نظر گرفته‌شده تا در صورت امکان از کارت اعتباری فیزیکی استفاده نشود و خریدها از طریق کیوآرکد انجام شود.

۱۰. نرخ سودی که برای این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته، ۱۸ درصد است، اما اگر مصرف‌کننده این کارت‌ها تا آخر هرماه مبلغ کارت را تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.

۱۱. افرادی که از طریق بانک ملی اقدام می‌کنند باید به سامانه ایوا و افرادی که از طریق بانک تجارت اقدام می‌کنند باید به سامانه زمرد مراجعه کرده و مراحل احراز هویت را در آن سپری کنند. مدارک موردنیاز بارگذاری، شناسنامه و کارت ملی است که اگر سیم‌کارت به نام افراد باشد بلافاصله شماره تائید، پیامک می‌شود که این شماره باید در سامانه ثبت شود. پس‌ازآن سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی لینک می‌شود و مراحل بعدی صدور کارت اعتباری برای متقاضی انجام خواهد شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *