کارت خوان موبایلی چیست؟

بااینکه دستگاه کارت خوان موبایلی در بازار جهان و دنیا، ابزار جدیدی محسوب می‌شود بااین‌حال، در چند سال گذشته موردتوجه کسب‌وکارهای بسیاری قرار گرفته است. در ادامه به معرفی این محصول می‌پردازیم.

کارت‌خوان جیبی یکی از انواع کارت‌خوان‌های سیار است که با بهره‌گیری از تکنولوژی نسل جدید مزایای بیشتری نسبت به اجداد خود دارد.

کارت خوان موبایلی چیست؟

کارت خوان موبایلی ازنظر کارایی شبیه به کارت‌خوان‌های فروشگاهی است و قادر به پشتیبانی تمامی کارت‌های بانکی کشور نیز است و همه امکانات یک کارت‌خوان فروشگاهی ازجمله، خرید، پرداخت قبض، مانده‌حساب، شارژ موبایل و …را در خود دارد. نکته دیگری که در مورد این دستگاه وجود دارد استفاده از این دستگاه در هر نقطه از ایران است که به دلیل استفاده از بستر دیتا است.

کارت خوان موبایلی

کارت خوان موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آنتن دهی

در مورد آنت دهی دستگاه‌های موبایلی یا کارت‌خوان جیبی می‌توان گفت که هرکجا تلفن همراه آنتن بدهد دستگاه نیز آنتن دارد، ازاین‌رو دیگر نگران نیستید که کیفیت آنتن دهی دستگاه چطور است و در مورد کیفیت ارتباط آسوده‌خاطر خواهید بود.

عدم وجود رسید کاغذی

کارت خوان موبایلی نیاز به رسید کاغذی ندارد بلکه رسید را برای مشتری شما پیامک می‌کند، این ویژگی را می‌توان یک وجه تمایز منحصربه‌فرد دانست زیرا علاوه بر جنبه اقتصادی برای خرید کاغذ و افزایش قیمت آن، دیگر نگران این مسئله نیستید که کاغذ کارت‌خوان تمام شود و با مشکل مواجهه شوید. بدین‌صورت اطلاعاتی که داخل رسید کاغذی به مشتری ارائه می‌گردد در یک پیامک برای شما ارسال‌شده و هزینه پیامک توسط شرکت پشتیبان این دستگاه خواهد بود.

نکته جالب‌توجه اینکه حتی اگر سیم‌کارت گوشی شما بلک لیست باشد و یا اگر پیامک‌های تبلیغاتی را روی سیم‌کارت بسته باشید بازهم پیامک حاوی رسید برای دو طرف ارسال خواهد شد.

مقاومت در برابر ضربه

کارت خوان موبایلی به دلیل عدم استفاده از رسید و درنتیجه عدم وجود چاپگر حرارتی که به ضربه بسیار حساس است، بسیار مقاوم است که خود از مزیت بزرگی محسوب می‌شود. به‌بیان‌دیگر اگر به هر دلیلی دستگاه از دست شما به زمین بیافتد آسیبی نمی‌بیند و در مقابل ضربه مقاوم است.

مصرف پایین باطری

نکته مهم دیگر در مورد کارت خوان موبایلی اینکه چون چاپگر حرارتی ندارد مصرف باتری این دستگاه پوز سیار بسیار کمتر از مدل‌های کاغذی آن خواهد بود؛ بنابراین این دستگاه گاهی ۷ تا ۸ روز شارژ را نگه می‌دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که میزان مصرف باتری به میزان استفاده نیز بستگی دارد.

امنیت کارت‌خوان جیبی

ازآنجایی‌که دستگاه از خودش دستور اجرای تراکنش را نمی‌گیرد بلکه به‌وسیله تلفن همراه و اپلیکیشن مخصوص کارت‌خوان که روی تلفن شما نصب می‌شود و به کارت‌خوان متصل می‌شود دستور اجرای تراکنش را می‌گیرد. اگر دچار سرقت شود دستگاه به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست و عملاً فایده‌ای برای سارق ندارد. این یکی از ویژگی‌های امنیتی دستگاه محسوب می‌شود علاوه بر اینکه دستگاه برای سارق بلااستفاده است، غیرقابل فروش نیز می‌شود و بدین ترتیب امنیت حساب شما نیز تأمین خواهد شد.

کارت‌خوان جیبی و انواع تراکنش

کارت‌خوان جیبی قادر به انجام تمامی تراکنش‌ها ازجمله: خرید، پرداخت قبض، شارژ موبایل، مانده‌حساب و گزارشات روزانه و … است. به‌علاوه دسترسی به اطلاعات تراکنش‌های حساب خود پس از گذشت ماه‌ها نیز وجود دارد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *