پیش بینی کاهش محسوس دما در ایران

آخرین اطلاعات و نقشه هواشناسی نشان می‌دهد؛ بیشتر شهر‌های کشور با کاهش محسوس دما مواجه خواهند شد.

کاهش محسوس دما در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خانم معصومه احمدی کارشناس سازمان هواشناسی برای مناطق غربی، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات البرز و همچنین بخش‌هایی از شمال غرب و سواحل شمالی کشورمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرد.

کاهش محسوس دمای تهران و کولاک برف در ارتفاعات استان | ایران آنلاین

احمدی با اعلام اینکه سامانه بارشی فعال بر آسمان ایران تا سه شنبه به ویژه در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز و شمال کشورمان فعال است، افزود: بارش‌ها منجر به صدور هشدار سطح نارنجی در مناطق شرقی استان مازندران، گلستان، شمال استان سمنان، مناطقی از ارتفاعات شرقی البرز و استان خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی شده است که می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر عمومی شود.

وی از احتمال بارش برف در ارتفاعات نیز خبر داد و گفت: بیشتر شهر‌ها با کاهش محسوس دما، بخصوص در بخش‌های شمالی، شمال غرب و سپس شمال شرق کشور مواجه خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فعالیت این سامانه دوشنبه به مناطقی از مرکز و شرق کشور همچون استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد می‌رسد و نیز بخش‌های جنوبی کشورمان شاهد بارندگی خواهند بود.

احمدی در ادامه گفت: سامانه بارشی حاکم بر کشور اواخر سه شنبه از مرز‌های شمال شرق کشور خارج می‌شود و شاهد آرامش جوی نسبی برای نیمه دوم هفته به ویژه بخش‌های غربی کشور خواهیم بود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *