فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت‌ گشت‌های مجازی پلیس خبر داد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت‌ گشت‌های مجازی پلیس خبر داد: به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روز نهم دی‌ماه گفت:‌ مهم‌ترین نیاز جامعه ما امنیت است و مأموران پلیس به بهترین وجه و با تلاش شبانه‌روزی آن را ایجاد کرده‌اند. ما شرایط اقتصادی و فشارهای دشمن را می‌بینیم اما پلیس به‌عنوان متولی و مسئول برقراری نظم و انضباط برای برقراری این امنیت به‌طور شبانه‌روزی در تلاش است.

مردم و گشت‌های مجازی پلیس

وی با اشاره به تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ تصریح کرد:‌ میزان تقدیر مردم از پلیس پایتخت در تماس با سامانه ۱۹۷ در سال جاری ۳۶ درصد افزایش داشته است. از طرفی دیگر شاهد کاهش ۸۶ درصدی شکایت مردم از پلیس تهران نیز طی همین مدت بودیم. من به همکارانم تأکید کرده‌ام که وقتی شهروندی به ما مراجعه می‌کند، مشکل او را مشکل خودمان ببینیم و با روی گشاده با مردم در ارتباط باشیم.

رحیمی درباره طرح‌های پلیس پایتخت برای اجرای امنیت در پایتخت نیز گفت:‌ ما سلسله طرح‌هایی را برای ارتقاء امنیت تعریف کردیم، مثلاً در طرح اقتدار پلیس امنیت تأکید کردیم که باید جلوی عرض‌اندام اراذل‌واوباش گرفته شود و امروز باافتخار می‌گوییم که نتیجه اجرای این طرح این شده که اراذل‌واوباش دیگر جرئت عرض‌اندام را در تهران ندارند و ما آن‌ها را از سوراخ موش بیرون می‌کشیم.

فعالیت‌ گشت‌های مجازی پلیس

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد:‌در مورد طرح رعد هم که طرح دیگر ماست، ما به کلانتری‌ها گفته‌ایم که باید کشف محور باشند و با هر نوع جرمی برخورد کنند. ما طرح‌های دیگری را داریم در مورد برخورد با سارقان و مجرمان حرفه‌ای که برای افراد حرفه‌ای و سابقه‌دار است. در این حوزه کارآگاهان پلیس آگاهی ما وارد می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه طرح ظفر از سوی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود، گفت: تاکنون بالغ‌بر ۱۸ تن مواد مخدر را که باید در همین تهران توزیع می‌شد، کشف کرده‌ایم. ما با قاچاقچیان عمده و معتادان متجاهر و … باقدرت برخورد می‌کنیم.

شروع گشت‌های مجازی پلیس

رئیس پلیس پایتخت از گشت‌های مجازی پلیس خبر داد و گفت:‌ پلیس فتای ما امروز باقدرت گشت‌زنی خود را در فضای مجازی شروع کرده است و نباید مجرمانی که در فضای مجازی رها شده‌اند فکر کنند که در آنجا نظارتی نیست. ما در مبارزه با اراذل‌واوباش، فروشندگان سلاح، مسائل امنیت اخلاقی و … در فضای مجازی هم پلیس داریم و گشت‌های مجازی پلیس فعال است. ما با اجرای طرح‌های مختلف با مجرمان هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی برخورد می‌کنیم و در تلاشیم تا امنیت مردم در فضای مجازی برقرار شود و امنیت امروز نتیجه تلاش و اقدامات شبانه‌روزی پلیس است.

بیش از ۹۸ درصد مردم نیز در چارچوب قانون فعالیت دارند

وی با بیان اینکه پلیس خود را نوکر و خادم مردم می‌داند، گفت:‌کشف هزاران مورد جرائم از سرقت و کلاه‌برداری تا جعل و قاچاق و مفسدان اقتصادی نتیجه اقدامات پلیس است. ما در مقابل مجرمان مقتدرانه برخورد خواهیم کرد و تعارف نداریم. با کسی که نظم و امنیت و آرامش مردم و جامعه را بر هم بزند برخورد می‌کنیم و این خط قرمز ماست. بیش از ۹۸ درصد مردم نیز در چارچوب قانون فعالیت دارند و ما در خدمت آن‌ها هستیم.

رحیمی درباره اینکه اگر فردی مورد سرقت قرار گرفت چه کند؟ گفت:‌ ما میانگین روزانه ۸۰۰ گشت ۱۱۰ داریم، ازاین‌رو لازم است شهروندان حتماً با پلیس تماس بگیرند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *