اپراتورهایی که IP استاتیک ارائه می‌دهند

IP مخفف Internet Protocol است که دو نوع استاتیک (پایدار) و داینامیک (پویا) دارد. IP در واقع کد یا شناسه‌ای است که در دنیای اینترنت به دستگاه شما داده می‌شود. نوع استاتیک یا پایدار آن برای هر دستگاه ثابت است و تغییر نمی‌کند، اما نوع داینامیک آن با هربار اتصال مجدد به اینترنت تغییر می‌کند. در این مقاله به اپراتورهایی که در ایران IP استاتیک ارائه می‌دهند می‌پردازیم. برای اطلاعات بیشتر درباره IP و APN این مقاله را بخوانید.

IP استاتیک یا داینامیک؟

ایرانسل

در اپراتور ایرانسل استفاده از IP استاتیک روی سیم‌کارت‌های TD- LTE و همچنین سیم‌کارت‌هایی که دارای سرویس APN هستند مقدور است. البته شایان ذکر است این IP بصورت IP) Public معتبر اینترنتی) نیست.

اگر در استفاده از این سرویس مردد هستید، برای راه‌اندازی سرویس APN به صورت آزمایشی می‌توانید یک درخواست کتبی با مضمون APN TEST به ایمیل mailto:EB@mtnirancell.ir ارسال نمایید. تا ٤٨ ساعت مسئولین اجرایی فروش شرکت ایرانسل با شما تماس خواهند گرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این سرویس به این آدرس مراجعه کنید.

البته در حال حاضر پکیج‌های APN بر روی سایت ایرانسل ناموجودند.

همراه اول

استفاده از IP استاتیک در اپراتور همراه اول تنها در صورتی ممکن است که مشترک سازمانی باشید. مشترکین سازمانی همراه اول می‌توانند از سیم‌کارت‌های نوع دیتا(دائمی/ اعتباری) یا عادی(دائمی/ اعتباری) در سرویس APN استفاده نماید. برای ثبت سفارش سیم‌کارت سازمانی همراه اول یا اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

رایتل

اپراتور رایتل نیز تنها به مشترکین سازمانی خود IP استاتیک ارائه می‌دهد. البته که انواع سیم‌کارت‌های رایتل اعم از دائمی و اعتباری امکان استفاده از شبکه اختصاصی امن APN را خواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر درباهر شبکه امن سازمانی رایتل یا ثبت سفارش خدمات سازمانی کلیک کنید.

شاتل

شاتل موبایل برای سازمان‌ها، کسب وکارها و افرادی که می‌خواهند دارای یک شناسه منحصر به فرد، معتبر و دائمی در دنیای اینترنت داشته باشند IP ثابت (IP Static) ارائه می‌دهد.

امکانات IP استاتیک شاتل بدین شرح است:

  • امکان پیاده‌سازی سیاست‌های دسترسی پذیری بر مبنای IP ثابت
  • ارائه شناسه منحصر به فرد، معتبر و دائمی به سازمان یا کسب‌وکار
  • تسهیل در ارائه خدماتی نظیر انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته (CCTV)، VoIP و بازی‌های آنلاین
  • ایجاد محدودیت دسترسی به حساب‌ها و خدمات حساس توسط IP بر اساس سیاست سازمان
  • افزایش ایمنی سیم‌کارت‌های سازمانی به منظور دسترسی به شبکه داخلی

برای سفارش سیم‌کارتی با IP استاتیک کلیک کنید. همچنین این مطلب را بخوانید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *