استعلام تعداد سیم کارت

به‌روزشده در ۱ مرداد ۱۴۰۰

به دلایل مختلف ممکن است، بیش از یک سیم‌کارت با کد ملی خود داشته باشید. شاید از آن دسته افرادی باشید که در فضای کاری و شخصی از سیم‌کارت‌های متفاوتی استفاده می‌کنید و گاهی ممکن است سیم‌کارت شما مفقود یا بلا استفاده شود. یا حتی ممکن است تعدادی سیم کارت به صورت ناخواسته به نام شما ثبت شوند. در صورتی که از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شما در شبکه ثبت شده، اطلاع ندارید. استعلام تعداد سیم کارت یکی از کارهای مهمی است که حتما باید آن را انجام دهید تا از بروز هرگونه سوء‌ استفاده از سیم کارت‌های به نام شما پیشگیری کنید. با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف استعلام تعداد سیم‌کارت را با هم بررسی کنیم.

استعلام تعداد سیم کارت

استعلام تعداد سیم کارت با سامانه‌ استعلام سیم‌کارت‌

برای استعلام سیم کارت و اطلاع از تعداد خطوط ثبت شده به نام شما،  به سامانه استعلام تعداد سیم‌کارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس mobilecount.cra.ir مراجعه و مراحل زیر را دنبال کنید. 

۱- در این سامانه ابتدا باید قوانین را تایید کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

استعلام تعداد سیم کارت


۲- در مرحله  بعد باید  نوع شناسه هویتی را انتخاب کنید تا با توجه به آن، فیلدهای مربوط به اطلاعات شناسایی برای شما فعال شود.

استعلام تعداد سیم کارت

در تصویر  کد ملی  به عنوان شناسه هویتی انتخاب شده است. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.

استعلام تعداد سیم کارت


۳-  پس از تکمیل اطلاعات اگر به‌ درستی ثبت شده باشد، صفحۀ زیر باز می‌شود.

استعلام تعداد سیم کارت 1

۴- سپس پیامک اطلاعات مربوط به سیم‌کارت‌هایتان طی پیامکی با نام CRA.ir برای شما ارسال خواهد شد.

 در صورت عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت، برای رفع مشکل به اپراتورهای مربوطه مراجعه نمایید.

استعلام تعداد سیم کارت با پیامک

سامانه پیامکی آسان‌ترین روشی است که با استفاده از آن می‌توانید تعداد سیم کارت‌های به نام خود را استعلام کنید. مشترکان  تمام اپراتورها می توانند از این سامانه پیامکی استفاده کنند.
برای استفاده از این سامانه تنها کافی است که کد ملی خود را به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ ارسال کنید.
پس از ارسال به سرعت پیامکی حاوی تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده با کد ملی شما در اپراتورهای مختلف با نام CRA.ir دریافت می‌کنید.

 استعلام تعداد سیم‌ کارت از طریق کد دستوری

علاوه بر سامانه‌های جامع ذکر شده، می‌توانید از سرویس‌های هر اپراتور به‌طور خاص اطلاع پیدا کنید. برای این منظور، هر اپراتور کد دستوری خاصی را در نظر گرفته‌است:

  • کد #۱۳۰*۱۰* برای مشترکین همراه اول
  • کد #۸۰* برای مشترکین ایرانسل
  • کد #۲۱۱* برای مشترکین رایتل

استعلام تعداد سیم‌ کارت با اپ اپراتورها

اگر شما از مشترکین اپراتور همراه اول، ایرانسل یا رایتل هستید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن همراه من، ایرانسل من و رایتل من، از خدمات آن استفاده کنید و به استعلام تعداد سیم کارت بپردازید. برای نصب نسخه‌ مناسب تلفن همراه‌تان می‌توانید به وب‌سایت اپراتورهای مربوطه مراجعه کنید. بنابراین: 

برای استعلام سیم کارت‌های همراه اول، برنامه «همراه من» را نصب و ثبت نام کنید و سپس به قسمت پروفایل و سیم‌کارت‌های من بروید و لیست شماره هایی که به نام شما هستند را مشاهده کنید. 

در ایرانسل هم باید برنامه «ایرانسل من» را نصب و پس از ثبت‌نام این مسیر را بپیمایید: منو – پرونده – اطلاعات حساب – مشاهده سیم‌کارت‌های ایرانسل ثبت‌نام‌شده – در اینجا یک کد یکبار مصرف برای شما ارسال می‌شود؛ با وارد کردن این کد، لیست سیم‌کارت‌ها به شما نشان داده می‌شود.

در رایتل هم باید برنامه «رایتل من» را نصب و ثبت نام کنید. سپس از منوی اطلاعات گزینه شماره‌های من را انتخاب کنید. کليه شماره هاي رايتل و شماره هاي ترابرد شده به رايتل به همراه جزييات مربوط به  نوع سيم کارت،  نمايش داده مي‌شوند.

لازم به ذکر است  نسخه تحت وب این برنامه‌ها هم موجود است.

نکات

استعلام مالکیت سیم‌کارت چه از طریق سامانه و چه از طریق پیامک فقط ده روز یک‌ بار امکان‌پذیر است.

اگر در تعداد سیم کارت هایی که دارید و گزارشی که برای شما ارسال شده است، مغایرتی وجود داشته باشد و اطلاعی از  آن سیم‌کارت‌های اعلام شده نداشته باشید، باید همراه با کارت ملی خود به دفاتر اپراتورهای تلفن همراه مراجعه و موضوع را به صورت حضوری پیگیری کنید و جهت سوزاندن سیم کارت اقدام نمایید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *