معرفی اپلیکیشن بانکداری الکترونیک اُبانک OBank

در مطالب قبلی با مفهوم نئوبانک و تحولات نظام بانکداری آشنا شدیم. امروز به معرفی اُبانک OBank که یک اپلیکیشن بانکداری الکترونیک است، می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

در نظام بانکداری امروز، تغییر و تحولات به سمت پیشرفته‌تر شدن و تنوع خدمات مالی و ارتقاء سیستم بانکداری سنتی پیش می‌‌رود. اصطلاح نئوبانک از سال ۲۰۱۶ و با مجوز گرفتن استارلینک در انگلستان بر سر زبان‌ها افتاد و انقلابی را در صنعت بانکداری دنیا به پا کرده است. نئوبانک‌‌ها نوعی از بانک­‌های دیجیتالی هستند که از سوی استارتاپ‌‌های مالی راه‌‌اندازی شده و اصلی‌‌ترین ویژگی آن‌ها، آنلاین بودن کامل خدمات است. به‌عبارت‌دیگر در نئوبانک برخلاف بانکداری سنتی به جای شعب فیزیکی، تمامی فعالیت‌‌های بانکی با استفاده از تلفن همراه صورت می‌‌پذیرد.

شرکت فناوری اطلاعات ناواکو

شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، با بیش از یک دهه فعالیت و حضور فعال در حوزه خدمات بانکی و فین‌تک‌ها، در راستای مأموریت‌‌های اجتماعی خود اقدام به ارائه اپلیکیشن اُبانک (OBank) نموده است.

شرکت فناوری اطلاعات ناواکو

با اُبانک (OBank)، مشتریان می‌توانند بدون حضور در شعب، کلیه خدمات بانکی خود را، در آرامش و امنیت خاطر با تلفن همراه و آنلاین انجام دهند.

قابلیت‌‌های منحصربه‌فرد اپلیکیشن اُبانک (OBank)

  • افتتاح حساب غیرحضوری
  • دریافت انواع کارت‌‌های بانکی درب منزل
  • پرداخت انواع تسهیلات اجتماعی از قبیل نهضت ملی مسکن
  • انواع خدمات پرداخت هزینه­‌ها، قبوض، اقساط، خدمات ETC، …
  • شناسایی کاربر به شکل سه‌بعدی، با استفاده از الگوریتم‌‌های هوش مصنوعی
  • شناسایی با احراز اثرانگشت
  • استفاده از خدمات متفاوت موجود در باشگاه مشتریان
  • قابل‌نصب در هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS

احراز هویت آنلاین مشتریان بانک مسکن با اُبانک

اُبانک و ناپ؛ دو محصول جدید شرکت ناواکو روز سه‌شنبه ۱۹ دی با حضور محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن رونمایی شدند. این ابزارها درواقع شرایط احراز هویت اینترنتی مشتریان بانک مسکن را فراهم می‌کنند. محمود شایان در حاشیه این رونمایی بیان کرد: «با استفاده از این دو ابزار می‌توان برخی خدمات موردنیاز افراد را به‌صورت اینترنتی در اختیار آنان قرار داد تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن نباشد.»

شایان در ادامه تأکید کرد: «یکی دیگر از امکانات مهم ابزارهای مذکور، احراز هویت آنلاین مشتریان بانک مسکن است. درنتیجه این‌ امکان، افتتاح حساب غیرحضوری در بانک مسکن هم‌ فراهم می‌شود.»

اُبانک چیست

در راستای رونمایی از نئوبانک اُبانک، کارگاهی در نمایشگاه تراکنش توسط شرکت ناواکو با سخنرانی غلامرضا پورفرهادی، مدیر پشتیبانی توسعه نرم‌افزار ناواکو برگزار شد. پورفرهادی در ابتدا به مفهوم نئوبانک اشاره کرد و گفت: «جامعه هدف نئوبانک، افرادی هستند که دنیای دیجیتال بخش جدانشدنی از زندگی‌ آن‌هاست. این نوع از مشتریان همه‌چیز را آنلاین می‌خواهند، از فیلم و خرید کردن گرفته تا انجام امور بانکی.»

خدمات غیرحضوری نئوبانک

پورفرهادی توضیح داد: «نئوبانک می‌خواهد تمام خدمات بانکی اعم از احراز هویت، افتتاح حساب، دریافت تسهیلات و… را در بستر اپلیکیشن‌های موبایل و صفحات وب بدون هیچ‌گونه نیاز به مراجعه حضوری در اختیار مشتریان قرار دهد.»

به گفته او، متمرکز کردن خدمات، افزایش دسترسی، شخصی‌سازی اپلیکیشن، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، کاهش هزینه‌های رفت‌و‌آمد و‌ خدمت‌دهی ۲۴ ساعته از مزایای نئوبانک است.

پورفرهادی در پایان به قابلیت دیگر این نئوبانک اشاره کرد و گفت: «کیف پول الکترونیکی یک سرویس آنلاین است که با استفاده از آن می‌توان تراکنش‌های اینترنتی مانند خرید بسته اینترنت و شارژ، پرداخت قبوض و… را بدون نیاز به کیف‌ پول فیزیکی انجام داد.»

به گفته او، کیف‌ پول ابزاری است که توسط مؤسسه اعتباری صادر می‌شود و‌ امکان پرداخت وجه از دارنده‌ آن به پذیرنده را فراهم می‌کند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *