دارندگان بلک بری مواظب باشند: بلک بری به پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند کلاسیک خود پایان می‌دهد

به گفته‌ بلک بری، گوشی‌های هوشمند کلاسیک این شرکت از ۴ ژانویه ۲۰۲۲ دیگر پشتیبانی نمی‌شوند و ممکن است بسیاری از قابلیت‌های آن‌ها غیرفعال شود.

امروزه آیفون یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار به‌حساب می‌آید؛ اما با عقب‌گرد به دو دهه پیش، گوشی‌های بلک‌ بری احتمالاً یکی از جالب‌ترین دستگاه‌هایی بودند که هرکسی می‌توانست تهیه کند؛ اما این شرکت اکنون به دلیل برخی ضعف‌های مدیریتی، تصمیمات و صدالبته رقابت اشتباه با اپل، دیگر هیچ جایگاهی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد.

بلک بری به پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند کلاسیک خود پایان می‌دهد

مدت‌ها است که دیگر گوشی‌های کلاسیک بلک‌بری با سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت تولید نمی‌شوند و حتی به نظر می‌رسد که سیاست تولید گوشی‌های اندرویدی نیز کاملاً شکست خورده است. بااین‌حال، شرکت کانادایی تاکنون حتی از گوشی‌ها کلاسیک خود به‌صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کرد؛ اما ظاهراً این پشتیبانی به‌زودی خاتمه خواهد یافت و شاید بتوان آن را وداعی تلخ با جاه‌طلبی ناکام بلک‌بری در حوزه گوشی‌های هوشمند توصیف کرد.

بلک بری

بلک بری روز گذشته اعلام کرد که به پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند کلاسیک که دارای سیستم‌عامل بلک‌بری ۷.۱ و بلک‌بری ۱۰ هستند، پایان می‌دهد. این شرکت به مشتریان پیشنهاد می‌کند که گوشی‌های داری چنین نرم‌افزاری را کنار بگذارند و در غیر این صورت، مطمئن شوند که از آخرین نسخه سیستم‌عامل استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که اپراتور یا اتصال Wi-Fi همچنان فعال خواهد بود.

درنتیجه، حتی عملکردهای اساسی مانند تماس‌ها، داده‌های تلفن همراه، پیامک و… ممکن است در گوشی‌های کلاسیک بلک‌بری به‌درستی کار نکنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که گوشی‌های اندرویدی بلک‌بری همچنان پشتیبانی خواهند شد. از قرار معلوم، پشتیبانی BlackBerry OS رسماً در ۴ ژانویه ۲۰۲۲ پایان می‌یابد؛ بنابراین، خدمات نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل بلک‌بری ۷.۱ و قبل‌تر، بلک بری ۱۰، سیستم‌عامل بلک‌ بری پلی بوک ۲.۱ و سایر نسخه‌های قدیمی، پس از بازه‌ مشخص‌شده ارائه نمی‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *