از اپراتور خود خسارت بگیرید!

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از جریمه و پرداخت خسارت ۱۳ هزار میلیارد ریالی همراه اول و ایرانسل به دلیل دریافت مبلغ‌های اضافه از مشتریان در بسته‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش خریدشارژ به نقل از اقتصاد۲۴ محمدعلی اسفنانی گفته است که رسیدگی به این پرونده قدری طولانی شد چراکه باید استعلاماتی انجام می‌شد و کار کارشناسی صورت می‌گرفت تا نحوه محاسبه اضافه دریافتی که از مردم در بسته‌های ارائه‌شده طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت صورت گرفته بود، مشخص شود که کاری فوق‌العاده فنی بود و باید مراجع خاصی میزان تخلف را به ما اعلام می‌کردند.

جریمه‌های قبلی

پیش‌ازاین نیز در معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشین اعلام کرده بود که این دو اپراتور به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه، جریمه دو میلیارد تومانی شدند. چراکه بالا بردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگلاتوری تخلف به‌حساب می‌آید.

پرداخت خسارت اپراتور‌ها

در اردیبهشت امسال سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل به دلیل ایجاد اختلال در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان، اپراتور متخلف را جریمه کند و اپراتور با اعلام سازمان تنظیم مقررات باید مبالغ خسارت را به‌حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند. چراکه اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر نحوه مسیریابی و تغییر DNS، دسترسی به کلاب‌هاوس را محدود کردند تا این‌طور به نظر برسد که این شبکه اجتماعی دچار اختلال شده است.

خسارت

جریمه برای افزایش پهنای باند

همچنین باوجوداینکه این دو اپراتور برای چندمین بار است که جریمه‌های میلیاردی شده‌اند، اما سرعت بسته‌های اینترنت روزبه‌روز در حال کاهش یافتن و باعث گلایه‌های بسیاری از مشترکان آن‌ها شده است. بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده هم شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند بین‌الملل دچار مشکل شده است. آیا امکان دارد با استفاده از جریمه‌های این اپراتورها، این شرکت بتواند پهنای باند اینترنت کشور را افزایش دهند؟




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *