سامانه سیمفا چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

مالکان خودروهای سبک و سنگین، جهت آگاهی از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود می‌توانند در سامانه سیمفا از آخرین وضیعت معاینه فنی خودروی خود اطلاع پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری موج، خودروهایی که پنج سال از ساخت آن‌ها گذشته باشد، حتماً باید کارت معاینه فنی داشته باشند؛ در غیر این صورت جریمه نداشتن معاینه فنی مطابق آیین‌نامه برای آن‌ها اجرا خواهد شد.

سامانه سیمفا

سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران که به‌اصطلاح سامانه سیمفا نیز گفته می‌شود، به‌عنوان سامانه‌ای یکپارچه برای معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین استفاده می‌شود.

برای رفع ابهام شهروندان در سامانه سیمفا بخشی با عنوان استعلام گواهی وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آن متوجه شوند آیا مشخصات خودرو سبک و یا سنگین آن‌ها در سامانه ثبت‌شده یا خیر و اگر ثبت‌شده تاریخ پایان معاینه فنی چه زمانی است.

استعلام گواهی

برای استعلام معاینه فنی خودرو کافی است به وب‌سایت https://symfa.ir مراجعه نمایید. برای اینکه معاینه فنی خودرو را از روی پلاک استعلام بگیرید و بدانید که معاینه فنی شما معتبر است بر روی قسمت استعلام در گوشه سمت راست کلیک کنید.

استعلام معاینه فنی خودرو

مالکان خودروهای سبک و سنگین، جهت آگاهی از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود می‌توانند با استفاده از VIN از سامانه استعلام سیمفا آخرین وضیعت معاینه فنی خودروی خود اطلاع پیدا کنند. در این مرحله بر روی ورود به سامانه استعلام کلیک کنید.

بعدازاینکه گزینه گواهی معاینه فنی سبک و سنگین را انتخاب کردید، صفحه دیگری باز می‌شود که باید در آن شماره VIN خودرو و جواب یک معادله ساده را وارد کنید تا پس‌ازآن استعلام گیری شود.

استعلام گواهی معاینه فنی

در صفحه بعدی نتیجه استعلام معاینه فنی خودرو مشخص می‌شود.

اگر خودرو دارای معاینه فنی ثبت‌شده در سامانه سیمفا باشد، پیام «گواهی معاینه‌ فنی معتبر است» به همراه تاریخ انقضاء معاینه فنی نمایش داده می‌شود.

نتیجه استعلام معاینه فنی خودرو

اما درصورتی‌که خودرو معاینه‌ فنی نداشته باشد یا معاینه فنی آن در سامانه ثبت‌نشده باشد، پیام «هیچ‌گونه اطلاعاتی از معاینه فنی خودرو در سامانه سیمفا ثبت‌نشده است» نشان داده می‌شود.

نتیجه استعلام معاینه فنی



دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *