از سرویس اعلام بازگشت به شبکه چه می‌دانید؟

در مواقعی که با کسی تماس می‌گیریم و او در دسترس نیست، سرویس اعلام بازگشت به شبکه به کار می‌آید. آیا با نحوه عملکرد این خدمت آشنایی دارید؟ با ما باشید تا دراین‌باره بیشتر بدانید.

با کسی تماس می‌گیرید و به‌جای شنیدن صدای بوق انتظار، با این پیام مواجه می‌شوید: «تماس با مشترک موردنظر امکان‌پذیر نمی‌باشد» یا «تلفن همراه مشترک موردنظر خاموش است» شما کار مهمی با او دارید و می‌خواهید به‌محض این‌که گوشی‌اش را روشن کرد یا موبایلش آنتن داد، با او تماس بگیرید.

سرویس اعلام بازگشت به شبکه چیست؟

به کمک سرویس اعلام بازگشت به شبکه، درصورتی‌که با مشترکی تماس گرفتید و به هر دلیل تماس برقرار نشد، می‌توانید (تا ۴۸ ساعت) از در دسترس قرار گرفتن مجدد او در شبکه مطلع شوید. در این صورت به‌محض بازگشت مشترک موردنظرتان به شبکه، امکان تماس با او از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود. نحوه اطلاع از روشن شدن خط ایرانسل و همراه اول و رایتل بسیار ساده است. سرویس اعلام بازگشت به مشترکین کمک می‌کند تا هرگاه مخاطب موردنظرشان در دسترس قرار گرفت، مطلع شوند.

از سرویس اعلام بازگشت به شبکه چه می‌دانید؟ 1

سرویس اعلام بازگشت به شبکه در اپراتورهای مختلف وجود دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

رایتل

افرادی که از خط رایتل استفاده می‌کنند می‌توانند از سرویس گزارش تماس استفاده کنند، این سرویس روشن شدن خط را به شما اطلاع می‌دهد. این سرویس به‌صورت پیش‌فرض برای شما فعال است و نیاز به شماره‌گیری هیچ کدی نخواهید داشت. کاربران در صورت نداشتن موجودی می‌توانند تماس ازدست‌رفته (Missed Call) برای مخاطب خود ارسال کنند و فرد در صورت تمایل با شما تماس برقرار خواهد کرد.

ایرانسل

برای استفاده از خدمات سرویس اعلام بازگشت به شبکه در اپراتور ایرانسل کد زیر را شماره‌گیری نمائید. هزینه استفاده از این سرویس تنها ۱۳ تومان است.

از چپ به راست:

#شماره موردنظر*۱۵۵*

برای اطلاع از سایر امکانات این سرویس می‌توانید کد #۱۵۵* را از سیم‌کارت اعتباری خود شماره‌گیری کنید.

همراه اول

شما می‌توانید بدون استفاده از کد از در دسترس بودن شخص موردنظرتان مطلع شوید. کافی است برای مخاطب خود یک پیامک ارسال کنید، هرگاه دلیوری پیامک را دریافت کردید، یعنی شخص موردنظر در دسترس است. مشترکین همراه اول نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند، اما به جای آن می‌توانید از سرویس تماس بان استفاده کنید. اگر گوشی خودتان خاموش باشد و شخصی به شما زنگ بزند، پس از در دسترس قرار گرفتن برای شما پیامکی ارسال می‌شود. و شماره کسانی که با شما تماس گرفته بودند را مشاهده خواهید کرد، این سرویس رایگان است. برای فعال‌‌سازی عدد 1 را به شماره ۹۹۱۴ ارسال کنید. برای غیرفعال کردن عدد ۵، اعلام وضعیت سرویس عدد و برای دریافت راهنمای سرویس پیامکی خالی به این شماره ارسال کنید.

سرویس اعلام بازگشت به شبکه - ایرانسل

سرویس تماس بان همراه اول (ویژه کلیه مشترکین دائمی و اعتباری)

ازاین‌پس با سرویس رایگان «تماس بان» همراه اول حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود از کلیه تماس‌های دریافتی خود مطلع خواهید شد. چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشید، «تماس بان» پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با شما تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آن‌ها، در یک پیامک برای شما ارسال خواهد کرد.

قوانین و شرایط کلی

  • امکان فعال‌سازی و استفاده از سرویس برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد.
  • فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک میسر خواهد بود.
  • فعال‌سازی و استفاده از سرویس تماس بان رایگان است.
  • اطلاعات مربوط به تماس‌گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می‌شود.
  • شماره تماس‌گیرنده به‌صورت کامل برای مشترک دریافت‌کننده تماس ارسال خواهد شد.
  • چنانچه مشترک چندین تماس ازدست‌رفته از یک شماره در زمان‌های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس‌ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ ازدست‌رفته در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می‌شود.

فعال‌سازی

فعال‌سازی و استفاده از سرویس تماس بان رایگان است. مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با ارسال عدد ۱ لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال نمایند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *