سرویس ردیابی گوشی همراه اول چیست؟

سرویس ردیابی گوشی همراه اول یکی از امکانات کارآمدی است که می‌تواند در زمان مفقود شدن گوشی به شما کمک کند. حتماً تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که موبایل خودتان یا یکی از اطرافیانتان گم‌شده و یا به سرقت برود. در چنین شرایطی می‌توانید به کمک سرویس ردیابی گوشی همراه اول گوشی مفقودشده را ردیابی کرده و از موقعیت مکانی آن باخبر شوید. به کمک سرویس ردیابی گوشی همراه اول شما می‌توانید به‌صورت غیرحضوری از طریق کدهای دستوری درخواست ردیابی گوشی مفقودشده را ثبت کنید و در صورت موفقیت‌آمیز بودن کار از طریق مراجع قضایی برای پیگیری اقدام نمایید. با ما همراه شوید تا در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به نحوه ثبت درخواست ردیابی گوشی همراه اول بپردازیم.

مقدمه

اولین راهکاری که پس از گم کردن گوشی یا دزدیده شدن آن به ذهن افراد می‌رسد ردیابی گوشی است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت گوشی‌های هوشمند و اضافه شدن امکانات متفاوت به آن‌ها روش‌های مختلفی برای ردیابی آن‌ها ارائه‌شده است. برای مثال اپراتورهای سیم‌کارت می‌توانند گوشی‌های مفقودی یا سرقت شده را حتی زمانی که خاموش شده باشند ردیابی کنند. از طرفی دیگر سامانه‌ای با نام همیاب ۲۴ راه‌اندازی شده که به کمک اپراتورهای مخابراتی و ارگان‌های مختلف گوشی‌های مفقودی و یا سرقت شده را پیگیری می‌کند. این سامانه با دریافت مبلغی درخواست شما را برای ردیابی ثبت کرده و علاوه بر پیگیری توسط اپراتورها، با استفاده از شماره‌سریال موبایل از خریدوفروش آن نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از سرویس ردیابی گوشی همراه اول

برای ردیابی گوشی همراه اول باید سریال IMEI گوشی خود را داشته باشید. شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی و یا به کمک کدهای دستوری سریال IMEI را پیدا کرده و در جایی یادداشت کنید. لازم به ذکر است که این سریال در پشت جعبه گوشی و پشت باتری موبایل هم درج شده است. پس‌ازآنکه IMEI را پیدا کردید برای ارسال درخواست ردیابی گوشی همراه اول کد دستوری زیر را از طریق یک سیم‌کارت دائمی همراه اول شماره‌گیری کنید:

سرویس ردیابی گوشی همراه اول چیست؟ 1

شما همچنین می‌توانید با فرستادن کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰ سریال گوشی خود را ارسال نموده و درخواست ردیابی گوشی همراه اول را ثبت کنید. ۱۰ روز پس از ارسال IMEI گوشی، اگر سرویس ردیابی گوشی همراه اول موفق به ردیابی موبایل شما شود نتیجه را از طریق پیامک به اطلاعتان می‌رساند تا برای انجام مراحل حقوقی به مراجع قضایی مراجعه کنید.

اگر سرویس ردیابی گوشی همراه اول نتوانست موقعیت مکانی گوشی شما را پیدا کند می‌توانید مجدداً درخواست ردیابی ارسال کنید. از طرفی شما می‌توانید پس از ثبت درخواست خود در صورت پشیمان شدن آن را لغو کنید. برای این کار کافی است کد دستوری #۲۱۴۲*۱۰* را شماره‌گیری کنید.

سرویس ردیابی گوشی همراه اول

برای ردیابی گوشی مفقودی یا سرقت شده روش‌های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید از وب‌سایت همیاب ۲۴ کمک بگیرید. این سامانه جهت اطلاع‌رسانی و ردیابی کالاهای دیجیتال گم‌شده طراحی شده که با کمک اپراتورهای مخابراتی در کوتاه‌ترین زمان گوشی یا تبلت سرقت شده شما را ردیابی می‌کند. با ثبت شماره‌سریال کالای خود در این وب‌سایت، سامانه همیاب ۲۴ از خریدوفروش آن در بین اصناف جلوگیری کرده و تمامی کالاهای پیداشده در سراسر کشور را بررسی می‌کند. برای ثبت درخواست ردیابی از طریق همیاب ۲۴ ابتدا وارد وب‌سایت این سامانه شوید و روی «ردیابی و اعلام سرقت» کلیک کنید.

در مرحله بعد کافی است اطلاعات خواسته‌شده مانند نوع کالا، شرکت سازنده، شماره‌سریال و … را وارد کنید و بعدازآن هزینه را پرداخت کنید تا درخواست شما ثبت شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *