همه چیز درباره سرویس پیامک صوتی ایرانسل

آیا می‌دانستید درصورتی‌که به اینترنت دسترسی نداشته باشید می‌توانید با سرویس پیامک صوتی ایرانسل برای دوستان خود پیام صوتی ارسال کنید؟ با ما باشید تا دراین‌باره بیشتر بدانید.

مقدمه

اگر تا پیش‌ازاین تنها امکان ارسال پیامک‌های متنی وجود داشت، ازاین‌پس با استفاده از امکان جدیدی که ایرانسل به مشترکان خود ارائه می‌دهد، می‌توانید پیامک‌های صوتی به دوستان خود بفرستید. برای مثال می‌توانید مناسبت‌های مختلف نظیر جشن تولد و اعیاد را با صدای خودتان به آن‌ها تبریک بگویید.

اگر به دنبال راهنما برای استفاده از پیامک اضطراری ایرانسل هستید این مطلب را ببینید.

سرویس پیامک صوتی ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل؛ مشترکان اعتباری ایرانسل از پس می‌توانند هر زمان که مایل باشند با شماره‌گیری تلفن گویای رایگان ۷۱۹ تا ۶۰ ثانیه برای مشترک موردنظر خود به‌صورت صوتی پیام ارسال کنند. پس از ضبط پیام، این امکان در اختیار مشترکان اعتباری قرارگرفته تا بتوانند پیام خود را سریعاً پس از ضبط و یا در روز و ساعت دلخواه خود به یکی از ۳ روش ارسال پیامک، تماس خودکار و یا پیام چندرسانه‌ای (MMS) برای مخاطب موردنظر خویش ارسال کنند.

روش پیامکی

در روش پیامکی، مشترک موردنظر با دریافت یک پیامک، از اینکه پیامک صوتی برای وی ارسال‌ شده است مطلع می‌شود و می‌تواند از طریق تماس با شماره‌های ۷۱۹ و ۷۲۰، پیامک صوتی خود را بشنود.

روش تماس خودکار

در روش تماس خودکار، سیستم با مشترک موردنظر تماس گرفته و پیام صوتی ضبط‌شده را برای وی پخش می‌کند و در روش ارسال از طریق پیام چندرسانه‌ای نیز پیام ضبط‌شده به‌صورت یک فایل صوتی برای مشترک موردنظر ارسال می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این سرویس نوین، می‌توان به امکان ارسال یک پیامک صوتی برای چند مشترک و ارسال پیام‌های صوتی دریافت شده برای دیگر مشترکان به روش‌های مختلف ازجمله ارسال پیامک، تماس خودکار و یا پیام چندرسانه‌ای اشاره کرد. بر اساس این گزارش، برای دریافت پیامک صوتی از طریق پیام چندرسانه‌ای، گیرنده پیام باید ابتدا تنظیمات مربوط به MMS ایرانسل را از طریق شماره‌گیری کد دستوری دریافت و مطابق دستورالعمل ارسالی، روی گوشی خود نصب کرده باشد.

سرویس پیامک صوتی

پیامک صوتی در گذشته

احتمالاً تابه‌حال برای شما هم پیش‌آمده که تلفن همراهتان زنگ بخورد و یک پیام صوتی برایتان پخش شود و تحت تأثیر صدای دل‌نشین آن قرار بگیرید. شما هم می‌توانید ازجمله افرادی باشید که صاحب سامانه ارسال پیامک صوتی هستند و در طول روز برای تبلیغات و یا اطلاع‌رسانی کار خود از پیامک صوتی استفاده می‌کنند.

در گذشته از نوع قدیمی پنل پیامک صوتی که با استفاده از خط تلفن ثابت و یک مودم تلفن و کامپیوتر استفاده می‌شد ولی اخیراً دیگر هیچ‌کدام از آن تجهیزات نیاز نیست و سامانه ارسال پیام صوتی تحت وب جایگزین آن شده است و با ثبت‌نام پنل کاربری پیامک صوتی می‌توانید اقدام به تبلیغات صنعت و یا شغل خود نمایید.

سرویس پیامک صوتی ایرانسل برای مشترکان غیر ایرانسلی

به گفته وب‌سایت ایرانسل، شما مشترکان اعتباری می‌توانید برای سایر مشترکان ایرانسلی و غیر ایرانسلی تا ۶۰ ثانیه پیامک صوتی ارسال کنید. هزینه هر پیامک صوتی برای ارسال به مشترکان ایرانسل و غیر ایرانسلی ۸۹/۹ تومان است.

امکانات پیامک صوتی ایرانسل

  • زمان‌بندی برای ارسال پیامک صوتی در روز و ساعت مشخص (پیام خود را هم‌اکنون ضبط کنید و زمان و تاریخ ارسال آن را تعیین کنید)
  • ارسال هم‌زمان یک پیامک صوتی برای چند مشترک
  • ارسال پیامک صوتی از طریق پیامک و تماس خودکار
  • ارسال پیامک «شنیده شدن پیام توسط گیرنده» برای فرستنده
سرویس پیامک صوتی

روش‌های ارسال پیامک صوتی

ارسال پیامک صوتی از دو روش زیر امکان‌پذیر است:

تماس خودکار: سیستم با مشترک موردنظر شما تماس می‌گیرد و پیام شما را پخش می‌کند.

پیامک: مشترک موردنظر با دریافت یک پیامک، از اینکه شما برای او پیام صوتی فرستاده‌اید مطلع می‌شود و می‌تواند از طریق تماس با سیستم (۷۱۹ برای مشترکان ایرانسلی و ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰۰ برای مشترکان غیر ایرانسلی) پیام خود را بشنود.

نکات استفاده از پیامک صوتی

برای ارسال پیام صوتی با شماره ۷۱۹ تماس بگیرید و پیام خود را ضبط کنید. سپس می‌توانید پیام خود را به روش‌های متنوعی ارسال کنید(تماس با ۷۱۹ رایگان است.)

همه مشترکان اعتباری می‌توانند برای سایر مشترکان اعتباری و دائمی یا مشترکان اپراتورهای دیگر پیام بفرستند.

مشترکان ایرانسلی می‌توانند برای شنیدن پیام‌های قدیمی خود، به‌صورت رایگان با شماره ۷۱۹ تماس بگیرند. مشترکان غیر ایرانسلی هم می‌توانند با شماره‌گیری ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰۰ پیام‌های صوتی خود را بشنوند.

در روش تماس خودکار‌، سیستم برای ارسال پیام تا ۴ مرتبه با مشترک موردنظر تماس می‌گیرد و چنانچه مشترک پاسخگو نباشد، با ارسال یک پیامک به او اطلاع می‌دهد تا با سیستم ۷۱۹ تماس بگیرد و پیام خود را بشنود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *