چگونه به شبکه همراه اول متصل شویم؟

شبکه همراه اول از اولین اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مرتبط با شبکه‌های اینترنت و تلفن همراه محسوب می‌شود. در این مطلب از خریدشارژ به آموزش نحوه اتصال به شبکه همراه اول می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

همراه اول به‌عنوان اولین اپراتور تلفن همراه در کشور بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده است. در چند سال اخیر هم با پیشرفت‌هایی که درزمینهٔ اینترنت همراه داشته اقدام به ارائه اینترنت 4g با نام نوترینو کرده که می‌توانید از سرعت نسبتاً بالای اینترنت بهره‌مند شوید. در این آموزش قصد داریم به نحوه فعال‌سازی اینترنت همراه اول بر روی انواع گوشی‌های موبایل بپردازیم که به کمک این آموزش می‌توانید تنظیمات اینترنت همراه اول را بر روی گوشی خود انجام داده و اقدام به فعال‌سازی اینترنت گوشی بکنید.

مرحله اول: فعال‌سازی اینترنت شبکه همراه اول

همراه اول پس‌ازاینکه اینترنت خود را در بستر 3g، 4g و 4.5g ارائه کرد آن را تحت عنوان اینترنت نوترینو معرفی کرد. پس اگر از این نام استفاده می‌شود منظور همان اینترنت 3g، 4g و 4.5g است. برای فعال کردن اینترنت همراه اول روی گوشی اندروید و اتصال به شبکه همراه اول برای گوشی آیفون ابتدا لازم است تا استفاده از خدمات اینترنت همراه اول را روی شماره خود فعال کنید. بعدازاینکه پیامک موفقیت‌آمیز بودن اینترنت را دریافت کردید باید تنظیمات اینترنت همراه اول را روی گوشی خود اعمال کرده و درنهایت پس از خرید بسته اقدام به استفاده از اینترنت همراه اول نوترینو بکنید.

کد فعال‌سازی اینترنت همراه اول دائمی و اعتباری

در مرحله اول باید به کمک کد فعال‌سازی اینترنت همراه اول یا استفاده از روش ارسال پیامک اقدام به فعال کردن اینترنت همراه اول روی خط خود بکنید. برای این کار می‌توانید یکی از دو روش‌های زیر را برای اتصال به شبکه همراه اول خط دائمی خود انجام دهید.

روش اول: در این روش با استفاده از کد فعال‌سازی اینترنت همراه اول می‌توانید اینترنت را روی خط خود فعال کنید. برای این منظور ابتدا برنامه شماره‌گیر یا همان Dialer را در گوشی خود بازکرده و کد دستوری #۲۳۱*۱۰* را از خط همراه اول خود شماری گیری کنید. در این صورت کد ussd اینترنت همراه اول اجراشده و سپس نتیجه فعال‌سازی اینترنت روی خط شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

روش دوم: در این روش برنامه پیامک یا همان SMS خود را بازکرده و سپس یک پیامک خالی و بدون متن به شماره ۸۰۸۸ ارسال کنید.

بعد از استفاده از یکی از روش‌های فوق، درخواست شما بررسی‌شده و پس از فعال شدن اینترنت روی شماره می‌توانید به مرحله بعد برای انجام تنظیمات اینترنت همراه اول مراجعه کنید.

مرحله دوم: تنظیمات اینترنت شبکه همراه اول

در این مرحله باید به روش دستی و یا اتوماتیک تنظیمات اینترنت را متناسب با مدل گوشی که دارید بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. برای این منظور هم دو راه دارید.

راه اول: در این روش تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی شما وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید با ارسال مدل گوشی تنظیمات را به‌صورت خودکار دریافت کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

راه دوم: در این روش تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی شما موجود نیست و باید به‌صورت دستی تنظیمات اینترنت شبکه همراه اول را روی گوشی خود ایجاد کنید.

حال در ادامه برای هر یک از سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون نحوه دریافت تنظیمات همراه اول یا واردکردن تنظیمات دستی اینترنت همراه اول را توضیح خواهیم داد.

تنظیمات اینترنت شبکه همراه اول همراه اول برای اندروید

برای انجام تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی اندروید می‌توانید یکی از دو روش‌های زیر را انجام دهید. ابتدا روش اول را انجام دهید، اگر نتیجه‌ای حاصل نشد و پیامک وجود نداشتن تنظیمات اینترنت برای گوشی شما مواجه شدید از روش دوم استفاده کنید.

روش اول: دریافت تنظیمات اینترنت از طریق پیامک

برای این منظور برنامه پیامک یا همان SMS خود را بازکرده و سپس مدل گوشی خود را به شماره ۸۰۰۸ ارسال کنید. به‌عنوان نمونه اگر از گوشی سامسونگ j5 استفاده می‌کنید باید تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ j5 را دریافت کنید که برای این منظور می‌توانید در متن پیامک مدل گوشی را به‌صورت Samsung j5 به شماره ۸۰۰۸ ارسال کنید. در این صورت درخواست شما بررسی‌شده و اگر تنظیمات برای این مدل گوشی سامسونگ وجود داشته باشد، برای شما ارسال‌شده و می‌توانید آن را نصب کنید.

روش دوم: تنظیمات دستی اینترنت همراه اول

در این روش شما باید تنظیمات را به‌صورت دستی روی گوشی خود انجام دهید. استفاده از این روش در گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما نقطه مشترک این است که به تنظیمات شبکه رفته و سپس از طریق تنظیمات شبکه موبایل با استفاده از گزینه Access Point Names یا نام نقاط دسترسی یک APN جدید بر اساس تنظیمات اینترنت همراه اول ایجاد کنید. در ادامه به نحوه انجام تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ j5 با نسخه اندروید 7.1.1 می‌پردازیم.

مشابه تصاویر زیر به ترتیب از سمت چپ به راست، ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و سپس Connections (اتصالات) را انتخاب کنید. حال در صفحه بازشده گزینه Mobile Networks (شبکه‌های تلفن همراه) را انتخاب کرده و در مرحله بعدی گزینه Access Point Names (نام‌های نقطه دستیابی) را انتخاب کرده و درنهایت روی دکمه Add(افزودن) که در بالای صفحه قرار دارد کنید.

در این صورت صفحه‌ای مشابه تصویر زیر بازخواهد شد که باید در آن تنظیمات اینترنت را متناسب با تصاویر زیر و بر اساس تنظیماتی که همراه اول در نظر گرفته است وارد کنید. در تصاویر زیر این تنظیمات را برای هر دو زبان فارسی و انگلیسی می‌بینید.

شبکه همراه اول

در قسمت Name یا همان نام، عبارت MCI-GPRS را وارد کنید و در قسمت APN یا نام دستیابی، عبارت mcinet را وارد نمایید.

و به همین ترتیب سایر موارد را بر اساس همین تصاویر وارد کرده و درنهایت روی دکمه Save یا ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شوند. حال یک‌بار گوشی خود را خاموش و روشن کرده و سرویس داده خود را فعال کنید. خواهید دید که اینترنت شما متصل شده و می‌توانید از اینترنت همراه اول در گوشی خود استفاده کنید.

تنظیمات اینترنت شبکه همراه اول همراه اول برای آیفون

در این بخش از راهنمای اتصال شبکه همراه اول به بررسی گوشی‌های ساخت شرکت اپل می‌پردازیم. برای انجام تنظیمات اینترنت همراه اول برای آیفون نیز مشابه گوشی‌های اندروید می‌توانید از دو روش پیامکی و تنظیمات دستی استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یکی از دو روش‌های زیر را انجام دهید. ابتدا روش اول را انجام دهید، اگر نتیجه‌ای حاصل نشد و پیامک وجود نداشتن تنظیمات اینترنت برای گوشی شما مواجه شدید از روش دوم استفاده کنید.

روش اول: دریافت تنظیمات اینترنت از طریق پیامک

برای این منظور برنامه پیامک یا همان SMS خود را بازکرده و سپس مدل گوشی خود را به شماره ۸۰۰۸ ارسال کنید. به‌عنوان نمونه اگر از گوشی شما آیفون 6 استفاده می‌کنید باید تنظیمات اینترنت همراه اول برای آیفون ۶ را دریافت کنید که برای این منظور می‌توانید در متن پیامک مدل گوشی را به‌صورت iPhone6 به شماره ۸۰۰۸ ارسال کنید. در این صورت درخواست شما بررسی‌شده و اگر تنظیمات اینترنت آیفون وجود داشته باشد، برای شما ارسال‌شده و می‌توانید آن را نصب کنید.

روش دوم: تنظیمات دستی اینترنت همراه اول

در این روش شما باید تنظیمات را به‌صورت دستی روی گوشی خود انجام دهید. استفاده از این روش در گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما نقطه مشترک این است که به تنظیمات شبکه رفته و سپس از طریق تنظیمات شبکه موبایل با استفاده از گزینه Cellular Data یک APN جدید بر اساس تنظیمات اینترنت همراه اول ایجاد کنید. در ادامه به نحوه انجام تنظیمات اینترنت شبکه همراه اول آیفون می‌پردازم.

ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و سپس مشابه تصاویر زیر (از چپ به راست) روی گزینه Cellular کلیک کنید. در صفحه جدید ابتدا Cellular Data را فعال کرده و سپس در بخش میانی صفحه روی گزینه cellular data network کلیک کنید. درنهایت در صفحه بازشده روی APN کلیک کنید تا به صفحه واردکردن مشخصات APN برای تنظیمات همراه اول گوشی آیفون هدایت شوید.

در این مرحله کافی است برای نام اینترنت خود در مقابل گزینه APN مقدار mcinet را تایپ کنید. حال بعد از انجام این کار روی دکمه Home کلیک کرده و یک‌بار گوشی خود را خاموش و سپس روشن کنید. خواهید دید که اتصال به اینترنت شبکه همراه اول برای گوشی آیفون شما فعال‌شده و حرف E، G یا 3g و… در نوار اعلان گوشی نمایش داده خواهد شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *