معرفی سرویس درخواست تماس اپراتورها

سرویس درخواست تماس امروزه توسط اکثر اپراتورهای فعال کشور ارائه می‌شود. این سرویس به خصوص در مواقع اضطراری که نیاز به تماس گرفتن دارید اما حسابتان به اندازه کافی شارژ ندارد یکی از بهترین راهکارها برای دسترسی و تماس با افراد حسوب می‌شود. هرچند در مواقع دیگر نیز کاربرد دارد. در ادامه به معرفی این سرویس و نحوه استفاده از آن در سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل پرداخته‌ایم.

معرفی سرویس درخواست تماس اپراتورها

معرفی سرویس‌های درخواست تماس

ایرانسل

با استفاده از سرویس درخواست تماس ایرانسل با نام «لطفا با من تماس بگیرید» نیز شناخته می‌شود، می‌توانید در زمانی که اعتبار مکالمه شما تمام شده یا خط تلفن‌تان قطع شده، با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب که یک پیامک رایگان به شماره مقصد ارسال می‌کنید و از دارنده شماره می‌خواهید که با شما تماس بگیرد.این سرویس زیرمجموعه سرویس امدادرسان ایرانسل محسوب می‌شود که در مطلب دیگری از وبلاگ خریدشارژ به آن پرداخته بودیم.

استفاده از سرویس درخواست تماس ایرانسل برای تمام مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری امکان‌پذیر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان استفاده از این سرویس برای تماس با سایر اپراتورها وجود ندارد.

معرفی سرویس درخواست تماس اپراتورها

برای استفاده از سرویس «لطفا با من تماس بگیرید» ایرانسل کد دستوری زیر را شماره‌گیری کنید:

*۱۵۰*شماره تلفن ایرانسل دریافت‌کننده#

همراه اول

همراه اول نیز در راستای شعار هیچ کس تنها نیست با ارائه مجموعه سرویس‌های چتر اضطراری، مشترکین اعتباری خود را در هنگام اتمام شارژ حمایت خواهد کرد. یکی از این سرویس‌ها نیز سرویس درخواست تماس همراه اول است.

در این سرویس نیز مانند سرویس ایرانسل، مشترکانی که شارژ کافی ندارند می توانند با ارسال یک کد USSD از سایر مشترکین همراه اول بخواهند که با آنها تماس بگیرند.

سرویس درخواست تماس همراه اول برخلاف سرویس ایرانسل، ویژه مشترکین اعتباری همراه اول است و همچنین شرایط برخورداری و محدودیت‌های آن نیز تفاوت‌هایی با ایرانسل دارد.

شرایط برخورداری از سرویس درخواست تماس همراه اول:

  • مشترکین فعال با اعتبار کمتر از ۲۰ تومان
  • مشترکین با شرایط قطع یک طرفه
  • مشترکین با شرایط قطع دو طرفه

محدودیت‌ها: ارسال حداکثر 5 درخواست در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار

برای فعالسازی سرویس درخواست تماس همراه اول کد دستوری (USSD) زیر را در تلفن همراه خود وارد کنید.

*۱۰*۲۶۱#

رایتل

در سرويس «به جای من» رایتل، مي‌توانيد با شماره‌گيری پيش کد ۴۴۴ قبل از شماره مشترک مورد نظر خود، از آن‌ها درخواست نماييد تا هزینه‌ی مکالمه را متقبل شوند. در اين حالت، ارتباط از طريق سيستم گويا با مشترک مقصد برقرار شده و امکان رد و يا قبول تماس “به جای من” برای او فراهم می‌گردد. درصورت پذيرش توسط مخاطب، تماس برقرار شده و هزینه‌ی تماس از اعتبار مشترک مقصد کسر يا بر روی قبض دوره‌ی بعد او محاسبه خواهد شد.

معرفی سرویس درخواست تماس اپراتورها

نکته‌ای که درباره‌ی این سرویس وجود دارد این است که استفاده از این سرویس صرفا برای تماس با مخاطبان رایتلی امکان‌پذیر است و با توجه به رایگان شدن تماس‌های درون‌شبکه رایتلی از سال گذشته، این سرویس حداقل برروی کاغذ، چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد.

جهت استفاده از سرويس «به جای من» رایتل می‌توانید به يکی از دو روش زير اقدام کنید:


۴۴۴۰۹۲——–
*۴۴۴*۰۹۲——–#




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *