اینترنت TD-LTE چیست؟

اینترنت TD-LTE چیست؟ امروزه با توجه به نیاز جوامع، فناوری‌های مختلف مربوط به اینترنت در حال رشدی بی‌وقفه است. همه این پیشرفت‌ها هم در راستای بهبود کیفیت زندگی است. امروزه که اینترنت جزء لاینفک زندگی ما شده و تمام بخش‌های آن را در بر گرفته، بهتر است که اطلاع جامعی در مورد انواع آن داشته باشیم. این اطلاعات به ما این امکان را می‌دهد که اینترنتی با کیفیت‌تر انتخاب کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که اینترنت TD-LTE چیست، از کجا می‌آید و چه مزایایی دارد.

اینترنت TD-LTE

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم یادداشت اینترنت ماهواره‌ای را هم بخوانید.

تاریخچه

برای اینکه درک دقیقی از جایگاه اینترنت TD-LTE داشته باشیم، بهتر است تاریخچه کوتاهی از پیشرفت اینترنت ثابت را با هم بررسی کنیم.

اولین دسترسی ما به اینترنت با فناوری Dial Up بود. در این روش ما با استفاده از خطوط تلفن ‌می‌توانستیم به اینترنت وصل شویم. سرعت آن 56Kbps بود و وقتی به اینترنت وصل می‌شدیم باعث می‌شد خط تلفن ما اشغال شود و نتوانیم از تلفن استفاده کنیم. طولی نکشید که اینترنت ADSL ابتدا در کافی‌نت‌ها و سپس در خانه‌ها فراگیر شد. نسبت به دایل آپ سرعت بالاتری داشت، تلفن خانه را قطع نمی‌کرد اما همچنان نیاز به کابل و تلفن داشت.

برای حل مشکل، فناوری WIMAX توسعه پیدا کرد. این فناوری با داشتن مودمی مانند مودم ADSL، اینترنت را به مناطقی که امکان دریافت اینترنت ثابت کابلی نداشتند می‌فرستاد. وایمکس نسل جدید اینترنت ثابت بدون سیم بود. در این نوع اینترنت نیازی به کابل و خطوط تلفن نبود و اینترنت از طریق دکل‌ها به‌وسیله مودم دریافت می‌شد.

اینترنت TD-LTE

اینترنت TD-LTE چیست؟ 1

TD-LTE مخفف عبارت Time Division Duplexing – Long Term Evolution است. TD-LTE نسل چهارم اینترنت بی‌سیم بوده که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فناوری در مقایسه با فناوری‌های قبلی مانند Dial-up، ADSL و WiMAX سرعت بالاتری دارد. همچنین محدودیت‌هایی مانند عدم امکان جابه‌جایی مودم و محدودیت‌های ظرفیت در مراکز مخابراتی را ندارد.

مزایای استفاده از اینترنت TD-LTE

  • نداشتن محدودیت ظرفیت: اینترنت TD-LTE مشکلات محدودیت ظرفیت مخابرات و نبود پورت را ندارد. همچنین این سرویس ظرفیت بالایی را به دانلود اختصاص داده است درنتیجه درصورت افزایش بار ترافیکی، امکان افزایش ظرفیت دارد.
  • کاهش هزینه: به این دلیل که این نوع از اینترنت فناوری ساده‌ای دارد، پیاده‌سازی و بهره‌گیری از آن سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از دیگر فناوری‌ها است.
  • سرعت بالا: اینترنت TD-LTE دارای سرعت دانلود تا 40 مگابیت و آپلود 4 مگابیت است.
  • قابل حمل بودن: این نوع اینترنت به این دلیل که نیازی به تلفن ثابت ندارد، به‌راحتی قابل حمل است و می‌توان آن را جابه‌جا کرد.
  • استفاده هم‌زمان چند دستگاه: اینترنت TD-LTE گزینه‌ای بسیار مناسب برای تامین اینترنت سازمان‌ها، شرکت‌های تجاری و مصارف خانگی است زیرا به‌طور هم‌زمان چندین دستگاه می‌توانند به آن متصل شوند.

اپراتورهای ارائه‌ دهنده اینترنت TD-LTE

ایرانسل، شاتل و مبین‌نت سه اپراتور اصلی ارائه‌دهنده اینترنت TD-LTE در کشور هستند که چندین اپراتور مجازی از این اپراتورهای اصلی سرویس می‌گیرند. این اپراتورهای مجازی معمولا بسته‌های متنوع‌تر و جوایز ویژه‌ای برای مشترکین خود در نظر می‌گیرند. به طور مثال، اینترنت TD-LTE وینکس از همان شبکه ارتباطی ایرانسل و حتی مودم‌های این شرکت استفاده می‌کند ولی شرایط عرضه سرویس متفاوتی دارد.

درباره اپراتورهای مجازی بیشتر بخوانید.

برای استفاده از اینترنت TD-LTE نیاز به تهیه مودم و سیم‌کارت(این سیم‌کارت‌ها امکان برقراری تماس و ارسال پیامک را ندارند) مخصوص هستید که توانایی استفاده از این فناوری را داشته باشد. البته قبل از خرید این اینترنت حتما در نظر داشته باشید که محل مورد نظر شما تحت پوشش اینترنت TD-LTE باشد. می‌توانید مناطق تحت پوشش اینترنت TD-LTE ایرانسل را ببنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *