مکان‌های ممنوع تلفن همراه

بدون اغراق تلفن همراه ما در تمام لحظات زندگیمان همراهمان است. وابستگی بیش از حد ما و این واقعیت که زندگی ما با حضور آن ساده‌تر شده، قابل انکار نیست. اما حضور همیشگی این گجت محبوب در کنارمان آسیب‌هایی نیز برای سلامت ما به دنبال دارد.

در ادامه این پست به بررسی مکان‌های ممنوع تلفن همراه می‌پردازیم که باید از قرار دادن گوشی خود در آنجا خودداری کنیم تا باعث بروز مشکل برای سلامت خود و تلفن‌مان نشویم.

اینفوگرافیک تهیه شده کمک می‌کند که مکان‌های ممنوع تلفن همراه در خاطرتان بماند.

مکان‌های ممنوع تلفن همراه

۱- روی پوست

قرار دادن تلفن همراه روی پوست باعث انتقال باکتری‌های روی صفحه نمایش به پوست صورت و بروز آکنه وچروک‌های پوستی می‌شود. همچنین امواج الکترومغناطیسی به شما نزدیک‌تر خواهد بود. توصیه می‌شود هنگام مکالمه تلفن همراه را  ۰.۵ الی ۱.۵ سانتی‌متر از صورت خود دور نگه دارید یا از هندزفری استفاده کنید.

۲- زیر بالش

با قرار دادن تلفن همراه زیر بالش به دلیل  گرم شدن آن پتانسیل انفجار گوشی مخصوصا اگر در حال شارژ باشد افزایش می‌یابد. از طرفی نور ساطع شده از گوشی با اثرگذاری در تولید هورمون ملاتونین در کیفیت خواب اختلال ایجاد می‌کند. همچنین امواج الکترومغناطیسی در درازمدت باعث سردرد و سرگیجه می‌شوند.

۳- مکان‌های خیلی سرد یا گرم

گرما و سرمای شدید باعث کند شدن، خاموش شدن گوشی و در نهایت منجر به کاهش عمر باتری و آسیب زدن به اجزای داخلی گوشی می‌شود. در یک روز گرم نباید تلفن خود را در جیب خود یا داشبورد ماشین یا فضای باز نگه دارید. همچنین در دماهای زیر صفر از محافظ مناسب برای گوشی خود استفاده کنید. زیرا به محض ورود به محلی با دمای متفاوت، این اختلاف دما آسیب زیادی به وسایل الکترونیکی می‌زند.

۴- جیب جلویی شلوار

جیب‌ها به دلیل دسترسی آسان محل راحتی برای نگهداری موبایل به خصوص برای آقایان هستند. اما این کار باعث آسیب به سلامتی آنان می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از جیب‌های جلویی شلوار به دلیل تابش امواج الکترومغناطیسی از سمت تلفن همراه  اثر منفی بر کیفیت و کمیت اسپرم‌ها و در نتیجه باروری مردان دارد.

۵- کالسکه بچه

بعضی از والدین به دلیل حواس‌پرتی یا راحتی تلفن همراه خود را در کالسکه کودک قرار می‌دهند. اما احتمالا از این موضوع غافل هستند که با این کار فرزند خود را در معرض تابش‌های زیان‌بار الکترومغناطیسی قرار می‌دهند. بر اساس تحقیقات انجام‌ شده این تابش‌ها باعث مشکلات رفتاری مثل بیش‌فعالی و اختلال کم‌توجهی در کودکان می‌شود

با قرار ندادن تلفن همراه در این مکان‌ها که هم برای گوشی و هم برای سلامتی ما مضر است، آسیب‌های ناشی از آن را به میزان زیادی کاهش می‌دهید. همچنین برای دانستن ترفندهای افزایش عمر گوشی و محافظت از آن این مطلب را در وبلاگ مطالعه کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *