نحوه‌ی شارژ سیم‌کارت‌ اعتباری از خارج کشور

اگر شما نیز از مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری یکی از اپراتورهای داخلی تلفن همراه باشید، احتمالا همواره با بحث شارژ سیم‌کارت اعتباری خود و روش‌های متعدد خرید شارژ درگیر بوده‌اید. تا هنگامی که شما در داخل کشور باشید راه‌های متعدد و متنوعی برای شارژ سیم‌کارت‌ خود در پیش دارید، از خرید حضوری کارت شارژ از فروشگاه‌ها گرفته تا انواع سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مستقل و… که این کار را برای شما انجام می‌دهند. اما در هنگام سفر و در خارج کشور از چه راه‌هایی می‌توانید برای شارژ سیم‌کارت اعتباری خود استفاده کنید؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

نحوه‌ی شارژ سیم‌کارت‌ اعتباری از خارج کشور

پیش از این در مطالبی به صورت جداگانه به شرایط و تعرفه خدمات رومینگ اپراتورها اشاره کردیم و نحوه‌ی افزایش اعتبار سیم‌کارت هنگام استفاده از سرویس رومینگ را نیز توضیح دادیم، هرچند که شاید این توضیحات برای دارندگان سیم‌کارت‌های دائمی مناسب‌تر بوده باشد. اما در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری در هنگام استفاده از سرویس رومینگ و در خارج کشور چگونه می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را شارژ کنند.

روش‌های شارژ سیم‌کارت‌ از خارج کشور

نیاز به توضیح نیست که ساده‌ترین روش برای شارژ سیم‌کارت اعتباری خود در هنگام سفر، شارژ کردن آن به میزان مورد نیازتان در طول سفر، پیش از آغاز سفر است. اما اگر به هر دلیلی در خارج از کشور نیاز به شارژ دوباره سیم کارت خود داشتید باید چه کنید؟

یکی از روش‌های ساده‌ای که می‌توانید برای شارژ سیم‌کارت اعتباری خود در داخل و خارج کشور از آن استفاده کنید خرید کارت شارژ است. در داخل کشور می‌توانید کارت‌شارژ مربوط به سیم‌کارت خود را از فروشگاه‌های فیزیکی، دستگاه‌های خودپرداز و یا سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مستقل خریداری کنید. هر کارت شارژ یک کد مخصوص دارد که با وارد کردن آن در گوشی خود می‌توانید سیم‌کارت اعتباری خود را به میزان مبلغ درج شده بر روی کارت، شارژ کنید. در خارج از کشور نیز علاوه بر اینکه می‌توانید از نزدیکان خود در داخل بخواهید این کار را برای شما انجام دهند می‌توانید از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مستقل و نرم‌افزارهای بانکی مربوطه استفاده کنید.

برای این که بدانید کدام اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها توانایی خرید شارژ از خارج از کشور را به شما می‌دهند، کافیست یک بار به وسیله‌ی VPN از اپلیکیشن یا سایت مورد نظر خود استفاده کنید. در صورتی که هنگام روشن بودن VPN دستگاه خود بتوانید از خدمات سایت یا اپ مربوطه استفاده کنید احتمالا در خارج از کشور نیز در استفاده از آن به مشکلی برنخواهید خورد.

نحوه‌ی شارژ سیم‌کارت‌ اعتباری از خارج کشور

برخی از برنامه‌های مربوط به اپراتورها مانند اپلیکیشن «ایرانسل‌من» و «رایتل‌من» و یا برخی از برنامه‌های مستقل مانند اپلیکیشن «۷۸۰» در صورت استفاده از VPN و یا آی‌پی خارجی در هنگام ورود به برنامه به مشکل برمی‌خورند و به شما اجازه‌ی استفاده از خدمات خود را در این حالت نمی‌دهند. به همین جهت برای خرید کارت شارژ یا شارژ مستقیم سیم‌کارت اعتباری خود از خارج کشور می‌توانید از سایت‌هایی که این امکان را به شما می‌دهند مانند اپلیکیشن «آپ» و یا سایر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مستقل و همچنین اپ‌های بانکی‌ای که این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارند، مانند «موبایل‌بانک پاسارگاد» استفاده کنید.

نکته مهم: با توجه به وضع قوانین جدید جهت جلوگیری از تراکنش‌های بانکی از خارج کشور و تشخیص استفاده از VPN توسط درگاه‌های بانکی، هیچ‌کدام از راهکارهای ارائه شده در بالا به غیر از خرید شارژ پیش از سفر و یا به کمک آشنایان در داخل کشور، تضمین نمی‌شوند




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *