آیا در هنگام قطع برق مراکز جایگاه سوخت نیز تعطیل می‌شوند؟

با قطعی‌های مکرر برق، ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا قطع برق بر مراکز جایگاه سوخت و عملکرد آن‌ها نیز تاثیر دارد یا نه؟

آیا در هنگام قطع برق مراکز جایگاه سوخت نیز تعطیل می‌شوند؟

قطع برق بر مراکز جایگاه سوخت تاثیر ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این‌باره گفت: اکثر مراکز جایگاه سوخت مجهز به دستگاه‌های دیزل ژنراتور هستند و قطع برق با اطلاع‌رسانی به‌موقع مشکل جدی برای سوخت‌رسانی ایجاد نخواهد کرد، لذا توصیه می‌شود هموطنان در زمان مناسب برای سوختگیری به جایگاه‌ها مراجعه کنند.

به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی با بیان اینکه به جایگاه‌های عرضه سوخت مایع یعنی پمپ‌ بنزین‌ها و جایگاه‌های عرضه نفت گاز الزامات و دستورالعمل‌هایی ابلاغ شده که بر اساس آن موظف به تجهیز جایگاه به دیزل ژنراتورها هستند، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف هستند در مواقعی که قطعی برق اتفاق می‌افتد از طریق دیزل ژنراتورها برق خود را تامین کنند.

آیا در هنگام قطع برق مراکز جایگاه سوخت نیز تعطیل می‌شوند؟

وی افزود: اما احیانا ممکن است چون تجهیزات مکانیکی هستند در برخی جایگاه‌ها دیزل ژنراتوری در سرویس نباشد که این مورد می بایست توسط مالک و مسئولین جایگاه سوخت مدیریت و برطرف شود ولی اکثر جایگاه‌های عرضه سوخت مایع دیزل ژنراتور دارند.

برق جایگاه‌های عرضه CNG در زمان اوج بار قطع می‌شود

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، قطعی برق بیشتر مشمول جایگاه‌های سی‌ان‌جی می‌شود و با توجه به این‌که دیزل ژنراتورها نمی‌توانند برق مصرفی کمپرسورهای جایگاه‌های سی ان جی را تامین کنند با هماهنگی که با شرکت توانیر صورت گرفته در ساعات پیک و در زمانی محدود برق جایگاه‌های CNG قطع خواهد شد.

آیا در هنگام قطع برق مراکز جایگاه سوخت نیز تعطیل می‌شوند؟ 1

طبق اعلام توانیر، در راستای مدیریت انرژی در ایام گرم سال و پیشگیری از خاموشی مشترکان خانگی، با هماهنگی صورت گرفته با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، جایگاه‌داران سوخت CNG در تیر و مرداد ماه سال جاری از ساعات ۱۲ الی ۱۴ یا ۱۴ الی ۱۶ نسبت به قطع کامل برق از شبکه و تعطیلی جایگاه‌های CNG اقدام خواهند کرد. همچنین برای سردرگم نشدن مردم و تلف نکردن وقت آن‌ها، ایستگاه‌های CNG موظفند پیش از شروع طرح، از طریق نصب بنر درباره‌ی ساعت‌های خاموشی خود اطلاع‌رسانی کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *