چگونه با خارج از کشور تماس بگیریم؟

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، برای برقراری ارتباط با افراد خارج از کشور نیز روش‌های زیادی به وجود آمده است. تا چند سال قبل برای اینکه با خارج از کشور تماس بگیریم باید هزینه‌ی زیادی می‌پرداختیم و این کار دردسرهای زیادی نیز به همراه داشت. بعد از مدتی کارت‌های تلفن به بازار آمدند که هزینه‌های تماس بین‌الملل را تا حدی کاهش می‌دادند اما استفاده از آن‌ها نیز بی‌دردسر نبود.

هرچند همچنان اکثر روش‌های تماس با خارج از کشور پرهزینه محسوب می‌شوند اما انجام این کار دردسرهای گذشته را ندارد و روش‌های بسیار ارزان‌تر نیز که در گذشته وجود نداشتند اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی روش‌های تماس با خارج از کشور با استفاده از تلفن ثابت و همراه خواهیم پرداخت.

چگونه با خارج از کشور تماس بگیریم؟

تماس با خارج از کشور با استفاده از تلفن ثابت

برای تماس با خارج کشور با استفاده از تلفن ثابت روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم.

تماس با استفاده از کد ۰۰

استفاده از کد ۰۰ ساده‌ترین روش برای تماس با خارج از کشور محسوب می‌شود. برای تماس با کد ۰۰ کافیست ابتدا کد ۰۰، سپس کد کشور مورد نظر و سپس شماره مخاطبتان را وارد کنید تا تماس شما با فرد مورد نظر برقرار شود و هزینه مکالمه نیز برروی قبض دوره‌ای شما محاسبه شود. مشکل این روش هزینه بالای آن است که با توجه به کشور مقصد متفاوت است. همچنین در صورتی که هزینه تماس از اعتبار اولیه شما بیشتر باشد ممکن است منجر به قطع یک طرفه تلفن شما شود.

تماس با استفاده از کد ۰۲۰

با استفاده از کد ۰۲۰ به جای کد ۰۰ برای تماس بین‌الملل، دیگر نیازی به شماره‌گیری کدها و رمزهای اضافه نیست، اما سرویس هزینه‌ها را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

از مزایای مهمی که ۰۲۰ نسبت به ۰۰ دارد می‌توان به ارزان تر بودن ۰۲۰ اشاره کرد. همچنین یکی از مشکلات تماس با خارج از کشور با کارت‌های تلفن، مسئله کدها و رمزهای اضافی بود که فرایند برقراری تماس با خارج از کشور را تا حد بسیار زیادی مشکل می‌کرد که سرویس ۰۲۰ این مشکل را نیز تا حد زیادی برطرف کرده است. هزینه‌های استفاده از ۰۲۰ نیز به جای پرداخت لحظه‌ای و یا پیش پرداخت، بر روی قبض تلفن شما منظور خواهد شد و پس از دریافت قبض دوره‌ای می‌توانید هزینه‌های تماس با خارج از کشور را پرداخت کنید.

تماس از طریق پلتفرم‌های ارائه دهنده‌ی خدمات

روش دیگری که می‌توانید برای برقراری تماس بین‌الملل با هزینه کمتر از آن استفاده کنید استفاده از سامانه‌های مختلف ارائه‌دهنده‌ی خدمات است. سامانه‌هایی مانند بهسازان یا آریاسامانه و… به شما کمک می‌کنند تا با پرداخت هزینه‌ی کمتر و با خرید اشتراک، با خارج از کشور تماس بگیرید.

چگونه با خارج از کشور تماس بگیریم؟

در این روش شما ابتدا اشتراک تلفن بین المللی را از طریق وبسایت بهسازان خریداری می‌کنید و برای تماس با خارج از کشور ابتدا شماره شبکه را میگیرید و بعد پین کد خود را وارد می‌کنید و بعد شماره مقصد را بدون ۰۰ اول شماره‌گیری می‌کنید. البته با فعال کردن سرویس بدون پین و سرویس شماره‌گیر سریع، می‌توانید مراحل تماس با خارج از کشور را ساده‌تر نیز بکنید.

تماس با خارج از کشور با استفاده از تلفن همراه

برای تماس با خارج از کشور با استفاده از تلفن‌های همراه، می‌توانید از تمام روش‌های یاد شده در بالا استفاده کنید. تقریبا تمامی اپراتورهای موبایل امکان برقراری تماس با خارج از کشور را برای کاربران خود مهیا کرده‌اند و کافیست با شماره‌گیری کد ۰۰ شماره خارج کشور مورد نظر خود را بگیرید.

محاسبه هزینه تماس بر اساس کشور مقصد تعیین می‌شود هزینه مکالمه با خارج از کشور در اپراتورها برای هر کشور متفاوت است. مثلا تعرفه یک دقیقه مکالمه خارج کشور از سیم‌کارت همراه اول به مقصد کشور آلمان به سمت شبکه اپراتورهای تلفن ثابت ۳۰۰ تومان و صادره به سمت شبکه اپراتورهای تلفن همراه ۱۹۰۰ تومان است. اما همین حالت (تماس بین‌الملل) با کشور عراق با اپراتورهای تلفن ثابت ۳۰۰۰ تومان و با اپراتورهای تلفن همراه ۳۵۰۰ تومان هزینه در پی خواهد داشت.

چگونه با خارج از کشور تماس بگیریم؟

اما روش دیگری نیز برای تماس با خارج کشور با تلفن‌های همراه وجود دارد که بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از روش‌های دیگر است، وآن هم استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی، مانند واتس‌اپ و اسکایپ است. این روش علاوه بر اینکه معمولا از کیفیت بالاییبرخوردار است عملا هزینه‌ای نیز برای شما در بر نخواهد داشت و تنها هزینه‌ی آن، کم شدن از حجم بسته‌ی اینترنت شماست.

برای این کار کافیست هر دو طرف یکی از اپلیکیشن‌ها مانند واتس‌اپ یا اسکایپ را نصب کرده و به سادگی و تنها با اتصال به اینترنت در هر کجای جهان با یکدیگر تماس بگیرید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *