چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم

موبایل ما همه جا همراه ما است و به طور مدارم آن را لمس می‌کنیم. بنابراین هر چقدر دست‌های خود را بشویید، تا وقتی که گوشی خود را ضدعفونی نکنید، دوباره آلوده‌شان می‌کنید. از آنجایی‌که ویروس کرونا به شدت مسری است و ممکن است به مدت ۲ الی ۳ روز روی سطوح بماند. بنابراین برای جلوگیری از سرایت ویروس باید به طور مرتب تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید. اما باید بدانیم که چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم تا در هنگام  تمیز کردن تلفن همراه به آن آسیب وارد نکنیم.

برای تمیز کردن تلفن همراه می توانید از پا‌ک‌کننده‌های الکلی ۷۰ درصد استفاده کنید. الکل به سرعت از سطح تلفن همراه تبخیر می‌شود و میکروب‌ها را از بین می‌برد. همچنین ترکیب ساده و در دسترس آب و صابون مایع هم قابل استفاده است. اما باید احتیاط بیشتری به خرج دهید چرا که ممکن است آب به گوشی شما نفوذ کند. از تابش تور فرابنفش هم می‌توان برای ضدعفونی کردن گوشی استفاده کرد.

 از محلول‌های پاک‌کننده‌ای که برای اثر کردن نیاز دارند برای مدت زمانی روی سطح بمانند، استفاده نکنید. چون در عملکرد تلفن شما اختلال ایجاد می‌کنند. همچنین همه سازندگان تلفن همراه توصیه کرده‌اند که از ژل‌های شستشوی دست و پا‌ک‌کننده‌های قوی استفاده نکنید. چرا که به صفحه نمایش گوشی آسیب می‌رساند و به مرور حس‌گر اثرانگشت آن را از بین می‌برد.

برای دانستن اینکه چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟ به ترتیب مراحل زیر را دنبال و نکات ذکر شده را رعایت کنید:

۱-  ابتدا  تمام کابل‌های متصل به گوشی را از آن جدا و گوشی را خاموش کنید. کاور گوشی را هم جدا کنید.

۲-  یک تکه پارچه میکروفایبر یا پارچه نخی بدون پرز را با الکل یا محلول آب و صابون آغشته کنید و مطمئن شوید که آب آن را خوب گرفته‌اید و پارچه فقط مرطوب است. سپس تمام گوشی را با آن پاک کنید.
از اسپری کردن الکل روی گوشی و فرو بردن آن در محلول آب و صابون یا قراردادن آن زیر شیر آب خودداری کنید. حتی اگر تلفن شما ضد آب باشد.

۳-  لنز دوربین را فراموش نکنید. برای تمیز کردن درگاه‌های شارژر و هدفون و… هم می‌توانید از گوش‌پاک‌کن مرطوب استفاده کنید.

۴- بلافاصله بعد از تمیز و ضدعفونی کردن گوشی با محلول آب و صابون، آن را با دستمالی که فقط با آب مرطوب شده، پاک کنید. این کار را چندبار تکرار کنید تا اثر صابون به طور کامل پاک شود. سپس رطوبت آن را با یک دستمال نرم و خشک بگیرید.

۵- فراموش نکنید که کاور تلفن همراه نیز به اندازه گوشی آلوده است و باید تمیز شود. اگر کاور گوشی از سیلیکون یا پلاستیک سخت ساخته شده آن را با آب گرم و صابون بشویید و اجازه بدهید خشک شود. اما اگر کاو گوشی از چرم یا مواد گرانبها ساخته شده با توجه به راهنمای شرکت سازنده آن را تمیز کنید.

برای آنکه طول عمر گوشی موبایل خود را افزایش دهید این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *