یلوهاب چیست؟

مدیرعامل ایرانسل در سال‌روز چهارده سالگی این اپراتور ۵ خدمت جدید ایرانسل در حوزه دیجیتال را معرفی کرد: یلوهاب (Yellow Hub)، سامانه خدمات API برای توانمندسازی کسب‌وکارها، یلو ادوایز (Yellow adwise) سامانه تبلیغات دیجیتال، یلو مانیتورینگ (Yellow monitoring) سامانه پایش هوشمند مانیتورینگ، بستر توزیع محتوای «سه، دو، یک» و خدمات ذخیره‌سازی ابری «ابرتو». برای آشنایی با این خدمات می‌توانید به سایت Digital.irancell.ir مراجعه کنید. ما در این پست به معرفی سامانه خدمات API خواهیم پرداخت.

یلوهاب ایرانسل

یلوهاب چه کاری انجام می‌دهد؟

برای پیش بردن یک کسب‌وکار و تامین خدمات پایه‌ای و زیرساختی در حوزه دیجیتال و راه‌اندازی اپلیکیشن، نیاز به برقرای ارتباط با کسب‌و کارها و اپلیکیشن‌های دیگر بدیهی است. این ارتباط در قالب API صورت می‌گیرد. بسیاری از کسب‌وکارها مایل به استفاده یا ارائه API های خود هستند. یلو هاب درواقع بستر یا بازار دیجیتال ایرانسل برای این کار است.

به گفته ایرانسل یلوهاب بستری دوسویه است؛ بدین‌ ترتیب که کاربران می‌توانند علاوه بر دریافت خدمات از، API ها و خدمات خود را در آن عرضه کنند. این بازار دیجیتال بستری شفاف و رقابتی است که امکان مقایسه خدمات تأمین‌کنندگان مختلف را از نظر قیمت، عملکرد و… برای کاربران فراهم می‌کند. برای دریافت این خدمات می‌توانید به سایت یلوهاب ایرانسل مراجعه کنید.

مزیت یلو هاب

برای ارائه و استفاده از API خارج از فضای یلوهاب باید با ده‌ها سازمان و شرکت مذاکره کنید. با وجود یلوهاب توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک بستر نرم‌افزاری جدید، مجبور به توسعه تمام اجزای آن نیستند و برای دریافت خدمات دیجیتال، نیازمند مذاکره با ده‌ها نهاد و سازمان نخواهند شد. به زبان دیگر با استفاده از خدمات یلوهاب توسعه نرم‌افزار به سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه انجام می‌شود. همانطور که گفته شد، امکان مقایسه خدمات نیز از مزیت‌های دیگر یلوهاب است.

API چیست؟

API یا Application Programming Interface به زبان ساده فصل مشترک یا تعامل مابین دو نرم‌افزار یا اپلیکیشن است. API نتیجه تلاش مهندسان برای ایجاد تعامل بین دو نرم‌افزار بدون دخالت انسان است. برای درک بهتر این مفهوم می‌توانید به سایت سکان آکادمی مراجعه کنید.

API

برای آگاهی از چگونگی استفاده از سرویس میزبان تماس ایرانسل کلیک کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *