هشدار نارنجی هواشناسی استان خراسان رضوی: ورود سامانه جوی ناپایدار به استان

از عصر روز جمعه ۲۴ دی‌ماه، برخی نقاط استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار گرفته است و به همین دلیل، اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

هشدار نارنجی هواشناسی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، از عصر امروز برخی نقاط استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار گرفته که منجر به افزایش شدت وزش باد، افزایش ابرناکی و بارندگی در اکثر نقاط استان خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شاهد وقوع بارش‌‌های رگباری در برخی نقاط و رعدوبرق و بارش تگرگ و احتمالاً آب‌گرفتگی به‌ویژه در نیمه جنوبی استان خواهیم بود که بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

بارش‌ها در کدام مناطق استان اتفاق می‌افتند؟

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌های تایباد، خواف، گناباد، بجستان، بردسکن، رشتخوار، فریمان، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، باخرز، صالح آباد (به‌ویژه نواحی جنوبی)، نیشابور، ارتفاعات بینالود و هزار مسجد، کاشمر، ریوش، سرخس (به‌ویژه نواحی جنوبی) و توابع شهرستان سبزوار (به‌ویژه نیمه جنوبی) پیش‌بینی می‌شود.

استان خراسان رضوی

علاوه بر این، افزایش شدید وزش باد در برخی ساعات همراه با احتمال بروز خسارت به‌ویژه در نوار شرقی استان خراسان رضوی و کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نیست.

این سامانه جوی تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در استان پایدار است. لذا عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت جلوگیری خسارات ناشی از وزش باد شدید، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای توصیه می‌شود. شایان‌ذکر است که این سامانه ممکن است اختلالاتی در سیستم حمل‌ونقل نیز پدید آورد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *