آیا برای انتقال پول ۲۰۰ میلیون تومان از حساب شخصی باید شرایط خاصی رعایت شود؟

اخیراً بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرده برای انتقال پول ۲۰۰ میلیون تومان از حساب شخصی باید اسناد معامله‌ای ارائه شود و درواقع بانک با دریافت مدرک پول جابه‌جا می‌کند. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به این بخشنامه و جزئیات آن می‌پردازیم.

شرایط انتقال پول ۲۰۰ میلیون تومان چیست؟

بر اساس مصوبه بانک مرکزی افراد حقیقی و حقوقی برای انتقال وجه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید اسناد و مدارک معامله ارائه کنند.

هدف بانک مرکزی از اعمال این شرط چیست؟

دریافت مدرک برای نقل‌وانتقال پول بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در جهت اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی و الزامات اجرای مصوبات و استانداردهای مرتبط با FATF و امثال این موارد اجرایی شده است.

همچنین نوشتن علت معامله، انتقال پول و توضیح در کنار کلمه بابت… در فرم انتقال وجه آمده است. باید مدرک معامله به بانک ارائه شود.

انتقال پول ۲۰۰ میلیون تومان

آیا افراد حقیقی دارای حساب تجاری نیز باید برای انتقال پول ۲۰۰ میلیون تومان سند ارائه کنند؟

این قانون فقط بر افراد دارای حساب شخصی اعمال می‌شود و افراد حقیقی که حساب بانک تجاری دارند از این قانون مستثنا هستند و می‌توانند با دریافت شناسه اقتصادی و اتصال حساب بانکی خود انتقال پول ۲۰۰ میلیون تومان را انجام دهند.

جزئیات بخشنامه بانک مرکزی

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «در اجرای تکالیف مقرر در جزء ۳ بند ح تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ به‌منظور افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پول‌شویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، بانک مرکزی موظف است با تصویب شورای پول و اعتبار برای شفافیت در تراکنش‌های بانکی به‌صورت یکسان یا متناسب با سطح فعالیت اشخاص حقیقی ازنظر عملکرد مالی حد آستانه‌ای را تعیین نماید و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه را برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی و سایر ابزارهای پرداخت مشروط به درج بابت و در صورت نیاز به ارائه اسناد مثبته کند.»




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *