اومیکرون ظرف ۱۷ روز سوش غالب می‌شود!

عضو کمیته ملی کرونا: اومیکرون ظرف ۱۷ روز به سوش غالب تبدیل خواهد شد، درحالی‌که این سرعت در مورد دلتا ۱۰۰ روز بوده است.

دکتر پیام طبرسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه احتمالاً وجود اومیکرون در کشور ما دور از ذهن نیست، چون مرز‌ها باز است و پرواز‌ها ادامه دارد، افزود: مشاهدات نشان می‌دهد روزبه‌روز اومیکرون در کشور‌ها افزایش می‌یابد و احتمال حضورش در ایران هم وجود دارد، چون مرز‌ها باز است و پرواز‌ها ادامه دارد.

اومیکرون
اومیکرون

عضو کمیته علمی کرونا اضافه کرد: در صورت مشاهده در کشور، در ظرف ۱۷ روز می‌تواند شرایط را کاملاً از آبی به شرایط قرمز تبدیل کند بنابراین رعایت نکات بهداشتی باید جدی‌تر گرفته شود.

امکان شیوع اومیکرون در ایران

وی همچنین تأکید کرد: در آستانه شب یلدا مردم از حضور در اماکن سربسته جلوگیری کنند. دکتر طبرسی ادامه داد: نگران برگزاری کنسرت‌ها هستیم که افراد در مکان سربسته ماسک را برمی‌دارند. وی گفت: دُز یادآور یا بوستر را هر چه سریع‌تر باید برای افراد بالای ۱۸ سال تزریق کنیم تا ایمنی مدنظر ایجاد شود.

عضو کمیته علمی کرونا افزود: رعایت مسائل بهداشتی در مدارس ما را نگران کرده است و باید محدودیت جدی داشته باشیم. هلند در آستانه کریسمس لاک داون یا قرنطینه شد، اما هم‌وطنان ما برای جشن ژانویه به سایر کشور‌ها می‌روند و این رفت‌وآمد همه را بیمار خواهد کرد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *