ترابرد چیست و چگونه‌ می‌توان از آن استفاده کرد؟

برای اینکه بدانید ترابرد چیست و چگونه کار می‌کند و در چگونه می‌توان در اپراتورهای گوناگون از خدمات ترابرد استفاده کرد در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

ترابرد چیست؟

ترابرد چیست؟

به قابلیت انتقال شماره تلفن همراه از اپراتوری به اپراتور دیگر ترابرد می‌گویند ، در واقع این قابلیت به کاربران این اجازه را می دهد تا بتوانند با یک شماره‌ی واحد از‌ خدمات اپراتورهای مختلف تلفن همراه استفاده کنند. به بیان دیگر با استفاده از این قابلیت، مشترکین یک اپراتور می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه خود تغییر دهند. در این  صورت کاربر قابلیت استفاده از تمامی خدمات ارائه  شده در اپراتورمقصد را دارد و تعرفه پرداختی اپراتور مقصد نیز برای کاربر اعمال می شود. وجود این ویژگی در اپراتورهای تلفن همراه، باعث رقابت در میان اپراتورها شده و درنتیجه باعث بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط اپراتورها و اعمال هزینه‌های پایین‌تر می شود.

یکی از مزایای این طرح علاوه بر استفاده از تعرفه‌ها و خدمات اپراتور مقصد، کاهش مشکلات آنتن‌دهی و شبکه، با استفاده از آنتن‌ها و پوشش شبکه‌ی اپراتور مقصد است. به طور مثال اگر اپراتور فعلی شما در محل زندگی جدیدتان از آنتن‌دهی خوبی برخوردار نباشد می‌توانید با استفاده از این قابلیت و تغییر اپراتور خود به اپراتور مقصد و بدون تغییر شماره‌ی خود این مشکل را برطرف کنید.

از دیگر مزایای اجرای این طرح در کشور افزایش رقابت در میان اپراتورها برای ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات بهتر و جذاب‌تر و اعمال تعرفه‌های کمتر و قیمت‌های مناسب‌تر است.

از معایب این طرح نیز یکی می‌توان به سردرگمی کاربران اشاره کرد، به طور مثال اگر با این فرض که تماس‌های درون شبکه‌ی رایتلی رایگان است با شماره‌ی رایتل دوست خود تماس بگیرید و او شماره‌ی خود را به اپراتور دیگری ترابرد کرده باشد مجبور به پرداخت هزینه خواهید شد.

همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها دوبار در سال به شما اجازه‌ی تغییر اپراتورتان داده میشود و انجام این کار، بیش از این مقدار امکان پذیر نیست. البته در این محاسبه، بازگشت به اپراتور پایه‌ ترابرد محسوب نمی‌شود

اما چگونگی و نحوه‌ی ترابرد کردن سیم‌کارت به یک اپراتور دیگر، بستگی به اپراتور مقصد انتخابی توسط شما دارد. ما در ادامه نحوه‌ی ترابرد به اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را آورده‌ایم.

ترابرد به ایرانسل

برای ترابرد شماره تلفن همراه خود به ایرانسل می‌توانید با مراجعه حضوری به دفاتر ایرانسل و طی کردن مراحل اشاره شده در تصویر زیر درخواست ترابرد خود را به این اپراتور ارائه دهید.

ترابرد به ایرانسل

همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت ایرانسل و طی مراحل زیر نیز درخواست خود را به صورت آنلاین در این وبسایت ثبت کنید.

ترابرد به ایرانسل

با مراجعه به وبسایت ایرانسل و پر کردن فرم زیر کد تایید برای شماره‌ی شما پیامک می‌شود که با وارد کردن آن می‌توانید به مرحله‌ی بعدی رفته و مشخصات شخصی خود را وارد کنید. پس از تایید مشخصات شخصی، وارد صفحه‌ی دیگری شده و با وارد کردن نشانی و آدرس پستی خود در آن صفحه می‌توانید درخواست ترابرد خود به ایرانسل را ثبت کنید.

ترابرد به ایرانسل

ترابرد به همراه اول

برای ترابرد شماره‌ی خود به همراه اول نیز می‌توانید علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر همراه اول، از طریق وبسایت همراه اول، درخواست خود را ثبت کنید.

با ورود به وبسایت همراه اول، ابتدا صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آنجا با تعیین حقیقی یا حقوقی بودن کاربر و زدن دکمه‌ی مرحله‌ی بعد وارد صفحه‌ی دوم می‌شوید.

ترابرد به همراه اول

در صفحه‌ی دوم با وارد کردن اطلاعات شماره‌ای که میخواهید ترابرد کنید و انتخاب اپراتور فرستنده‌ی سیم‌کارت (اپراتوری که در حال حاضر از خدمات آن استفاده می‌کنید) پیامکی حاوی یک کد تایید برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در وبسایت می‌توانید وارد مرحله‌ی بعدی شوید.

ترابرد به همراه اول

در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و پس از تایید و رفتن به مرحله‌ی بعد و وارد کردن اطلاعات نشانی درخواست شما در سایت ثبت می‌شود.

ترابرد به همراه اول

ترابرد به رایتل

ترابرد به رایتل نیز درست همانند دو اپراتور دیگر اکنون به هر دو صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است.

مراحل ترابرد اینترنتی به اپراتور رایتل نیز همانند دو اپراتور دیگر اشاره شده در بالاست. کافیست به وبسایت رایتل مراجعه کرده و با وارد کردن شماره و مشخصات آن و دریافت پیامک تایید، مشخصات شخصی و اطلاعات نشانی خود را وارد کنید تا درخواست شما در وبسایت رایتل ثبت شود.

ترابرد به رایتل
ترابرد به رایتل

همچنین در صورت داشتن سوالات بیشتر علاوه بر تماس با بخش پشتیبانی اپراتور مورد نظر، می‌توانید با مراجعه به وبسایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *