تغییرات تعرفه خدمات تلفن ثابت

تعرفه خدمات تلفن ثابت شامل هزینه صدور قبض، وصل خط پس از پرداخت بدهی، ثبت‌نام خط حقیقی، کشف مزاحمت تلفنی، اعتراض مشترک به‌صورت‌حساب و چاپ ریز مکالمات، تصویب شد.

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۲۴، تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت را تصویب کرد.

افزایش تعرفه خدمات تلفن ثابت

در ماده یک این مصوبه ذکرشده که سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت قابل‌ارائه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت که در این مصوبه به‌اختصار دفاتر نامیده می­‌شوند، به شرح زیر تعیین شده است.

تعرفه خدمات تلفن ثابت
تغییرات تعرفه خدمات تلفن ثابت 1

اگر شخص حقیقی یا حقوقی درخواست ثبت‌نام گروهی (ثبت‌نام بیش از یک خط برای یک نشانی واحد) داشته باشد، حسب مورد یکی از تعرفه‌های ثبت‌نام مندرج در ردیف‌های ۳ یا ۴ جدول فوق برای ثبت‌نام خط اول و هزینه یک برگ چاپ فرم، به ازای هر خط مازاد بر خط اول، به‌عنوان سهم دفتر از متقاضی اخذ می‌شود.

اگر یک مشترک درخواست تغییر مکان گروهی (به ازای چند خط از یک مبدأ واحد به یک مقصد واحد) داشته باشد، سهم دفتر بابت خط اول برابر با مبلغ تعیین‌شده در ردیف‌های ۷ و ۸ جدول فوق بوده و به ازای هر خط مازاد، فقط هزینه یک برگ چاپ در چارچوب ردیف ۵ جدول ذیل ماده ۱ مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۱۲ تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از متقاضی اخذ می­‌شود.

در ماده ۲ مصوبه تعرفه خدمات تلفن ثابت آمده که دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت موظف‌اند خدمات موضوع جدول ماده ۱ (به‌غیراز خدمات مکاتبات قضایی و تقسیط بدهی) را بر روی کلیه سامانه­‌های فروش خود ازجمله بسترهای کد خدمات دستوری، پیامک، اپلیکیشن و پورتال به‌صورت برخط و الکترونیکی و بدون دریافت هرگونه وجه اعم از سهم دفاتر و دارنده پروانه از تعرفه‌های جدول فوق ارائه کنند. درصورتی‌که ارائه خدمات مستلزم هزینه‌های قانونی دیگری باشد، با تائید سازمان از مشترک دریافت می‌شود.

در ماده‌های دیگر مصوبه تعرفه خدمات تلفن ثابت آمده که دفاتر نباید هیچ‌گونه تبعیضی در ارائه خدمات مربوط به دارندگان پروانه طرف قرارداد خود قائل شوند؛ هیچ‌یک از دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت نباید دفاتر را مجبور به خدمت ندادن به سایر دارندگان پروانه کنند؛ دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت موظف هستند تعرفه‌های موضوع این مصوبه را در پورتال، دفاتر فروش و خدمات حضوری خود اطلاع‌رسانی کنند؛ دفاتر موظف هستند تعرفه­‌های موضوع مصوبه تعرفه خدمات تلفن ثابت را در محل دفتر و در معرض دید مشترکین نصب کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *