تماس رایگان تلفن ثابت در اول فروردین ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: همه تماس‌های تلفنی شبکه ثابت به ثابت از ساعت ۱۳ روز ۳۰ اسفند ۹۹ تا ساعت ۱۲ اول فروردین ۱۴۰۰ رایگان خواهد بود.

آقای مجید سلطانی در مصاحبه اختصاصی گفت: جدای از این هدیه نوروزی براساس تفاهم نامه میان شرکت مخابرات ایران و سازمان‌های صدا و سیما و تبلیغات اسلامی که برای تولید و توزیع محتوا منعقد شد ترافیک مصرفی در استفاده از تلوبیون از ۲۸ اسفند ۹۹ تا پایان ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۱۵ روز برای مشترکان خدمات باند پهن شرکت مخابرات ایران رایگان خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های شرکت مخابرات ایران در تعطیلات نوروز افزود: همه شیفت‌های ما در بخش ارائه خدمات تلفن ثابت باند پهن و ۱۱۸ در تعطیلات نوروزی دایر است و به صورت غیرحضوری هم مردم می‌توانند از طریق سایت و تماس تلفنی خدمات بگیرند و هیچ تغییری در ارائه خدمات در ایام تعطیل رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گـفت: از نظر فنی هم در بحث مشکلاتی که در سه ماه ورودم به این شرکت احصا کرده ایم تلاش خواهیم کرد در وهله نخست بیشترین مشکلات را که در سامانه ۲۰۲۰ است برطرف کنیم و در این سه ماه در بحث کاهش انتظار مردم در تماس پشت خط ۲۰۲۰ اقداماتی صورت گرفته است که البته تا حد استاندارد همچنان فاصله داریم.

آقای سلطانی افزود: ما در بحث مدت انتظار پشت خط این سامانه در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و کردستان بیشترین مشکل را داریم که میانگین این انتظار بالای ۱۰۰ ثانیه بود و میانگین ۹ استان دیگر حدود ۶۷ ثانیه و بقیه استان‌ها زیر ۵۰ ثانیه بوده است و در واقع مشکل اصلی ما در بحث پاسخگویی در سامانه ۲۰۲۰ در ۱۱ استان است.

وی گفت: در سه ماه گذشته اقداماتی به ویژه در منطقه تهران انجام شد و اکنون میانگین تماس پشت خط در تهران به حدود ۶۰ ثانیه رسیده است.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: البته به ما قول داده اند تا پایان فروردین این زمان را در تهران به زیر ۶۰ ثانیه برسانیم.

آقای سلطانی گفت: تلاش خواهیم کرد حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۰ در همه استان‌ها در خصوص این مدت انتظار به حد استاندارد برسیم
وی افزود: بیشترین شکایات در بحث قطعی است که علت آن یا فنی و یا به سبب تخریب عمدی خطوط ناشی از سرقت تجهیزات است.
مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: بحث سرقت در خطوط مخابراتی افزایش پیدا کرده است و هرچند هماهنگی‌های لازم را با مراجع قضایی و انتظامی داریم، اما آمار نشان می‌دهد که تعداد سرقت‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: وقتی که سرقت انجام می‌شود به ویژه در مناطقی که مشترکان زیاد و کابل‌های پر زوج داریم لطمه زیادی به مخابرات وارد می‌شود چرا که فقط سرقت نیم یا یک متر کابل نیست و دیگر حدود ۲۵۰ متر از این کابل کارایی ندارد و دوباره باید تخلیه و کابل کشی شود.

سلطانی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه قیمت‌های کابل و فیبر نوری جایگزین کردن آن برای ما سخت شده است و ما دچار محدودیت در منابع هم هستیم و سعی ما بر این است که تجهیزات را هر چه سریع‌تر خریداری کنیم و در اختیار استان‌ها بگذاریم تا انبار‌ها خالی نماند، اما میان هزینه‌ها و درآمد‌های ما فاصله زیاد است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با برخی از درخواست‌های مردم مبنی بر انتقال خطوط تلفن ثابت از مکانی به مکان دیگر موافقت نمی‌شود؟ گفت: گاهی اوقات ظرفیت سوییچ یا انتقال پر است و اگر از نظر فنی مشکلی نداشته باشیم انتقال صورت می‌گیرد هر چند که این کار برای مخابرات مقرون به صرفه نیست و مبلغی که برای انتقال خطوط دریافت می‌کنیم ۵ یا ۶ برابر آن باید هزینه کنیم و اساسا انتقال خط برای شرکت مخابرات، زیانده است، اما با این حال اگر امکانات فنی وجود داشته باشد این کار را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره مهمترین برنامه‌های شرکت مخابرات ایران در بحث ارائه خدمات این شرکت به صورت غیر حضوری به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: ما برای سال ۱۴۰۰ برنامه جهشی مصوب کرده ایم به این ترتیب که شبکه به میزان ۵ میلیون پورت ارتقا و توسعه پیدا کند به این معنا که ۵ میلیون پورت سرعت بالا در شبکه باند پهن را برای سال آینده برای خودمان هدف گذاری کرده ایم و منابع آن تامین شده است.

آقای سلطانی گفت: در بحث نوسازی خود شبکه هم برنامه‌هایی داریم که باید مشکلات ما در برخی استان‌ها در لایه انتقال، دیتا و دسترسی برطرف شود و به همین منظور سفر‌هایی به برخی استان‌ها از جمله بوشهر و هرمزگان داشتیم و همه هدف ما جلب رضایت مشتریان است.
وی افزود: اگر بهترین شبکه را هم داشته باشیم، اما مشتری راضی نباشد هیچ کاری انجام نداده ایم و ما افزایش ارائه خدمات به صورت غیر حضوری را در دستور کار قرار داده ایم.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *