راهنمای پرداخت اینترنتی

راهنمای پرداخت اینترنتی

به انتقال پول از طریق اینترنت هنگام خرید محصول یا خدمات، پرداخت اینترنتی گفته می‌شود و یکی از راحت‌ترین روش‌های پرداخت غیرحضوری است که از طریق شبکه شتاب برای تمام کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب فراهم شده است. در این روش، پرداخت باید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی انجام شود. طی این فرایند شما با استفاده از درگاه پرداخت، درخواست خود را به همراه اطلاعاتی مانند( شماره کارت، رمز، کد cvv2…) به بانک ارسال می‌کنید. بانک پس از بررسی اطلاعات، در صورت معتبر بودن اطلاعات وارده به درخواست شما پاسخ می‌دهد و پرداخت انجام می‌شود.

در ادامه به بررسی روش پرداخت اینترنتی در سایت خرید شارژ با معرفی پارامترهای مورد نیاز پرداخت می‌پردازیم.

مراحل پرداخت اینترنتی

۱- شماره کارت خود را وارد کنید. یک عدد ۱۶ رقمی که بر روی کارت شما درج شده است. کارت شما می‌تواند از هر کدام از بانک‌های عضو شبکه شتاب باشد. مانند کارت بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک سامان، بانک پارسیان و …

راهنمای پرداخت اینترنتی 1

۲- کد CVV2 را وارد کنید. کدی شامل ۳ یا ۴ رقم که رو یا پشت کارت درج شده است.

۳- تاریخ انقضاء را به صورت دستی یا با استفاده از تقویم موجود وارد کنید. تاریخ انقضاء روی کارت شما درج شده است. در هنگام وارد کردن سال انقضاء صرفا باید آن را به صورت دو رقمی وارد نمایید.

اگر تاریخ انقضا کارت شما ۱۴۰۰ است فقط ۰۰ وارد کنید.

۴- عبارت امنیتی را وارد کنید. عبارت امنیتی عموما تصویری است شامل عدد و حرف لاتین.

۵- رمز پویا را وارد کنید. رمز پویا رمز یکبار مصرفی است که به جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود. چنانچه رمز پویا ندارید برای دریافت آن می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک خود در بخش عملیات رمز آن را فعال کنید. و سپس بر اساس روش اعلامی از طرف بانک صادرکننده کارت از روش دریافت پیامکی یا اپلیکیشن‌های طراحی شده توسط بانک برای دریافت رمز استفاده کنید.

۶- ایمیل و شماره موبایل خود را جهت پیگیری خرید و پشتیبانی بهتر وارد کنید. این بخش اختیاری است اما در صورت وارد کردن آن اطلاعات پرداخت از طریق پیامک و یک نسخه رسید پرداخت را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. 

۷- با ذخیره شماره کارت و تاریخ انقضاء می‌توانید در مراجعات بعدی با سهولت و سرعت بیشتری پرداخت خود را انجام دهید.

۸- روی دکمه پرداخت کلیک کنید. ممکن است به دلیل ترافیک شبکه بانکی، تراکنش کمی زمان‌بر باشد. در صورت ناموفق بودن پرداخت، اطلاعات را دوباره بررسی کنید و از درستی آن‌ها و درج تاریخ انقضای کارت اعتباری خود اطمینان حاصل کنید.

۹- در صورت ورود به صفحه تکمیل فرایند پرداخت، روی دکمه تکمیل فرایند پرداخت کلیک کنید. چنانچه داده‌های وارد شده درست و موجودی حساب بانکی‌ شما کافی باشد، مبلغ مورد نظر از حساب‌ بانکی شما کسر شده. پرداخت با موفقیت انجام می‌شود و شما به سایت خرید شارژ منتقل می‌شوید.

نکات پرداخت اینترنتی

درگاه‌های پرداخت اینترنتی با استفاده از پروتکل امن SSL به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. خواهشمند است به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی پیش از ورود هرگونه اطلاعات، آدرس موجود در بخش مرورگر وب را با آدرس درگاه پرداخت خود مقایسه و در صورت عدم تطابق از ادامه خرید خودداری فرمایید.

از صحت نام فروشنده و مبلغ نمایش داده شده اطمینان حاصل نمایید.

برای جلوگیری از افشای رمز کارت خود، لطفا حتی المقدور از صفحه کلید مجازی استفاده نماید.

برای امینت بیشتر پست بانک مرکزی را مطالعه نمایید.

 چنانچه در هنگام خرید محصول به هر دلیل با مشکل مواجه شدید و بعد از کسر مبلغ از حساب بانکی شما پین کد به شما تحویل داده نشد و بعد از گذشت مدت زمان ۷۲ ساعت وجه به حساب بانکی شما برگشت داده نشد می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱-۸۸۰۱۹۵۷۴ با بخش پشتیبانی تماس بگیرید . مشکل خود را مطرح نموده تا همکاران ما در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *