راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی

یاد گرفتن راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی امروزه برای همه ما ضروری است. بخش اعظم کار روزانه، تعاملات اجتماعی و دریافت اخبار و اطلاعات از طریق اینترنت گوشی انجام می‌گیرد. با توجه به قیمت اینترنت در کشور، مدیریت میزان مصرف اینترنت گوشی اجتناب‌ناپذیر است. با ما همراه باشید تا در ادامه راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی را با هم بررسی کنیم.

راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی

نگذارید برنامه‌ها اینترنت‌تان را مصرف کنند

وقتی کارتان با برنامه‌ای تمام شد، آن را ببندید؛ اگر برنامه‌ای باز باشد، از حجم اینترنت شما برای به‌روزرسانی خود استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی دسترسی به اینترنت را برای برنامه‌ها محدود کنید. برای این کار می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

اندروید: وارد تنظیمات شوید، در قسمت اینترنت و شبکه گزینه صرفه‌جویی داده را فعال کنید.

راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی

آی او اس: وارد تنظیمات شوید، در قسمت Cellular دسترسی برنامه‌ها از اینترنت خطتان را قطع کنید.

راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی

بهینه‌سازی اینترنت در اپلیکشن‌ها

بسیاری از برنامه‌ها دارایی قابلیت‌هایی هستند که با استفاده از آن می‌توان در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کرد. برای نمونه ما راه‌هایی برای بهینه سازی اینترنت در یوتوب، توییتر و اینستاگرام را به شما نشان خواهیم داد.

YouTub

وارد برنامه شوید و از قسمت سمت راست صفحه، سه نقطه را بزنید. سپس با ورود به General گزینه Limit mobile data usage فعال کنید. همچنین شما می‌توانید اجرای خودکار ویدیوهای بعدی را با استفاده از گزینه Autoplay غیرفعال کنید.

Twitter

وارد برنامه شوید و از منو Settings and Privacy به قسمت Data usage بروید. در این صفحه می‌توانید اجرای خودکار ویدیوها هنگام استفاده از اینترنت گوشی را محدود کنید.

instagram

پس از ورود به برنامه به صفحه پروفایل خود بروید و در بالای سمت راست صفحه، سه‌نقطه را لمس کنید. اکنون Cellular Data Use را انتخاب کرده و در نهایت Use less data را انتخاب کنید.

همچنین در اپلیکشن‌هایی چون یوتوب و نتفلیکس می‌توان با کاهش کیفیت ویدیوها در مصرف اینترنت صرفه جویی کرد.

بهینه‌سازی اینترنت در مرورگرها

بسیاری از مرورگرها قابلیت بهینه سازی اینترنت را دارند. مثلا در کروم (Chrome) به بخش تنظیمات بروید و Data Saver را فعال کنید.

راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی 1

یا اگر از مرورگر اپرا استفاده می‌کنید می‌توانید از تنظیمات به Data savings بروید سپس Video compression را فعال کنید. حتی می‌توانید با کاهش کیفیت تصویر، اینترنت بیشتری صرفه‌جویی کنید.

همچنین می‌توانید از مرورگرهای کم حجمی مانند Opera Mini و UC Browser Min استفاده کنید.

اگر از اینترنت استفاده نمی‌کنید، داده خود را خاموش کنید

اگر بسته اینترنت شما حجمی معین دارد، پس بدیهی است که باید زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. ممکن است سهوا برنامه‌هایی در پس زمینه گوشی شما در حال اجرا باشند و اینترنت شما را مصرف کنند. همچنین خاموش کردن اینترنت در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید باعث می‌شود باتری گوشی شما عمر مفیدتری داشته باشد.  

لوکیشن (Locatin) اپلیکشن‌ها را خاموش کنید

اخیرا بسیاری از پیام‌رسان‌ها و اپلیکشن‌ها از مسیریابی به عنوان یک ویژگی اصلی استفاده می‌کنند. این ویژگی اینترنت زیاد و غیرضروری زیادی را مصرف می‌کند. برای جلوگیری از این کار باید دسترسی برنامه‌ها به لوکیشن را محدود کنیم. برای خاموش کردن لوکیشن برنامه‌ها باید به روش زیر عمل کنید:

اندروید: از تنظیمات وارد قسمت Location شوید سپس App Premissions را انتخاب کنید. حال با انتخاب برنامه مورد نظر می‌توانید دسترسی آن به لوکیشن را محدود کنید.

آی او اس: از تنظیمات وارد قسمت Privacy شوید سپس Location Services را انتخاب کنید. حال با انتخاب برنامه مورد نظر می‌توانید دسترسی آن به لوکیشن را محدود کنید.

تبلیغات، اینترنت زیادی مصرف می‌کنند

عموم بازی‌های رایگان دارای تبلیغات زیادی هستند. این تبلیغات برای دانلود شدن، اینترنت زیادی را مصرف می‌کنند. بعضی از این بازی‌ها بدون دسترسی به اینترنت هم اجرا می‌شوند. پس بهتر است زمانی که مشغول بازی هستیم اینترنت خود ار خاموش کنیم.

دانلود‌های خودکار را غیرفعال کنید

بسیاری از پیام‌رسان‌ها تمام فیلم‌ها و عکس‌هایی که گروه‌ها و اشخاص مختلف برایتان می‌فرستند را به طور خودکار دانلود می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید دانلود خودکار این پیام‌رسان‌ها را غیرفعال کنید و خودتان هرکدام را که مایل بودید دانلود کنید.

از محتوای حافظه‌ پنهان استفاده کنید

استفاده از حافظه نهان یا (Cache) راهی خوب برای کاهش مصرف اینترنت گوشی است. به عنوان مثال شما در اپلیکشن Google Maps می‌توانید نقشه‌ها را در گوشی خود ذخیره کنید. این بدین معنی است که شما بدون نیاز به اینترنت می‌توانید از نقشه مورد نیازتان استفاده کنید. یا اپلیکیشن Spotify به شما اجازه می‌دهد موزیک‌ها و پلی‌لیست‌ها را در گوشی خود ذخیره نمایید بدون نیاز به آنلاین بودن را گوش دهید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *