سرنوشت اپراتور تالیا چه شد؟

اگر شما نیز اندکی در زمینه‌ی تکنولوژی و موبایل سابقه داشته باشید احتمالا تا کنون نام تالیا را شنیده‌اید و اگر سن و سالتان نیز اجازه بدهد ممکن است سابقه‌ی استفاده از سیم‌کارت‌ها و خدمات این شرکت را هم داشته باشید. شرکتی که برای اولین بار سیم‌کارت‌های اعتباری را در کشور عرضه کرد و با وجود استقبال نسبی اولیه‌ای که از آن شد پس از مدت کوتاهی توسط رقیبان کنار زده شد و به دست فراموشی سپرده شد. اما پس از این ماجراها چه اتفاقی برای تالیا افتاد و سرنوشت این شرکت در نهایت به کجا رسید؟ در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید

سرنوشت اپراتور تالیا چه شد؟

شرکت گسترش ارتباطات تالیا به عنوان اولین ارائه دهنده‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری در کشور بود که با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری شرکت های زیمنس، آلکاتل و اریکسون آغاز به کار کرد.

شركت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان در سال ۸۱ و در مناقصه‌ای که برای انتخاب پیمانکار اپراتور شبکه تلفن همراه اعتباری در کشور برگزار شده بود در نهایت برنده اعلام شد و با وجود ابهاماتی که در آن زمان در مورد این مناقصه وجود داشت، در نهایت همین شرکت در سال ۸۴ اپراتور تالیا را راه‌اندازی کرد.

به این ترتیب، این اپراتور به طور رسمی از سوم خرداد ماه سال ۱۳۸۴ و با پیش شماره ۰۹۳۲ شروع به کار نمود و ابتدا در تهران و به تدریج در سایر شهرها و مراکز استان‌ها سرویس‌دهی خود را آغاز کرد.

در ابتدای کار به دلیل نبود رقیب در بازار و قیمت بسیار کمتر نسبت به سیم‌کارت‌های دائمی موجود، تالیا توانست با وجود ضعف‌ها و محدودیت‌های بسیار، به موفقیتی نسبی دست پیدا کند و برای خود سهمی در بازار پیدا کند. طبق اعلام مدیران این شرکت، قرار بود تالیا در طول سه سال به سه میلیون مشترک دست پیدا کند، هرچند این وعده هیچ‌وقت محقق نشد.

مشکلات زیاد این اپراتور و ضعیف بودن خدمات آن در آن زمان باعث شد تا در دی ماه همان سال و پس از گذشت تنها هفت ماه مجلس، تالیا را مورد بازخواست قرار دهد.

سرانجام تالیا چه شد؟

سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان و با عرضه شدن سیم‌کارت‌های اعتباری سایر شرکت‌ها این شرکت نیز رفته رفته به فراموشی سپرده شد و به مرور زمان مشترکان سابق خود را نیز از دست داد. در طول سالها مدیریت این شرکت هم بارها تغییر کرد اما این تغییرات نیز چندان موثر واقع نشدند.

سرنوشت اپراتور تالیا چه شد؟

بعد از ظهور اپراتورهایی چون همراه اول، ایرانسل و رایتل تا مدت زیادی خبری از این اپراتور نبود و حتی در سال ۹۳ برای مدت کوتاهی شبکه‌ی این اپراتور نیز از کار افتاد که با اعتراض کاربران آن مواجه شد. در نهایت بعد از سالها برای مدتی نام تالیا دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و از آذر ماه سال ۹۴ رومینگ تالیا به صورت سراسری در کل کشور برقرار شد، در بهمن ماه ۹۷ نیز امکان ارائه خدمات 4.5G برای مشترکین این اپراتور فراهم شد و مشترکین تالیا توانستند از خدمات سیم کارت 4.5G تالیا بهره‌مند شوند.

شعار این اپراتور در طول تمام این سال‌ها «بگو، بخند، زندگی کن» بوده ودر حال حاضر نیز با همین شعار به کار خود ادامه می‌دهد و خدمات خود را به کاربران و مشترکان خود ارائه می‌کند. همچنین با مراجعه به وبسایت تالیا با یک شعار دیگر هم برخورد خواهید کرد (ت: تعرفه منصفانه مکالمات. ا: استاندارد شبکه‌ی مخابراتی. ل: لبخند به زندگی. ی: یاری مشتاقانه به مشتری. ا: احترام عملی به مشتری.) که با حروف نام این شرکت نگاشته شده و از کنار هم قرار دادن حروف اول آن نام تالیا به دست می‌آید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *